انتقاد از قانون سکته مغزی

انتقاد از قانون سکته مغزی

534 0

در سال 1993، دکتر کاملیو گومز، متخصص مغز و اعصاب، یک جمله را مطرح کرد که برای قرن چهارم یک قانون اساسی مراقبت از سکته بوده است به اسم : “زمان مغز است!”

دکتر گومز 25 سال پیش در یک سرمقاله نوشت: “بدون تردید درمان طولانی تر به تأخیر می افتد، احتمال موفقیت آن کمتر است.”به سادگی گفت: زمان مغز است!”

اما حکومت “زمان مغز” به همان اندازه ساده است که به نظر می رسید، در حال حاضر دکتر گومز در تازه ترین مقاله خود، منتشر شده در مجله بیماریهای سکته مغزی و مغز و اعصاب (منتشر شده در 25 آوریل) منتشر شده است. دکتر گومز یک متخصص پزشکی لویولا پزشکی است و متخصص ملی شناخته شده در جراحی نروندداواسکولار که تهاجمی است.

هنوز هم صادق است که نتایج سکته مغزی به طور کلی درمان طولانی تری دارد و به تأخیر می افتد، اما دکتر گومز گزارش می دهد که اثر زمان می تواند در میان بیماران بسیار متفاوت باشد. بسته به الگوی گردش خون در مغز، درمان اضطراری می تواند تا حد زیادی به یک بیمار کمک کند، اما برای یک بیمار دیگر در همان زمان نیز خیلی دیر شده است.

دکتر گومز نوشت: “واضح است که اثر زمان بر روند فرایند ایسکمیک نسبی است.”

حدود 85 درصد از سکته های مغزی ایسکمیک هستند، به این معنی که سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون است که جریان خون را به ناحیه مغز متوقف می کند. از خون و اکسیژن گرسنگی، سلول های مغزی شروع به مرگ می کنند.

به طور سنتی پزشکان کمی می توانند انجام دهند تا این فرایند ایسکمیک را متوقف کنند، بنابراین برای درمان بیماران سکته مغزی عجله نداشت. اما در سرمقاله روزنامه نگاری خود، دکتر گومز نوشت که پیشرفت های سریع در تکنولوژی های تصویربرداری و درمان ها ممکن است پزشکان را قادر سازد تا آسیب های سکته مغزی را در طول ساعتهای بحرانی به حداقل برسانند.

او می نویسد: «ضروری است که پزشکان شروع به بروز سکته مغزی کنند به عنوان یک اورژانس پزشکی که مقادیری مشابه سکته قلبی (حمله قلبی) و یا آسیب سر است.

همانطور که درمان های جدیدی نظیر داروهای تیپ تلقیح شده در دسترس قرار گرفت، پزشکان در حال حاضر درمان سکته را به عنوان شرایط اضطراری آغاز می کنند. در بیماران انتخاب شده، تزریق داخل وریدی tPA به منظور جلوگیری از سکته مغزی در مسیر آنها با حل شدن لخته و بازگرداندن جریان خون نشان داده شد. در ابتدا، tPA در بیماران انتخابی در طی سه ساعت پس از شروع علائم توصیه شد. این پنجره درمانی بعد از آن تا 4.5 ساعت افزایش یافت.

اما دکتر گومز گفت: در زمانی که درمان می تواند به علت سکته های مغزی در بیماران مختلف متفاوت باشد، هیچ قاعده ای سخت و سریع وجود ندارد. زمان تنها عامل مهمی نیست. همچنین الگوی گردش خون در مغز حیاتی است.

پس از یک حمله ایسکمیک، یک هسته از مغز استخوان شروع به مردن می کند. در اطراف این هسته یک سلول از سلولهایی است که همچنان خون را از شریان های اطراف در جریان فرایند به نام گردن رحم دریافت می کنند. گردش خون می تواند سلول های سلولی را در یک سلول زنده نگه دارد تا زمانی که آنها شروع به مرگ کنند. گردش خون خوب باعث می شود که سرعت سلول ها کاهش پیدا کند.

در آخرین پروژه خود، دکتر گومز از مدل سازی محاسباتی برای شناسایی چهار نوع متمایز سکته مغزی ایسکمیک مبتنی بر گردش عروق استفاده کرد. دکتر گومز نوشت: “دیگر منطقی نیست که باور کنیم که تأثیر زمان در فرایند ایسکمیک پارادایم مطلق است.” “به طور فزاینده ای آشکار است که حجم بافت آسیب دیده در یک دوره زمانی معین پس از زمان شروع، متغیر قابل توجهی را نشان می دهد، به طور عمده به دلیل اثر مثبت یک گردش خون قوی می باشد.”

دکتر گومز افزود که این مدل سازی محاسباتی “نشان دهنده اولین گام در سفر ما به منظور افزایش تصمیمات و پیش بینی های بالینی در شرایط عدم اطمینان قابل توجه است”.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط سیستم بهداشت دانشگاه لویولا . توجه: محتوا را می توان برای سبک و طول ویرایش کرد.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: انتقاد از قانون سکته مغزی. آخرین ویرایش: آگوست 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2697

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *