بازی های ویدئویی برای بهبود تحرک پس از سکته مغزی

بازی های ویدئویی برای بهبود تحرک پس از سکته مغزی

نوشته شده برای at 3:15 ب.ظ
1434 0

قربانیان انفارکتوس مغزی که بخشی از تحرک بدن خود را از دست می دهند تحت درمان فیزیوتراپی قرار می گیرند، در حالی که درمان های مبتنی بر تمرین توجه برای بیماران مبتلا به اختلالات شناختی مانند یادگیری یا مشکلات حافظه ای محفوظ است.

محققان مرکز شناخت، مغز و زبان باسک (BCBL) در سن سباستین و کالج امپریال لندن معماری آسیب مغزی در بیماران سکته مغزی برای بیش از سه سال تحلیل کرده اند. کار آنها پیشنهاد درمان جدید برای مشکلات تحرک ناشی از سکته های ایسکمیک است.

این مطالعه که در مجله PNAS منتشر شده، راه را برای یک مسیر جدید درمان باز کرده است که شامل تکمیل درمان های فیزیکی دریافت شده توسط این بیماران با درمان برای غلبه بر اختلالات نقص توجه، مانند کار با بازی های ویدئویی است.

پس از تجزیه و تحلیل دقیق الگوهای آسیب مغزی، نویسندگان بهتر از مشکلات حرکتی رنج می بردند که بیماران مبتلا به انفارکتوس مغزی بودند.

طبق نظر دیوید ستو، متخصص BCBL، “بیماران مبتلا به آسیب مغزی در مناطق کنترل ناچیز نیز از مشکلات کنترل حرکتی رنج می برند، حتی زمانی که حرکت مورد نیاز این کار بسیار ساده است.”

این دانشمندان بیش از سه سال به بررسی میزان و موقعیت آسیب های مغزی در 167 بیمار مبتلا به سکته مغزی پرداختند. با انجام “نقشه برداری” با انجام رزونانس مغناطیسی، آنها قسمت آسیب دیده و نوع و اندازه ضایعه را شناسایی کرده و ارتباط بین مناطق مختلف مغز را تجزیه و تحلیل کردند.

بعد، آنها بیماران را به وظایف مختلف موتور، برخی بسیار ساده، مانند گرفتن یک جسم با نیرو وادار کردند.  پس از آزمایشات، محققان دریافتند که این وظایف در بیماران آسیب دیده در ناحیه مغز “درگیر” در توجه قرار گرفته است.

مسیرهای جدید درمان

کارشناسان بر اهمیت مناطق مغزی مرتبط با کنترل توجه در کنترل حرکات تاکید می کنند، که “ممکن است برخی از مسیرهای درمانی را نیز پیشنهاد کند” مانند تکمیل درمان های تحرک بر اساس فیزیوتراپی با نوع دیگری از آموزش های شناختی که باعث افزایش توجه بیماران می شود می تواند یک مثال کار با بازی های ویدئویی باشد.

دیوید سوتو توضیح می دهد که قبل از این مطالعه تصور بشود که کنترل جنبش و جنبه کنترل توجه سیستم های مختلف بوده و ارتباط کمی با یکدیگر دارند و درمان هایی که برای بیماران مبتلا به صدمات شناختی امکان پذیر است نمی تواند برای کسانی که دارای مشکلات تحرک هستند مفید باشد، نتیجه گیری این تحقیق در غیر این صورت نشان داده شده است.

Soto می گوید:”ما ابتدا باید بدانیم چگونه مغز ما کنترل و حرکت می کند تا ابزارهای درمانی مؤثر برای بیماران مبتلا به سکته مغزی و درمان های خاص برای هر فرد بسته به جایی که آسیب رخ داده است، دارد.”

برای تایید این نتایج، گام بعدی، ایجاد یک کارآزمایی بالینی با بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی به علت سکته مغزی و تقسیم آنها به دو گروه است: یکی از آنها تحت درمان فیزیوتراپی و دیگری با آموزش شناختی مکمل است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط FECYT – اسپانیایی بنیاد علم و صنعت 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: بازی های ویدئویی برای بهبود تحرک پس از سکته مغزی. آخرین ویرایش: اکتبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4448

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *