هورمون رشد ممکن است امید تازه ای برای بازماندگان سکته مغزی باشد

هورمون رشد ممکن است امید تازه ای برای بازماندگان سکته مغزی باشد

692 0

خستگی کمتر و بهبودی بهتر توانایی های شناختی مانند یادگیری و حافظه می باشد. این ممکن است نتایج درمان هورمون رشد پس از سکته مغزی باشد، مطالعه تجربی در موش ها که در مجله Stroke منتشر شده است .

“جورجن ایسگارد، استاد غدد درونریز در دانشکده Sahlgrenska، دانشگاه گوتنبورگ، Swden می گوید:” ما امیدواریم که این کار می تواند راه را برای مطالعات بالینی که شامل استفاده از هورمون رشد انسان به عنوان درمان در مرحله توانبخشی پس از سکته مغزی است، هموار کند. به عنوان استاد دانشگاه نیوکاسل استرالیا خدمت می کند.”

درمان و توانبخشی بعد از سکته مغزی یک چالش است، هم برای قربانیان و هم برای اطرافیان. بازیابی اغلب شامل یک روند طولانی و دشوار برای تعمیر عملکرد گفتار، حافظه، توانایی فکر کردن و تمرکز بیشتر است. نگرانی، اضطراب و خستگی شدید نیز در میان کسانی که از سکته مغزی جان سالم به در برده اند، رایج هستند.

مطالعه حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده در همکاری بین دانشگاه های گوتنبورگ و نیوکاسل است. نتایج نشان می دهد که ارتباط بین هورمون رشد و شناخت بهبود یافته پس از سکته مغزی و همچنین مکانیزم های ممکن که مسئول باشند.

این واقعیت که هورمون رشد به طور کلی اثرات مثبتی بر شناخت پس از آسیب مغزی در مطالعات قبلی پیدا شده است. از سوی دیگر، این اولین بار است که اثر هورمون رشد پس از سکته مغزی بررسی می شود و نتایج بسیار مثبت در نظر گرفته می شود.

موش ها در این مطالعه، همه با سکته های القا شده، به مدت چهار هفته با تزریق هورمون رشد یا پلاسبو درمان شدند. در هفته گذشته درمان، آنها به صورت جداگانه در قفس جداگانه با صفحه نمایش لمسی آزمایش شدند.

حیوانات در معرض نمادهای بصری در ترکیب های مختلف قرار گرفتند که در آن یک فشار صحیح با یک حلقه روی صفحه، پاداشی را در قالب یک محل داد. موش هایی که هورمون رشد را دریافت کردند، به درستی در 8 مورد از 10 مورد انجام شد، در مقایسه با 6 از 10 برای گروه کنترل صورت گرفت. پس از اتمام آزمایشات، محققان همچنین تعدادی از عوامل رشد و بیومارکرها را در ناحیه آسیب دیده مغز بررسی کردند.

” Jorgen Isgaard گفت: مهمترین یافته جدید، این است که هورمون رشد پس از سکته مغزی در مقایسه با کنترل افزایش می یابد. اگر این یافته برای انسان درست باشد، می تواند منجر به دستیابی به موفقیت در زمینه درمان شود که باعث بهبود توانایی و کیفیت زندگی پس از سکته مغزی می شود.”

هورمون رشد نیز برای ترویج پلاستیک در مغز یافت شد. درمان به سطوح بالاتری از نشانگرها منجر شد، که در بین سایر موارد، تشکیل عروق خونی، تعمیر آسیب عصبی و کاهش میزان از دست دادن بافت مغزی نسبت به کنترل ها منعکس می شود.

در حال حاضر محققان امیدوارند تا تأمین مالی بیشتری برای شروع آزمایشات بالینی و بررسی اینکه آیا درمان هورمون رشد همچنین می تواند موفقیت آمیز باشد، اگر پس از شروع سکته مغزی باشد.

Jorgen Isgaard می گوید: “این پتانسیل است که به طور کامل درمان افراد مبتلا به سکته مغزی را تغییر می دهد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه گوتنبرگ 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: هورمون رشد ممکن است امید تازه ای برای بازماندگان سکته مغزی باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3712

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *