آب لبو با معده خالی فواید آن چیست ؟

آب لبو با معده خالی : فواید آن چیست ؟

136 0

یکی از جدیدترین نوشیدنی هایی که در ایران محبوبیت پیدا کرده است، آب لبو با معده خالی است، که در فصل زمستان طرفداران زیادی دارد. یک نوشیدنی طبیعی که به دلیل اثرات مثبت بالقوه آن بر روی بدن توجه ها را به خود جلب کرده است. با تاپ نیوز همراه باشید.

لبو که در برخی کشورها با نام چغندر قرمز نیز شناخته می شود، یک گیاه ریشه پیازی است که به طور گسترده در سراسر جهان به دلیل ریشه های خوراکی و برگ های سبز آن کشت و مصرف می شود .

لبو علاوه بر طعم شیرین و رنگ پر جنب و جوشش، به خاطر فواید تغذیه ای اش نیز شناخته شده است.

آب لبو

لبو یک ریشه گیاهی است که با مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه دارد و با مصرف آب آن می توانید از خواص زیر بهره مند شوید: اشتها را تحریک می کند و هضم غذا را تسهیل می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین برای مبارزه با پیری سلول ها و جلوگیری از برخی انواع سرطان بسیار عالی است. به ثابت نگه داشتن فشار خون کمک می کند؛ به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و به دفع سموم و تصفیه بدن کمک می کند.

پتانسیل غذایی آن بسته به نحوه تهیه و مصرف آن تغییر می کند.

در حالی که یک فنجان لبو خام حاوی 58 کالری و 13 گرم کربوهیدرات است، یک فنجان آب لبو معمولاً به دلیل فرآوری حدود 100 کالری و 25 گرم کربوهیدرات دارد.

لبو منبع ارزشمندی از مواد مغذی است که وقتی خام مصرف شود می تواند حاوی غلظت بیشتری از نیترات باشد . با این حال، پختن لبو می تواند جذب برخی از آنها را دشوار کند.

به گزارش پرتال ‘Healthline‘، در دهه اخیر به عنوان یک ابر غذا طبقه بندی شده است و تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب لبو می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. با فواید و اقدامات احتیاطی مصرف آن با معده خالی آشنا شوید.

فواید آب لبو

به گزارش “مجله سلامت“، این به  کاهش فشار خون ، بهبود مقاومت ورزشی و افزایش قدرت عضلانی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی کمک می کند

علاوه بر این، ثابت شده است که روند پیشرفت زوال عقل را کاهش می دهد و به حفظ وزن سالم کمک می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که در برابر برخی از رده های سلولی سرطانی دارای ظرفیت پیشگیری کننده شیمیایی هستند .

منبع خوبی از پتاسیم و سایر مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، منگنز، سدیم، روی، مس و سلنیوم است. علاوه بر این، حاوی فولات است که برای جلوگیری از نقص لوله عصبی و خطر زایمان زودرس ضروری است.

به کبد به ویژه در پیشگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک می کند و می تواند کلسترول را کاهش دهد.

 

موارد احتیاط

تاپ نیوز توضیح می دهد که مصرف لبو می تواند باعث شود ادرار و مدفوع رنگ مایل به قرمز یا صورتی به خود بگیرد که به نام “Beeturia” شناخته می شود. اگرچه این وضعیت بی ضرر است، اما در صورت عدم آمادگی می تواند شما را شگفت زده کند.

هنگام مصرف آن مهم است که فشار خون خود را با دقت کنترل کنید ، زیرا نوشیدن منظم این آبمیوه می تواند خطر کاهش بیش از حد فشار خون شما را افزایش دهد. همچنین، اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید، توصیه می شود از مصرف آب لبو به دلیل سطوح بالای اگزالات آن خودداری کنید.

 

روش تهیه آب لبو طبی

مواد لازم: دو عدد لبو متوسط، آب، 1/2 لیمو و شکر یا شیرین کننده.

  1. اولین کاری که برای تهیه این شیره باید انجام دهید این است که لبوها را آماده کرده، تمیز کرده و به درستی برش بزنید. با برداشتن برگ هایی که دارد شروع کنید و با کمک چاقو نوک ریشه را بردارید. سپس آنها را خوب بشویید تا از آلودگی های باقی مانده پاک شوند و با چاقو یا لایه بردار پوست را جدا کنید. توجه داشته باشید که می توان پوست لبو را هم گذاشت و آن را جدا نکرد اما در این صورت شیره نهایی طعم تلخ تری خواهد داشت. در آخر، لبو را به قطعات مستطیلی برش دهید و سپس آنها را در کنار هم قرار دهید تا به صورت مکعبی برش دهید.

    2. تمام تکه های لبو را در ظرف مخلوط کن بریزید و یک فنجان آب سرد به آن اضافه کنید. آب لیمو را استخراج کنید، این کار را با آب‌میوه‌گیری دستی یا برقی انجام دهید و اگر نمی‌خواهید هنگام نوشیدن آب لبو متوجه بقایای تفاله آن شوید، فراموش نکنید که مایع به‌دست‌آمده را صاف کنید.

  1. آب لیمو ترش را همراه با لبو به مخلوط کن اضافه کنید و همه مواد را با قدرت متوسط ​​پردازش کنید تا یکپارچه و کاملا له شوند. اگر آب لبو خیلی غلیظ بود، کمی آب و وویلا اضافه کنید! آن را بچشید و مقدار شکر یا شیرین کننده را به میزان دلخواه اضافه کنید، البته می‌توانید نوعی شیرین‌کننده مانند عسل را نیز اضافه کنید تا طعم آن دلپذیرتر شود.

    4. اگرچه می توانید آب لبو را فقط از این سبزی تهیه کنید، اما می توانید میوه ها و سبزیجات دیگری مانند سیب یا هویج را نیز به این آماده سازی اضافه کنید تا مواد مغذی و ویتامین بیشتری به دست آورید. تکان دادن.

 

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: آب لبو با معده خالی : فواید آن چیست ؟. آخرین ویرایش: جولای 28, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=13602

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *