علت زرد شدن شورت مرد و زن

علت زرد شدن شورت مرد و زن و روش درمان و شستن

770 0

علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟ لباس زیر (و سایر لباس‌ها) از داخل قهوه‌ای و زرد یا سیاه می‌شود. چرا این مورد رخ میدهد؟

علت زرد شدن شورت مرد و زن

علت زرد شدن شورت مرد شامل موار زیر است:

عفونت‌های دستگاه ادراری (و برخی از بیماری‌های مقاربتی) می‌توانند باعث ترشح ماده‌ای چسبناک، زرد متمایل به سبز و مخاطی مانند آلت تناسلی شوند. همانطور که این ماده خشک می شود، می تواند لباس زیر را لکه دار کند (به خصوص اگر لباس زیر سفید می پوشید).

بیایید در مورد این موضوع شفاف باشیم: هر روز ده ها مایع از بدن هر انسانی خارج می شود. همه این مایعات از طریق چیزی که من «سوراخ!» می نامم خارج می شوند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که من، چند نوع سوراخ (برون رویز در بدن) داریم؟

اولین چیزی که به ذهن خطور می کند مایع پیش از منی است، وقتی مردان تحریک می شوند به صورت غیرارادی مقداری از آم از نوک آلت خارج می شود و شبیه یک لکه خیس است.

اما ممکن است دلیل سگمنت باشد. برای مردانی که ختنه نشده اند، ترشحی وجود دارد که آلت تناسلی را مرطوب نگه می دارد. بنابراین من می گویم لباس زیر را بیشتر عوض کنید و زیر پوست ختنه گاه خود را بیشتر تمیز کنید.

گاهی سطح زدی شورت در نوجوانان زیاد است و دلیل آن جنابت در خواب و یا خود ارضایی است که منی روی شورت برای مدتی باقی مانده است و علت زرد شدن شورت مرد باشد.

علت زرد شدن شورت مرد و زن (3)علت زرد شدن شورت زن

من هم همین مشکل را داشتم، یعنی تمام لباس های زیرم زرد شده بود. می دانستم ترشح است، اما مردم فکر می کردند که به اندازه کافی خوب پاک نمی کنم. من بعد از تسکین خودم شروع به استفاده از دستمال مرطوب واژن کردم. به متخصص زنان مراجعه کردم و به من گفت که کاملاً طبیعی هستم.

من از او خواستم که من را فقط برای اضطرابم آزمایش کند، بنابراین او این کار را کرد، کاملاً عادی برگشت. او گفت که این ترشحات واژینال و مایع برانگیختگی است و من به اندازه کافی آب نمی‌نوشم پس زردتر است. بنابراین، اساساً افرادی که کم آب نیستند، ترشحات شفاف/سفید رنگ دارند. فقط اگر بوی ماهی گندیده یا نان تازه پخته شده باشد نگران باشید. من نگران بویم بودم اما او گفت این بو عرق است.

آری، این زن بیچاره نگاهی کرد و از لباس است، بنابراین من به او اعتماد دارم. حالا، اگر کسی می‌تواند به من بگوید چگونه لباس‌های توری سفید زرد را از بین ببرم، لطفاً به من بگو… من از انداختن آنها خودداری می‌کنم، آنها گران و زیبا هستند!

علت زرد شدن شورت مرد و زن (3)
علت زرد شدن شورت مرد و زن (3)

علت زرد شدن شورت زن نی نی سایت

بینی یکی است میدونی، کلینکس. گوش، همچنین (واکس گوش).

چشم، نیز: اشک. دهان: بسیاری از مایعات می توانند (یک کار) از آن خارج شوند.

بدون نیاز به جزئیات سرتاسر بدن: توجه داشته باشید که بیشتر این مایعات معمولاً زرد رنگ هستند…

حالا بیایید روی بدن پایین برویم.  مایعات مختلفی از آنها خارج می شود. ادرار اولین مورد مشهود است. مانند بسیاری از زنان، احتمالاً «آخرین قطره» را پس از ادرار کردن پاک می‌کنید. فوق العاده اما … ممکن است چند مورد از آنها وجود داشته باشد که بعداً ظاهر شوند. رنگ زرد. اینجا همه زنها مثل هم نیستند. سپس از سوراخ تناسلی عبور کنید. چندین مایع می توانند از اینجا راه خود را باز کنند. آنها را می شناسید. علاوه بر اوج دوره ها، بیشتر آنها زرد رنگ هستند. به خاطر داشته باشید که در اینجا نیز عرق (بسیار) وجود دارد. مایل به زرد. و در قسمت پشتی نیز مقداری جریان ثابت وجود دارد. مایل به زرد هم

ادامه علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟

بنابراین: طبیعی است! اگر احساس می کنید خیلی زیاد است، به پزشک خود مراجعه کنید، ممکن است اختلالی وجود داشته باشد. شما همچنین می توانید یک “پد” نازک در داخل شورت خود بپوشید. اما به خاطر داشته باشید که بدن شما همیشه مقدار زیادی مایعات زرد رنگ را تخلیه می کند. و این شورت بیشتر در معرض دید است! اجازه دهید اضافه کنم که برای بسیاری از زنان، این دلیل ≠1 پوشیدن آنهاست…

تعداد کمی از خانم ها بدون پاک کردن با کاغذ به توالت می روند و لباس زیر آنها با ادرار آغشته شده است که زرد می شود. با این حال، ترشح زرد رنگ در اکثر لباس های زیر زنان، لکوره است. Leucorrhea، مانند روغن روان کننده خودرو، اثر روان کنندگی دارد، به طور کلی مایع شفاف بی رنگ یا کمی زرد است. زرد شدن رنگ و افزایش تعداد نشان می دهد که مشکلی در بدن زن وجود دارد.

برخی از خانم ها به سلامت اندام های خصوصی توجه نمی کنند، لباس زیر تنگ هوا یا خیلی تنگ انتخاب می کنند و اغلب لباس های زیر را عوض نمی کنند، مدت زیادی می پوشند، این قسمت به راحتی می تواند باکتری های بی هوازی را پرورش دهد، تعادل کل باکتری ها را از بین می برد. اجتناب از برخی التهابات زنانه سخت است، ترشح زرد در زیر جریان پیدا می کند، تعداد ناگهان افزایش می یابد.

تریکوموناس در داخل بدن، رنگ لوکوره نیز تغییر می کند، از شفاف بی رنگ یا کمی زرد به زرد یا سبز مایل به زرد، بوی نیز یک نوع طعم عجیب، بسیار ناخوشایند خواهد داشت. اگر عفونت شدید باشد، زن ممکن است احساس خارش در یک ناحیه خاص یا احساس سوزش درد داشته باشد.
ترشحات زرد اساساً ناشی از بیماری های داخلی است که برای رفع مشکل ترشحات زرد باید با آن برخورد کرد. برای زنان، پیشگیری مهمتر از درمان پس از واقعیت است.

عادت تمیز کردن هر روز را در خود ایجاد کنید. ابتدا قسمت های خصوصی را با آب گرم تمیز کنید. از هیچ مایع پاک کننده ای استفاده نکنید. دوم اینکه لباس زیر باید هر روز تعویض شود و باکتری ها و کثیفی های لباس زیر به موقع تمیز شوند. شستشوی دستی بهداشتی تر از شستشوی ماشینی است، که می تواند از باقی ماندن باکتری های ماشین لباسشویی روی لباس زیر جلوگیری کند.

پیشگیری از تریکوموناس عمدتاً برای جلوگیری از انتقال است، انتقال تریکوموناس دو راه اصلی دارد، یکی اختلال در زندگی، دیگری انتقال تماس با زندگی است، مانند رفتن به حمام عمومی، استخر یا استفاده از توالت عمومی. اگر بتوانید کمی به این جنبه ها توجه کنید، مثلا در استفاده از پد توالت عمومی چند تکه کاغذ، فرصت کمی برای پخش شدن وجود دارد.

خانم ها برای جلوگیری از مشکلات دهانه رحم توجه ویژه ای به پیشگیری از سرماخوردگی داشته باشند، از شستن موها در سرمای قاعدگی خودداری کنند. همچنین می توانید مقداری غذای مناسب برای رحم بخورید. سیب زمینی شیرین، لوبیا قرمز، تربچه سفید، ساقه توت و ژلاتین پوست الاغ می توانند چی و خون را تغذیه کنند و باعث سم زدایی رحم شوند.

در یک کلام، می خواهید یک زن تمیز انجام دهید، کار سختی نیست، در مواقع عادی احتیاط را در جای ظریف انجام دهید، مشکلی که ترشح زرد در زیر شلوار وجود دارد می تواند حل شود.

گاهی اوقات یک جفت زیر شلوار خوب ضروری است، مانند Smaconsum که من اغلب به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین آن می خرم. حتی اگر زیرشلوار کمی کهنه باشد، دور انداختن آن ضرری ندارد.

علت زرد شدن شورت مرد و زن

علت لکه قهوه روی شورت

نه، این طبیعی نیست. به این بی اختیاری مقعدی می گویند. این بدان معناست که عضله اسفنکتر مقعد به درستی کار نمی کند. در حال نشتی است.

من هم همین مشکل را دارم و به سرطان مقعد مبتلا شده ام. در مورد من، تشخیص خیلی دیر انجام شد، سرطان قبلاً به سایر نقاط بدن من سرایت کرده است و ممکن است راهی برای درمان سرطان وجود نداشته باشد.

بنابراین، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این به معنای انجام کولونوسکوپی خواهد بود. (آزمایش آسان است؛ آماده سازی افتضاح است.) پزشک روده شما را در داخل معاینه می کند و به دنبال مشکلی می گردد.

علت تیره شدن لباس زیر

لباس زیر (و سایر لباس‌ها) از داخل تیره شده است که این به دلیل روغن های طبیعی بدن، رطوبت، عرق، تعریق و غیره است و نیاز به نگرانی نیست.

لباس‌های سفید زرد شدند (چگونه زرد شدن شورت مرد برطرف کنیم)

لباس‌های سفید یکی از سخت‌ترین پارچه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در حالت بکر نگه داشت.

گاهی اوقات، حتی زمانی که تمام قوانین را رعایت می کنید و آنها را در مکانی تمیز نگهداری می کنید، باز هم ممکن است به مرور زمان زرد شوند.

بنابراین، چرا این اتفاق می افتد، و چگونه آنها را دوباره درخشان نشان می دهید؟

لباس های سفید به دلیل مخلوط شدن عرق با دئودورانت ها، سفید کننده زیاد، شستشو و آبکشی نامناسب و نگهداری نامناسب زرد می شوند. علت زرد شدن شورت مرد

رفع آسان زردی شامل سفید کننده اکسیژن، سرکه سفید و محلول نمک، مخلوط جوش شیرین، پراکسید آب، خمیر دندان، آب لیمو و آسپرین است.

در این مقاله، جزئیات بیشتری را در مورد دلیل زرد شدن لباس های سفید شما توضیح خواهم داد. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه آن لکه های زرد را از بین ببرید و چگونه می توانید آنها را درخشان نگه دارید.

 

چرا لباس های سفید شما زرد می شوند؟

لباس های سفید به دلایل مختلفی می توانند درخشش و درخشندگی خود را از دست بدهند. درک اینکه چرا آنها زرد می شوند می تواند به شما در بازیابی آنها و جلوگیری از وقوع آنها کمک کند. بیایید نگاهی گذرا به چرایی این اتفاق بیاندازیم.

تعریق و استفاده بیش از حد از دئودورانت ها

عرق یکی از شایع ترین دلایل ایجاد لکه های زرد در لباس های سفید است. زمانی اتفاق می افتد که مواد معدنی موجود در عرق شما با مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها، مرطوب کننده ها و ضد تعریق ها مخلوط شوند.

دئودورانت ها و ضد تعریق های مختلف دارای ترکیبات مختلفی هستند و هر چه بیشتر از آنها استفاده کنید، احتمال ایجاد این لکه ها بیشتر می شود.

میزان تعریق شما نیز بر شدت لکه های زرد تأثیر می گذارد. همچنین، هر فرد دارای یک ترکیب عرق منحصر به فرد است که بر میزان لکه شدن سفیدی شما تأثیر می گذارد.

علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟

لکه‌های زرد معمولاً در اطراف زیر بغل شروع می‌شوند و سپس به سمت قسمت‌های قابل مشاهده‌تر پخش می‌شوند. با گذشت زمان، از هر بار شستشو جمع می‌شوند و بیشتر در پارچه جا می‌گیرند و حذف آن‌ها را دشوارتر می‌کند.

در نتیجه، پوشیدن بیش از حد سفیده های خود در تابستان قبل از شستن آنها یکی از دلایل اصلی زرد شدن آنهاست.

در اینجا مقاله ای در مورد اینکه چرا پیراهن های مشکی شما لکه های دئودورانت می گیرند وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد.

سفید کننده بیش از حد |علت زرد شدن شورت مرد

در حالی که سفید کننده یک عامل سفید کننده است، استفاده بیش از حد از آن روی لباس های سفید می تواند باعث زرد شدن آنها شود.

سفید کننده یک ضد عفونی کننده قوی و خشن است. نه تنها می تواند باعث زرد شدن و خراب شدن سفیدی ها شود، بلکه در صورت استفاده بیش از حد یا زیاد، ممکن است باعث ایجاد سوراخ و آسیب به پارچه شما شود.

زمانی که سفید کننده را بعد از شستن لباس ها به خوبی آب ندهید، زردی بدتر می شود.

شستشوی ضعیف و مواد شوینده ناکافی

زرد شدن لباس های سفید شایع ترین تغییر رنگ در جامعه ما است.

وقتی سفیده هایتان را به درستی نشویید، کثیفی تا شستشوی بعدی در پارچه باقی می ماند.

این کثیفی ها و زباله ها به مرور زمان جمع می شوند و تجزیه می شوند و باعث زرد شدن سفیدی های شما می شوند.

شستشوی ضعیف بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که از مقدار ناکافی مواد شوینده استفاده می‌کنید ، زیرا همچنان مقداری کثیفی روی پارچه باقی می‌ماند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

بهتر است دستورالعمل سازنده را در مورد مقدار مناسب مواد شوینده برای استفاده دنبال کنید. همچنین، شستن سفیده های خود با لباس های رنگی دیگر برای صرفه جویی در زمان می تواند باعث زرد شدن یا لک شدن شما شود.

شستشوی ناکافی | علت زرد شدن شورت مرد

بسیاری از مردم اغلب قسمت شستشو در فرآیند شستشو را نادیده می گیرند. با این حال، یکی از مهمترین موارد است زیرا کثیفی و کثیفی که در حین شستشو از بین رفته است، دوباره روی لباس می نشیند.

اگر این الگوی شستشو را مدام تکرار کنید، کثیفی ها به مرور زمان جمع شده و تجزیه می شوند و باعث تغییر رنگ و زرد شدن می شوند.

همچنین، اگر لباس‌هایتان را در ماشین لباسشویی بشویید، چرخه آبکشی با آب سرد را پشت سر می‌گذارند که ممکن است جامد شده و لایه‌ای نازک روی پارچه تشکیل شود.

در نتیجه زمانی که لباس را نگه می‌دارید رنگ آن به زرد روشن تغییر می‌کند.

در نهایت، باید از تماس پوست با مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده جلوگیری کنید.

اگر مواد شوینده را به درستی آبکشی نکنید، روی پارچه باقی می ماند و هنگام پوشیدن آن روی پوست شما منتقل می شود. سپس شوینده ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود.

پوسیدگی عوامل سفید کننده

بسیاری از مردم تصور می کنند که لباس های سفید رنگ سفید طبیعی دارند.

با این حال، تولید کنندگان از رنگ سفید در هنگام تولید پارچه سفید استفاده می کنند. مانند پارچه های سفید، سطوح دیگر با رنگ یا رنگ سفید به مرور زمان زرد می شوند.

هنگامی که برای مدت طولانی آن را نمی پوشید، احتمال زرد شدن یا محو شدن آن زیاد است.

در نتیجه، نگهداری لباس‌های سفید برای مدت طولانی در کمد می‌تواند باعث پوسیدگی رنگ و ایجاد رنگ زردی شود.

اگر به طور منظم آنها را می پوشید، باید مراقبت و نگهداری خوب را انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها دوام بیشتری دارند.

ترکیبات در ظروف ذخیره سازی |علت زرد شدن شورت مرد و زن

اسیدهای موجود در ظروف نگهداری مانند جعبه های مقوایی، قفسه های چوبی و جعبه های پلاستیکی می توانند با لباس های سفید شما واکنش نشان دهند و باعث زرد شدن آن ها شوند.

بسیاری از این انبارها با مواد شیمیایی، گازها و سایر محصولات جانبی مختلف پوشانده شده اند که با رنگ های ساده سازگار نیستند.

اگر سفیده های خود را برای مدت طولانی در این جعبه ها نگهداری کنید، مواد شیمیایی به پارچه نفوذ کرده، آن را لکه دار می کنند یا باعث تغییر رنگ می شوند.

همه ظروف نگهداری لباس این گازها را منتشر نمی کنند و می توانید برخی از آنها را بیابید که هم فاقد اسید و هم لیگنین هستند.

چگونه لباس های سفید زرد شده را روشن کنیم

قبل از اینکه لباس های سفید زرد رنگ خود را دور بیندازید ، چندین چیز وجود دارد که می توانید برای بازگرداندن درخشش آنها امتحان کنید. می توانید از محلول های پاک کننده مبتنی بر شیمیایی استفاده کنید یا خودتان یکی از آنها را تهیه کنید.

این روش ها موثر هستند و هیچ آسیبی به پارچه شما وارد نمی کنند.

بیایید نگاهی به نحوه انجام این کار بیندازیم.

1. از سفید کننده اکسیژن و آب گرم استفاده کنید | زرد شدن شورت مرد 

در این روش برای ایجاد محلول باید سفید کننده اکسیژن و آب گرم را با هم مخلوط کنید. شما باید به دستورالعمل سازنده برای مقدار مناسب سفید کننده برای استفاده در هر گالن آب مراجعه کنید.

اگرچه محلول روی لباس‌های شما ملایم است، اما باید آن را فقط روی لباس‌های سفید استفاده کنید.

اجازه دهید لباس حداقل هفت ساعت یا یک شب خیس بخورد.

2. از مقدار کمی سفید کننده کلر استفاده کنید

همچنین می توانید از سفید کننده کلر برای روشن کردن لباس های سفید خود که در انبار زرد شده اند استفاده کنید.

با این حال، سفید کننده بیش از حد کلر می تواند باعث زرد شدن پارچه شود. به همین دلیل، باید دستورالعمل های روی بسته بندی را در مورد میزان استفاده دنبال کنید.

اگر متوجه بوی کلر در حین شستشو شدید، احتمالاً بیش از حد از آن استفاده می کنید و باید آن را کاهش دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که کلر موجود در لباس را تا حد امکان بشویید.

3. مخلوط جوش شیرین-پراکسید-آب را امتحان کنید

چگونه لکه های تشک را تمیز کنیم (روشی که واقعا کار می کند)

می توانید از خواص پاک کنندگی جوش شیرین و پراکسید برای از بین بردن لکه های زرد روی لباس های سفید خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه استفاده صحیح از این روش آمده است:

  1. مخلوطی از پراکسید، جوش شیرین و آب را در یک کاسه ایجاد کنید.
  2. خمیر را روی پارچه بمالید و با یک برس نرم به آن بمالید.
  3. اجازه دهید خمیر به مدت 30 تا 45 دقیقه روی پارچه بماند، بسته به اینکه رنگ زرد چقدر سرسخت است.

4. مخلوطی از سرکه سفید و نمک ایجاد کنید علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟

این یکی دیگر از راه حل های خانگی ساده است که می توانید از آن برای تعمیر پارچه زرد شده خود استفاده کنید. در اینجا نحوه ایجاد مخلوط آمده است:

  1. 1 فنجان (0.23 لیتر) سرکه سفید و ½ فنجان (0.12 لیتر) نمک را به یک کاسه آب اضافه کنید.
  2. لباس را در مخلوط آغشته کنید و اجازه دهید 30 دقیقه خیس بخورد.
  3. لباس را درآورده و به خوبی بشویید و آبکشی کنید.

علت زرد شدن شورت مرد چیست؟

5. از خمیر دندان به طور مستقیم در قسمت های زرد استفاده کنید

می توانید خمیر دندان را مستقیماً روی سفیده های زرد شده بمالید تا آنها را درخشان کنید. تئوری پشت این کار این است که اگر بتواند دندان های شما را سفید کند، می تواند لباس شما را نیز سفید کند.

برای گرفتن بهترین نتیجه، آن را روی لباس بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند.

سپس آن را بشویید و پس از پاک شدن لکه های زرد آن را به طور معمول آبکشی کنید.

6. از آب لیمو روی لباس و ماشین لباسشویی استفاده کنید

آب لیمو به دلیل خاصیت پاک کنندگی خود شناخته شده است و برای رفع لباس های سفید زرد شده و پژمرده به خوبی عمل می کند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. آب لیمو را روی لباس بمالید و برای چند ساعت در آفتاب پخش کنید.
  2. لباس را از نور آفتاب خارج کنید و به طور معمول با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.
    به یاد داشته باشید که آن را به درستی بشویید.

همچنین می توانید از آب لیمو در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. پس از اضافه کردن لباس و مواد شوینده، حدود یک درپوش در دستگاه بریزید و اجازه دهید کار را برای شما انجام دهد.

7. قرص های دندان مصنوعی می توانند لباس های سفید را بازیابی کنند

همچنین می توانید از قرص های دندان مصنوعی برای بازیابی درخشندگی لباس های سفید خود استفاده کنید.

فقط دو یا سه میز را در یک کاسه آب حل کنید و لباس را در آن خیس کنید. بعد از 8-11 ساعت آن را بردارید و به طور معمول بشویید.

تئوری استفاده از قرص های دندان مصنوعی بر اساس همان اصل خمیر دندان عمل می کند.

8. یک محلول پراکسید هیدروژن بسازید

پراکسید هیدروژن در بسیاری از مواد پاک کننده استفاده می شود و می تواند لکه های زرد و لکه های روی لباس های سفید را از بین ببرد.

برای استفاده از پراکسید هیدروژن برای روشن کردن سفیدی های زرد رنگ خود،

  1. مقداری پراکسید هیدروژن را به یک سطل آب اضافه کنید.
  2. لباس آسیب دیده را حداقل 30 دقیقه در مخلوط خیس کنید.
  3. در آب سرد بشویید و به درستی بشویید.
  4. اگر از نتایج راضی نیستید، روند را تکرار کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد مخلوط سفید کننده و مواد شوینده در اینجا .

9. مقداری آسپرین را در آب حل کنید

فراتر از مصارف پزشکی، آسپرین یک عامل سفید کننده عالی است که می توانید برای درخشان کردن لباس های خود از آن استفاده کنید.

بنابراین، قبل از اینکه آن قرص های تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید، می توانید از آنها برای تسکین درد به روشی متفاوت استفاده کنید.

در اینجا نحوه استفاده از آسپرین برای رفع سفیدی های زرد آمده است:

  1. 4 یا 5 قرص آسپرین را به یک سطل آب اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که فقط از آسپرین سفید استفاده می کنید زیرا انواع رنگی می توانند لباس شما را رنگ کنند.
  2. لباس سفید زرد شده خود را در سطل قرار دهید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه خیس بخورد.
  3. از سطل خارج کرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید و به طور معمول بشویید.

چگونه رنگ سفید خود را روشن نگه دارید

پس از روشن کردن رنگ سفید زرد خود، بسیار مهم است که اقداماتی را برای حفظ بهترین ظاهر آن انجام دهید. این موارد شامل موارد ساده ای مانند نگهداری صحیح آن و همچنین شستن و آبکشی مناسب می باشد.

بیایید وارد چند جزئیات بیشتر شویم.

سفیده های خود را به درستی ذخیره کنید

بسیاری از مردم این موضوع را مهم نمی‌دانند، اما ذخیره‌سازی مناسب کلیدی است که سفید پوست‌های شما را بکر نگه می‌دارد.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای حفظ لباس های سفید خود انجام دهید:

  • لباس های خود را مخصوصاً سفیدها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. از انبار کردن در مناطقی مانند زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، گاراژ و سایر مکان‌هایی با دمای شدید خودداری کنید. اگر قصد دارید لباس‌هایتان را برای مدت طولانی نگهداری کنید، آن‌ها را بشویید و خوب خشک کنید تا از ته نشین شدن لکه روی پارچه جلوگیری کنید.
  • لباس های سفید خود را در جعبه ها و کیسه های پلاستیکی بدون اسید نگهداری کنید. اگر از جعبه های مقوایی استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم دستمال کاغذی بایگانی سفید بخرید و جعبه را با آن آستر کنید.
  • اگر آن‌ها را در کمد آویزان می‌کنید، از قرار دادن آن‌ها در نزدیکی لباس‌های تیره مانند شلوار جین خودداری کنید، زیرا ممکن است رنگ آن‌ها را لکه‌دار کند. بین لباس ها فضای کافی برای تنفس بگذارید.

لباس های سفید را به طور صحیح و مکرر بشویید

اگر ترجیح می دهید قبل از شستن لباس های سفید خود را چندین بار بپوشید ، این کار را اشتباه انجام می دهید.

حتی زمانی که کثیفی ظاهر نمی شود و بوی بدی نمی دهد، همیشه بهتر است لباس های سفید خود را بعد از یک یا دو بار پوشیدن بشویید.

هرچه قبل از شستن آنها را بیشتر بپوشید، لکه ها برای پاک کردن سخت تر می شوند .

هر لکه ای که روی پارچه باقی می ماند از بین می رود و باعث زرد شدن می شود.

همچنین از شستن سفیده‌های خود با لباس‌های رنگی خودداری کنید ، زیرا رنگ می‌تواند از آن لباس‌ها به سفیدی‌های شما منتقل شود و مشکل دیگری ایجاد کند.

علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟

قبل از شستن لباس های آسیب دیده را از قبل خیس کنید

یکی دیگر از راه‌های روشن نگه داشتن سفیده‌ها این است که آن‌ها را از قبل با مقدار کمی ماده شوینده خیس کنید، زیرا این کار به از بین بردن برخی لکه‌ها کمک می‌کند و پاک کردن آن‌ها را در طول فرآیند واقعی شستشو آسان‌تر می‌کند.

می توانید از مواد شوینده برای خیس کردن لباس های سفید خود استفاده کنید یا سفید کننده پارچه را از سوپرمارکت محلی خود خریداری کنید.

از آب در دماهای گرمتر استفاده کنید علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟

اگرچه قاعده کلی استفاده از آب در گرم ترین دما است، اما اگر در حال شستن ملحفه های سفید ظریف هستید، بهتر است از دمای پایین تر استفاده کنید.

لباس‌های نازک و نرم ممکن است دمای زیادی را تحمل نکنند و در این فرآیند می‌توانید به آن‌ها آسیب بزنید.

پس از شستشو، مواد شوینده را کاملاً بشویید و لکه ها و کثیفی های باقی مانده روی پارچه را بررسی کنید. اگر پارچه هنوز کثیف یا لکه دار به نظر می رسد، فرآیند شستشو را تکرار کنید.

در اینجا راهنمای من برای استفاده از چه دمایی در لباس‌هایتان است.

لباس های سفید را در یک منطقه روشن و آفتابی خشک کنید

می توانید از اشعه فرابنفش رایگان خورشید برای تعمیر لباس های سفید زرد رنگ خود استفاده کنید. فقط آنها را همانطور که می خواهید بشویید و مستقیماً زیر نور خورشید پخش کنید.

اگر از خشک کن استفاده می کنید، بهتر است آن را روی حرارت کم قرار دهید. پس از خشک شدن نسبتاً لباس‌ها، آن‌ها را از خشک‌کن خارج کرده، بیرون بیاورید و در آفتاب خشک کنید.

من همچنین راهنمایی نوشتم که اگر لباس سفید شما خاکستری شد چه کاری انجام دهید که ممکن است برای شما جالب باشد.

 علت زرد شدن شورت مرد و شستن آن

بهترین راه حل برای زرد شدن لباس های سفید این است که در وهله اول از بروز آن جلوگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که آنها را به درستی می شویید و آبکشی می کنید، از دئودورانت کمتری استفاده می کنید، از دمای مناسب آب استفاده می کنید و آنها را در جعبه ها و کیسه های پلاستیکی بدون اسید و لیگنین ذخیره می کنید.

با این حال، اگر رنگ سفید شما زرد شده است، نگران نباشید.

شما به راحتی می توانید آنها را با راه حل های خانگی مانند:

  • سفید کننده اکسیژن
  • مخلوط جوش شیرین-پراکسید-آب
  • محلول سرکه سفید و نمک
  • خمیر دندان
  • آب لیمو
  • قرص دندان مصنوعی
  • آب اکسیژنه
  • آسپرین

زرد شدن فنولیک: دلیل علمی زرد شدن لباس های سفید

به‌عنوان مصرف‌کننده، ممکن است زمانی تجربه کرده باشیم که لباس‌های سفید و سایر پارچه‌هایمان زرد می‌شوند. هر چقدر هم که ناخوشایند به نظر برسد، این «زرد شدن» منسوجات سفید و کم رنگ یک اتفاق رایج است که معمولاً به دلیل عوامل شیمیایی و محیطی و پیری پارچه است.

با توجه به اینکه حدود 20 درصد از تمام منسوجات تولید شده در سطح جهان به عنوان “سفید” به پایان می رسد، بسیار مهم است که تولید کنندگان اقدامات احتیاطی صحیح را برای اطمینان از سفید ماندن پارچه ها و لباس های آنها در طول تولید و ذخیره سازی انجام دهند، به طوری که در بهترین شرایط به دست مصرف کنندگان برسند و اطمینان حاصل شود که هیچ مالی وجود ندارد. ضرر ناشی از رد شدن و شکایات مصرف کننده.

زردی فنولی چیست؟ علت زرد شدن شورت مرد

زردی فنولی که گاهی به آن زردی گریزان نیز گفته می‌شود، تغییر رنگ منسوجات ناشی از اثر اکسیدهای نیتروژن (NOx) بر روی فنل‌های قابل زرد شدن است و یک آزمایش پیش‌بینی‌کننده ساده، نسبتا کم هزینه برای ارزیابی پتانسیل رنگ سفید یا پاستلی است. نخ ها، پارچه ها یا لباس های رنگی به رنگ زرد در حمل و نقل یا انبار.

همه انواع محصولات نساجی در معرض زرد شدن قرار گرفته اند، از جمله آنهایی که از الیاف طبیعی مانند پشم پنبه یا ابریشم ساخته شده اند و همچنین آنهایی که از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، نایلون یا اسپندکس تشکیل شده اند.

علت زرد شدن شورت مرد

در نظر گرفته نشده است که با بسیاری از علل دیگر تغییر رنگ، مانند:

  • مهاجرت یا محو شدن عوامل روشن کننده نوری
  • محو شدن دود گاز
  • اکسیداسیون روان کننده های پارچه و غیره

با این حال، کیت تست زرد شدن ابزاری موثر برای ارزیابی کیفی کالاهای سفید و پاستلی رنگ بوده و به میزان قابل توجهی از بروز شکایات زرد شدن کاسته است.

چه چیزی باعث زردی فنولی می شود؟

زرد شدن زمانی رخ می دهد که شرایط خاصی در حین نگهداری پارچه یا لباس وجود داشته باشد.

این شرایط عبارتند از:

  • پرداخت قلیایی
  • وجود رطوبت
  • دی اکسید نیتروژن موجود در هوا، و
  • نگهداری در کیسه های پلی اتیلن یا فیلم حاوی هیدروکسی تولوئن بوتیله (BHT) یا ترکیبات مشابه
اثرات BHT بر منسوجات سفید و کم رنگ

آنتی اکسیدان فنلی، هیدروکسی تولوئن بوتیله (BHT)، در سال 1947 ثبت اختراع شد و در سال 1954 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده به عنوان یک افزودنی و نگهدارنده مواد غذایی تایید شد.

BHT همچنین به طور گسترده ای به عنوان یک آنتی اکسیدان در ساخت فیلم های پلی اتیلن مورد استفاده برای بسته بندی استفاده می شود. BHT به راحتی به اقلامی که در نزدیکی قرار دارند تعالی می یابد و مهاجرت می کند.

نتایج تحقیقات در مورد زرد شدن منسوجات ذخیره شده توسط شیمیدان کنت سی اسملتز از دو پونت در نشست آتلانتا موسسه مهندسین شیمی آمریکا گزارش شد.

همانطور که در اخبار شیمی و مهندسی (26 مارس 1984، صفحه 27) گزارش شده است، اسملتز آنتی اکسیدان رایج بوتیله هیدروکسی تولوئن (BHT) و اکسیدهای نیتروژن محیطی را در تشکیل 2,6-di-tert-butyl-1,4- دخالت داد. کینون متید.

شیمی BHT

به طور معمول، پارچه یا لباس توسط سازنده تمام می شود یا توسط لباسشویی در شرایط کمی قلیایی شسته می شود. بخار پز می شود، با پوشش پلی اتیلن یا کیسه حاوی BHT پوشانده می شود و در آسیاب، انبار یا کارخانه معمولاً در تاریکی نگهداری می شود.

با گذشت زمان، دی اکسید نیتروژن با BHT آزاد شده از کیسه یا فیلم، به ویژه در اطراف دهانه ها، سوراخ ها یا سوراخ ها واکنش می دهد و این واکنش باعث ایجاد لکه های زرد می شود. ترکیب تولید شده از این واکنش، 2،6،2’،6′-tetra-tert-butylstilbene-4:4′-quinone، به شدت زرد است (اغلب به عنوان زرد قناری یا زرد لیمویی توصیف می شود).

سارا ویلیامز، متخصص فنی – جیمز هیل

چگونه می توان این مشکل را برای کاهش یا توقف زردی برطرف کرد؟

راه حل این است که سطح NOx در هوا را کاهش دهید، یا از کیسه های حاوی آنتی اکسیدان فراری BHT استفاده کنید، یا تمام محصولات سفید و پاستلی رنگ را در شرایط کمی اسیدی به پایان برسانید.

بسیاری بر این عقیده اند که تمام کننده های نساجی باید از اسیدهای سیتریک یا گلیکولیک برای تکمیل پارچه ها به حالت اسیدی استفاده کنند. مشخص نیست که آیا اینها قرار است بعداً شسته شوند یا ممکن است مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ای برای خود ایجاد کنند.

به عنوان مثال، استفاده بیش از حد از اسید سیتریک غیرفرار بر روی پارچه های سلولزی می تواند اثرات مضری بر استحکام پارچه و در برخی موارد زردی، به ویژه هنگامی که در دمای بالا خشک می شود، داشته باشد.

کمتر از 2 پی پی ام NOx و کمتر از 5 پی پی ام از BHT می تواند باعث تغییر رنگ قابل توجه در شرایط خاص شود.

روش تست زردینگ فنلی

خطر زرد شدن فنلی توسط یک “تست تماس” ارزیابی می شود. این روش بر اساس یک “کاغذ آزمایش” است که به طور مکانیکی با محلول متانول حاوی ترکیب فنلی آغشته شده است.

کاغذ آزمایش در امتداد محور خود تا می شود و نمونه مورد آزمایش بین دو لایه ساندویچ می شود.

سپس ساندویچ بین دو صفحه شیشه ای قرار می گیرد.

احتیاط: از صفحات اکریلیک یا پلاستیکی استفاده نکنید. علت زرد شدن شورت مرد و زن چیست؟

یک بسته آزمایشی استاندارد شامل پنج نمونه آزمایشی و یک پارچه کنترلی – که هر کدام با یک صفحه شیشه ای جدا شده اند – در مجموع هفت صفحه شیشه ای را تشکیل می دهد. در صورت وجود بیش از پنج نمونه آزمایشی، بسته های آزمایشی اضافی تهیه می شود.

هر بسته در فیلم پلی اتیلن بدون BHT پیچیده شده است. بسته ها با نوار چسب معمولی بسته و مهر و موم شده اند.

برای اطمینان از تماس یکنواخت بین کاغذهای آزمایش و نمونه های آزمایش، بسته ها در یک دستگاه تعریق سنج قرار می گیرند – حداکثر سه بسته آزمایشی در یک دستگاه. فشار با اعمال یک وزنه استاندارد می شود. حداکثر چهار عرق سنج در یک انکوباتور یا کوره در دمای 3±50 درجه سانتیگراد قرار می گیرد.

زمان درمان 16 ساعت است که به نمونه های یک روزه اجازه می دهد یک شبه انکوبه شوند و در روز بعد ارزیابی شوند.

در پایان آزمایش، عرق‌سنج‌ها از انکوباتور یا فر خارج می‌شوند، بسته‌های آزمایش خارج می‌شوند و قبل از باز کردن بسته‌بندی سرد می‌شوند. سپس نمونه‌ها با نمونه‌های اصلی‌شان مقایسه می‌شوند و شدت زرد شدن با مقیاس خاکستری جیمز هیل برای رنگ‌آمیزی (یا مقادیر شاخص زردی نسبی) ارزیابی می‌شود.

از کجا بفهمیم آزمون معتبر است؟

در صورتی که پارچه کنترل زرد شده باشد، آزمایش معتبر تلقی می شود.

چگونه مواد تست زرد شدن خود را ذخیره کنید

این محصولات به منظور ارائه مواد آزمایشی با کیفیت و عملکرد قابل اعتماد به شما تولید می شوند.

برای حفظ این کیفیت بالا، باید:

  • محصولات را در مکانی خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید
  • در صورت عدم استفاده، ظروف و بسته ها را محکم و محکم نگه دارید
  • پس از باز شدن، در شرایط خنک و خشک با ظرف کاملا بسته نگهداری کنید و
  • پس از 3 ماه دفع شود
بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: علت زرد شدن شورت مرد و زن و روش درمان و شستن. آخرین ویرایش: آگوست 22, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10867

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *