تقویت سیستم ایمنی کودکان

نوشته شده برای at 4:10 ب.ظ
128 0

بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان، نشانه های ضعف سیستم ایمنی کودک، تقویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان به عنوان مکمل غذایی نمی توان به عنوان جایگزین برای یک رژیم غذایی متنوع استفاده گردد ولی در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند کمک کند تا فرزندی سالم داشته باشید.

اگر احساس می کنید که بچه های شما دائماً بیمار می شوند و مهدکودک یا پیش دبستانی را از دست می دهند، ممکن است از خود بپرسید که بهترین ویتامین ها برای سیستم ایمنی کودک شما چیست. برای آشنایی با بهترین تقویت کننده های ایمنی برای کودکان، ادامه مطلب را بخوانید.

نشانه های ضعف سیستم ایمنی کودک

اگر به نظر می رسد که کودک شما همیشه سرما می خورد، نترسید. سیستم ایمنی کودکان هنوز در حال رشد است و به همین دلیل بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و عفونت هستند. عوامل زیادی (مانند موارد بالا) وجود دارد که بر سرعت رشد سیستم ایمنی کودک شما تأثیر می گذارد. با این حال، ممکن است نگران باشید که فرزندتان می‌تواند از تقویت‌کننده‌های طبیعی ایمنی برای کودکان استفاده کند، اگر:

  • اغلب بیمار است.
  • برای مدت طولانی بیمار است، یا به نظر می رسد که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خوب شود.
  • به سختی وزن اضافه می کند، یا کم می کند.
  • برفک متداوم دهان را تجربه می کند.
  • اگر کودک شما بیش از هشت بار در سال عفونت گوش را تجربه می کند یا بیش از دو عفونت شدید سینوسی در سال دارد بهتر است از دکتر کمک بگیرید.

بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان

داشتن سیستم ایمنی قوی ضروری است، بنابراین شربت بهبود سیستم ایمنی چیزی است که ما را در برابر حملات باکتری ها، ویروس ها و غیره محافظت می کند. در ادامه شربت ها و روش هایی آمده است که به شما کمک می کند تا سیستم ایمنی فرزند خود را بهبود ببخشید:

شربت تقویت سیستم ایمنی بدن ایمیونس

شربت تقویت کننده سیستم ایمنی ایمیونس تاثیری بهینه در تقویت سیستم ایمنی دارد و بهترین شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودکان نی نی سایت می باشد. شربت ایمونیس، ویتامین‌ها و مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان های لازم را برای سیستم ایمنی شما فراهم می کند و به کودک شما این امکان را می دهد که در اوج سلامتی به عملکرد روزانه خود بپردازد، پیش از مصرف این شربت حتما با دکتر کودک خود مشورت کنید.

بهترین شربت خارجی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان (ایمیونیس) بسیار غنی بوده و حاوی ویتامین D (که برای بهبود سیستم ایمنی الزامی است) و ویتامین‌های گروه B ( B1، B3، B5، B6، B12 و بیوتین) می‌باشد و مواد معدنی آن شامل آهن، منگنز، مس، سلنیوم، ید، زینک، منیزیوم و کروم می باشد که برای سلامت و تندرستی کودکتان بسیار مفید و ارزشمند است.

 مصرف پروبیوتیک

پروبیوتیک ها یکی از بهترین تقویت کننده های طبیعی ایمنی برای کودکان هستند، زیرا شما به معنای واقعی کلمه سیستم ایمنی خود را با باکتری های خوب مسلح می کنید. نوزادان و کودکان بزرگتر هر دو می توانند زیر نظر دکتر از پروبیوتیک ها بهره مند شوند، در اینجا برخی از پروبیوتیک های مورد علاقه و مناسب برای کودکان و نوزادان آورده شده است. شما همچنین می توانید تغذیه غنی از پروبیوتیک مانند ماست را در برنامه غذایی خود جای دهید.

بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان

مقدار زیاد ویتامین D

احتمالاً می دانید که ویتامین D نقش حیاتی در سلامت استخوان دارد، اما طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، ویتامین D از سیستم ایمنی بدن نیز پشتیبانی می کند. به طور خاص، ویتامین D هنگامی که بدن با مهاجمان خارجی تهدید می شود، پاسخ ایمنی را تقویت می کند.  منابع ویتامین دی:

  • آفتاب بهترین منبع ویتامین D است، اگر در آب و هوای ابری یا بارانی زندگی می کنید، ممکن است به اندازه کافی آفتاب طبیعی دریافت کنید.
  • قطره‌های ویتامین D اغلب برای نوزادان پیشنهاد می‌شود و زیر نظر دکتر می تواند مادر یا فرزند این تقویت فوق العاده سیستم ایمنی بدن نی نی سایت را دریافت کند.
  • غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی های چرب (ماهی قزل آلا)، تخم مرغ، گوشت گاو  و زرده تخم مرغ.

پیشنهاد مشاور: درمان قطعی استفراغ کودک

ویتامین A مصرف کنید

ویتامین A یکی دیگر از ویتامین هایی است که می تواند سلامت سیستم ایمنی شما را تقویت کند. این ویتامین در محافظت از سلامت تنفسی نقش ویژه ای دارد بنابراین مطمئن شوید که کودک شما سطوح کافی از این ویتامین را دریافت می کند.

به دنبال غذاهای غنی از ویتامین A مانند:

  • کبد
  • زرده تخم مرغ
  • کره پاستوریزه
  • روغن کبد ماهی

ویتامین های روزانه

شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نی نی سایت می تواند زیر نظر دکتر استفاده شود اما به یاد داشته باشید که بهتر است تا حد ممکن مواد مغذی را از منابع غذایی دریافت کنید. مولتی ویتامین ها اگر به وفور استفاده شوند می توانند باعث عدم تعادل مواد معدنی شوند.

تقویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان

ایمنی پایین کودکان دلیل عفونت های مکرر است، سیستم ایمنی در زمان جنینی رشد می کند و در کودکی به بلوغ کامل می رسد. با شروع پاییز که دما کمتر می شود، خطر ابتلا به تب، عفونت، آبریزش بینی و سرفه افزایش می یابد.  برای بهببود و تفویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان می توانید از راهکارهای زیر کمک بگیریم:

  1. آب گرم بنوشید. کودکان تمایل دارند آب یخ یا آب سرد را مستقیماً از یخچال بنوشند. نوشیدن آب سرد در زمستان می تواند منجر به بسیاری از عفونت های تنفسی یا بیماری های التهابی شود.
  2.  از غذاهای سرخ شده پرهیز کنید. زمستان زمانی است که همه ما ترجیح می دهیم غذاهای تند و سرخ شده بخوریم. کودکان دوست دارند غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده یا ناگت و غیره را که سرخ شده هستند بخورند.
  3.  از مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک ها خودداری کنید. سرماخوردگی معمولی و علائم خفیف آنفولانزا باید به طور طبیعی درمان شوند بنابراین از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها خودداری کنید، مگر اینکه به شدت مورد نیاز باشد.
  4. در فضای باز ورزش کنید. اگر هوا سرد نباشد بازی در فضای باز نه تنها به بهبود خلق و خو و فعالیت ذهنی آن ها کمک می کند، بلکه فرصتی برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید و محیط طبیعی می دهد.
  5. بهبود خواب. کودکان باید حدود ۹ ساعت بخوابند. خواب جنبه مهمی از سبک زندگی افراد است که به بهبود ایمنی نیز کمک می کند.
  6. مقدار زیادی آب بنوشید. بدنی که به خوبی هیدراته شده باشد سریع تر بهبود می یابد.
  7. رژیم غذایی با پروتئین بالا. پنیر، آجیل، مرغ، گوشت، سویا، حبوبات، را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  8. شستشوی منظم دست ها. حدود ۸۰ درصد عفونت ها از طریق دست زدن منتقل می شوند، بنابراین باید روش صحیح شستن دست ها را به کودکان خود آموزش دهیم. باید به آنها آموزش داده شود که همیشه دست ها را بعد از عطسه و سرفه بشویند. شستن دست ها با آب و صابون باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد و در نتیجه عفونت را کاهش می دهد.

داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

با انجام کارهای زیر به صورت طبیعی می توانید سیستم ایمنی کودک خود را بهبود ببخشید:

  • میوه و سبزیجات بیشتری سرو کنید.
  • افزایش زمان خواب.
  • مصرف شیر به صورت روزانه.
  • به عنوان خانواده ورزش کنید.
  • در مورد واکسیناسیون های توصیه شده حتما آگاهی داشته باشید.
  • سبزی های برگ دار. سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، برگ شاخ و برگ، آروگولا و کاهو فواید زیادی برای سلامتی دارند. زیرا حاوی سطوح بالایی از ویتامین‌های C و K و همچنین بتا کاروتن، فولات و فیبر هستند،
  • لیمو منبع غنی ویتامین C است و دارای طیف گسترده ای از فواید می باشد، بنابراین مصرف آن را در برنامه خود قرار دهید. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و برای کمک به پوست، سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر عوارض ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا و کاهش التهاب در بدن بسیار موثر است
  •  غنی ترین منابع غذایی روی شامل گوشت، ماهی و غذاهای دریایی است.
  •  زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی بیوتیکی است که می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند، همچنین حاوی خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که می تواند به حفظ سلامتی شما نیز کمک کند.
  • استرس را مدیریت کنید. استرس باعث می شود که مستعد ابتلا به عفونت باشیم. اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها زمان استراحت برای بازی دارند، زمانی را به عنوان یک خانواده با هم بگذرانید و فرصت هایی را برای فرزندان خود ایجاد کنید تا در مورد هر چیزی که ممکن است آن ها را نگران کند صحبت کنند.
  • ماسک ها نیز می توانند کمک کنند، به خصوص در فضاهای داخلی شلوغ که دیگران مریض یا بیمار هستند.

خواب کافی کودکان

برای تاثیر بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان، خواب بهتر حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب لازم می باشد، برای افزایش کیفیت خواب زمان استفاده از صفحه نمایش را کاهش دهید و اجازه ندهید تلویزیون، تبلت یا تلفن های هوشمند در اتاق آن ها باشد. اجرای روتین قبل از خواب همچنین می تواند به کودکان شما کمک کند تا به موقع به رختخواب بروند و مطمئن شوند که خواب کافی دارند.

  • نوزادان ۴ تا ۱۲ ماه – ۱۲ تا ۱۶ ساعت (با چرت زدن)
  • کودکان نوپا ۱ تا ۲ سال – ۱۱ تا ۱۴ ساعت (با چرت زدن)
  • کودکان پیش دبستانی ۳ تا ۵ سال – ۱۰ تا ۱۳ ساعت (شامل چرت زدن)
  • کودکان در ۶ تا ۱۲ سالگی – ۹ تا ۱۲ ساعت
  • نوجوانان در ۱۳ تا ۱۸ سالگی – ۸ تا ۱۰ ساعت

منبع : تقویت سیستم ایمنی کودکان 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: تقویت سیستم ایمنی کودکان. آخرین ویرایش: می 21, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12838

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *