براکت شفاف ارتودنسی نامرئی

انواع و مزایا براکت شفاف با ارتودنسی نامرئی

162 0

براکت های شفاف با ارتودنسی نامرئی چه تفاوتی دارد؟  نوعی وسیله دندانی هستند که در ارتودنسی برای اصلاح مشکلات دندانی مانند کراس بایت، فضاهای بین دندانی یا کج شدن دندان ها استفاده می شود.

آنها با محتاط ترین نوع ارتودنسی سنتی موجود مطابقت دارند . این همان ارتودنسی نامرئی اسپارک یا اینویزیلاین نیست، بلکه نوع دیگری از ارتودنسی است.

با توجه به موادی که از آن ساخته شده اند، براکت های شفاف جایگزین زیبایی شناختی تری برای ارتودنسی فلزی سنتی می شوند.

5 مزیت بریس شفاف 

بریس های شفاف، لوازم دندانپزشکی با احتیاط و سفارشی هستند که آنها را به گزینه ای محبوب برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال درمان ارتودنسی کم زرق و برق هستند.

براکت‌های شفاف از مواد باکیفیت مانند سرامیک، چینی، یاقوت کبود یا رزین ساخته شده‌اند و با نیازها و ویژگی‌های فردی هر بیمار سازگاری بیشتری دارند.

برخی از مزایای اصلی آن عبارتند از:

زیبایی شناسی : براکت های شفاف کمتر از براکت های فلزی سنتی دیده می شوند.
راحتی : بریس‌های شفاف معمولاً راحت‌تر از بریس‌های فلزی هستند، زیرا لبه‌های تیز ندارند و کمتر باعث تحریک یا زخم روی لثه‌ها و گونه‌ها می‌شوند.
اختلال گفتاری کمتر : برخی از بیماران ممکن است در صحبت کردن با بریس‌های فلزی مشکل داشته باشند، اما با بریس‌های شفاف کمتر صحبت کنند.
شخصی سازی: براکت های شفاف به روشی شخصی سازی شده برای هر بیمار ساخته می شوند، بنابراین بهتر با نیازها و ویژگی های هر بیمار سازگار می شوند.
دوام : براکت‌های شفاف معمولاً از براکت‌های سنتی بادوام‌تر و مقاوم‌تر هستند.

انواع براکت شفاف | ارتودنسی نامرئی

همه بریس های شفاف یکسان نیستند. انواع مختلفی از براکت های شفاف موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

براکت یاقوت کبود

این براکت ها از یاقوت کبود، یک ماده معدنی طبیعی بسیار مقاوم و شفاف ساخته شده اند . براکت‌های یاقوت کبود برخلاف براکت‌های سرامیکی یا رزینی در برابر سایش مقاوم‌تر هستند و کمتر مستعد سایش در طول درمان هستند.

به لطف مواد ساخت آنها، هنگام نوشیدن شراب یا قهوه لک نمی شوند، بنابراین زرد نمی شوند.

از طرف دیگر ، قیمت آنها نسبت به براکت های فلزی بیشتر است که می تواند عامل مهمی در انتخاب یکی یا دیگری باشد.

براکت سرامیکی یا چینی

جنس مقاوم و شفاف. براکت زیرکونیومی نیز در اینجا گنجانده شده است. این براکت‌ها بسیار محتاط‌تر از براکت‌های سنتی هستند ، زیرا با رنگ دندان‌ها بهتر ترکیب می‌شوند.

علاوه بر این، بسیار مقاوم هستند، طراحی کوچک و جذابی دارند و در طول درمان تغییر رنگ یا تغییر شکل نمی دهند.

از سوی دیگر، گران‌تر از بریس‌های سنتی و کمی بیشتر از بریس‌های یاقوت کبود هستند. آنها همچنین بیشتر از یاقوت کبود مستعد زرد شدن هستند .

ارتودنسی نامرئی

براکت های رزینی

این براکت نامرئی از موادی ساخته شده اند که بسیار شبیه به پلاستیک است و همین امر باعث می شود کمترین هزینه را در ارتودنسی زیبایی داشته باشند. مانند موارد قبلی بسیار محتاط هستند و زیبایی شناسی دقیق تری نسبت به نمونه های سنتی دارند.

آنها به ویژه برای درمان های کوتاه مدت توصیه می شوند ، زیرا این مواد مانند مواد دیگر ماندگاری ندارند و برای درمان های ارتودنسی زیبایی طولانی مدت توصیه نمی شود.

به عنوان نقاط منفی، براکت های رزینی نسبت به براکت های سرامیکی یا یاقوت کبود مقاومت کمتری دارند، بنابراین می توانند راحت تر بشکنند. علاوه بر این، آنها همچنین در طول زمان بیشتر مستعد تغییر رنگ هستند.

روش قرار دادن براکت های شفاف

اولین ویزیت : اولین ویزیت شما کاملا رایگان است و در آن وضعیت سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی می کنیم و می توانیم بهترین درمان را برای مورد خاص شما پیشنهاد کنیم.
آماده سازی : پس از اولین ویزیت و در نهایت اگر گزینه براکت های شفاف را انتخاب کردید، دندانپزشک با برداشتن پلاک های دندانی موجود، دندان های شما را برای درمان تمیز و آماده می کند.
قرار دادن براکت : براکت ها با یک چسب مخصوص قرار می گیرند و ارتودنتیست قبل از سفت کردن آن از قرار گرفتن آنها در موقعیت صحیح اطمینان حاصل می کند.
قرار دادن قوس ها : هنگامی که همه براکت ها در جای خود قرار گرفتند، متخصص ارتودنسی اقدام به قرار دادن قوس ها می کند که دندان ها را به موقعیت صحیح حرکت می دهد.
تنظیمات منظم : پس از قرار دادن براکت ها و سیم های کمانی، برای اطمینان از موفقیت درمان، بررسی های دوره ای را برنامه ریزی می کنیم.

انواع و مزایا براکت های شفاف

ارتودنسی نامرئی یا براکت های شفاف؟

این بستگی به آنچه می خواهید و بودجه شما دارد. بریس‌های شفاف تا حدودی ارزان‌تر هستند، اما آزاردهنده‌تر هستند، زیرا نمی‌توان آنها را برای خوردن برداشت. بریس‌های نامرئی به شما این امکان را می‌دهند که برای خوردن یا مسواک زدن دندان‌هایتان را بپوشید و درآورید و بهداشتی‌تر و راحت‌تر آن را افزایش دهید.

آیا براکت شفاف گران تر از بریس های فلزی سنتی هستند؟

بله، به دلیل زیبایی، مواد ساخت و دقت بیشتر در هنگام قرار دادن آنها. با این حال، آنها بسیار محتاط تر از فلزی هستند.

زمان درمان با ارتودنسی شفاف چقدر است؟

این شبیه به براکت های فلزی است، اما زمان بسته به مورد خاص شما، شدت مشکل دندان و نوع براکت انتخابی متفاوت خواهد بود.

آیا وسایل دندانی شفاف نیاز به مراقبت خاصی دارند؟

بله، رعایت تمام دستورالعمل هایی که متخصص ارتودنسی برای شما تعیین کرده است برای جلوگیری از تغییر رنگ ضروری خواهد بود.

آیا براکت شفاف هر نوع محدودیت غذایی دارند؟

توصیه می شود از خوردن غذاهای سفت یا چسبنده خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به براکت ها یا سیم های قوسی آسیب برسانند. علاوه بر این توصیه می شود مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هایی که می توانند بریس ها را لکه دار کنند مانند قهوه، چای، شراب و غیره کاهش دهید.

ارتودنسی اسپارک چیست؟

این نوع ارتودنسی برای ایجاد احساس اعتماد به نفس بیشتر در بیماران ایجاد شد، بنابراین جایگزینی برای براکت های فلزی شناخته شده ارائه می شود .

Spark یک تکنیک جدید در ارتودنسی نامرئی است که هدف آن حل طیف گسترده ای از مال اکلوژن ها است.

الاینرهای نامرئی به صورت سفارشی برای دهان و نیش هر بیمار طراحی شده اند تا کاملاً با هر یک از آنها سازگار شوند.

عملکرد الاینرها اعمال فشار تدریجی بر روی تمام دندان های لازم برای رسیدن به یک بایت کامل است .

همین حالا می توانید به پایگاه اطلاعات دندانپزشکان ایران مراجعه کنید.

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: انواع و مزایا براکت شفاف با ارتودنسی نامرئی. آخرین ویرایش: فوریه 18, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12385

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *