مبارزه با قلدری می تواند به کاهش افسردگی در نوجوانان اوتیسم کمک کند

مبارزه با قلدری می تواند به کاهش افسردگی در نوجوانان اوتیسم کمک کند

604 0

نوجوانان دارای مشکلات در ارتباطات اجتماعی، از جمله اوتیسم، میزان بالای نشانه های افسردگی، به ویژه اگر آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

محققان دانشگاه بریستول با استفاده از پرسشنامه، کلینیک و اطلاعات ژنتیکی بر روی 6091 کودک جوان از مطالعات طولی 90 ساله، دریافتند که کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​کسانی که دارای ویژگی های اوتیستی هستند، در سن 10 سالگی بیشتر از افسردگی خود همسالان و این حداقل تا سن 18 سالگی ادامه داشت.

کودکان با مشکلاتی در ارتباطات اجتماعی نیز بیشتر احتمال دارد که افسردگی را در 18 سالگی تشخیص دهند و یافته ها نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به آنهایی است که از قلدری رنج می برند. محققان ارتباطی میان گرایش های ژنتیکی بالاتری نسبت به اوتیسم و ​​علائم افسردگی پیدا نکردند.

دکتر دیرج رئی، مدرس ارشد مشاور روانپزشکی در مرکز بهداشت روانی دانشگاهی گفت: “ما هنوز خیلی کم درک می کنیم که چرا مشکلات سلامت روان در اوتیسم رایج است و چه کاری برای حل آنها انجام می شود.

“با تشکر از ثروت داده های جمع آوری شده در کودکان از 90s مطالعه، ما توسعه علائم افسردگی در کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​ویژگی های اوتیستی تا سن 18 سال دنبال کرد.

“ما دریافتیم که این کودکان علائم افسردگی بیشتری نسبت به همسالانشان در سن 10 سالگی دارند و این افراد از طریق نوجوانی به سن 18 سالگی ادامه می دهند، به خصوص در کودکان که گزارش شده است که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

“تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا دیگر راه هایی که موجب خطر افسردگی در اوتیسم در طول زندگی می شوند، انجام شود، اما این یافته ها نشان می دهند که تمرکز بر نقش تجربیات تهاجمی مانند قلدری و مداخلات هدفمند این می تواند مهم باشد و ممکن است پتانسیل ایجاد یک تفاوت واقعی در سلامت افراد مبتلا به اوتیسم را فراهم کند. ”

آلن اموند، استاد بهداشت کودکان در مرکز بهداشت و درمان کودکان و نوجوانان در دانشگاه بریستول افزود: “قلدری می تواند برای سلامت روان هر فرد مضر باشد، اما جوانان با مشکلات ارتباط اجتماعی و سایر ویژگی های اوتیستیک به ویژه آسیب پذیر هستند.” محافظت از کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم برای جلوگیری از آزار و اذیت و همچنین حمایت هدفمند از افراد آسیب پذیر، نیازمند رویکرد مدرسه ای است. ”

دکتر جیمز کوزاک، مدیر علمی Autistica، موسسه خیریه برای تحقیقات اوتیستیک، گفت: “افراد و خانواده های اوتیستیک به ما گفته اند که سلامت روانی اولویت اصلی آنها برای تحقیق است. این تعجبی نیست که ما می دانیم افرادی که مبتلا به اوتیست هستند، میزان بالایی از بیماری های مزمن را تجربه می کنند. مشکلات سلامت روانی که منجر به افزایش شدید میزان خودکشی می شوند. با این حال، شناخت ما از اوتیسم و ​​افسردگی ضعیف است.

“این مطالعه عالی نشان می دهد که علائم افسردگی در نوجوانان مبتلا به اوتیسم بالا می باشد. نویسندگان دریافتند که آن ها به جای تفاوت های ژنتیکی، که باعث افزایش نشانه های افسردگی در افراد مبتلا به اوتیست می شود، به معنای قلدری بود.

“ما اکنون فورا نیاز داریم که با دقت در مورد آزار و اذیت و سایر تجربیات تهاجمی در افراد مبتلا به اوتیسم، در حال حاضر پیدا کنیم که می توانند تاثیرات ویرانگر داشته باشند.

“به عنوان موسسه تحقیقاتی اوتیسم انگلستان، ما سخت تلاش خواهیم کرد تا از تحقیق بیشتر در حوزه های اولویتی مانند این حمایت کنیم. اگر ما بتوانیم سلامت روان افراد مبتلا به اوتیسم را بهبود ببخشیم می توانیم راه حلی برای اطمینان از اینکه آنها بتوانند طولانی، سالم و شاد زندگی کنند، پیدا کنیم.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بریستول

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مبارزه با قلدری می تواند به کاهش افسردگی در نوجوانان اوتیسم کمک کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3494

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *