چگونه برای ساخت یک مغز،کشف پاسخ رمز و راز تکاملی ممکن است؟

چگونه برای ساخت یک مغز،کشف پاسخ رمز و راز تکاملی ممکن است؟

529 0

محققان کالج لندن در کالج کینگ، یک فرایند اساسی که مغز آنها ساخته شده است، کشف کرده اند که ممکن است مفاهیم عمیق را برای درک شرایط عصبی مانند اوتیسم و ​​صرع داشته باشد.

این مطالعه که در طبیعت منتشر شده و توسط Wellcome Trust تأمین می شود، همچنین به یک رمز و راز تکاملی در مورد چگونگی حفظ تعادل ظریف بین انواع مختلف سلول های مغزی در بین گونه های مختلف با اندازه های مختلف مغز پاسخ می دهد.

قشر مغزی بزرگترین قسمت مغز انسان است و مسئول بسیاری از توانایی های پیشرفته مانند یادگیری، حافظه و توانایی ما برای برنامه ریزی اقدامات آینده است. قشر مغزی شامل دو نوع اصلی از سلول های مغز است. نورون های هیجان انگیز و مهار کننده، که به راحتی می تواند به عنوان نورون های “برو” و “بدون رفتن” تعریف شود.

اطلاعات پردازش عصبی “نورونهای” را بر می گرداند و دستوراتی را برای اعمال سایر نورون ها می دهد. نورون های مهار کننده “بیرون” فعالیت های نورون های هیجان انگیزی را محدود می کنند به طوری که همه آنها در همان زمان نمی روند. بیش از حد “برو” منجر به بیش از شلیک نورون دیده می شود در صرع، در حالی که بیش از حد “بدون رفتن” باعث مشکلات شناختی می شود.

محققان با بررسی مغز موش های در حال توسعه متوجه توازن درست بین تعداد نورون های “برو” و “بدون رفتن” شده اند. از آنجایی که نسبت دو نوع سلول در همه پستانداران به طور قابل توجهی مشابه است، احتمالا این یافته ها در مورد انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفسور اسکار مارین، از مرکز روانپزشکی توسعه در موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) می گوید: “مانند بسیاری از چیزهای اساسی در طبیعت، فرآیندی که کشف کرده ایم، ظریف و احتمالا بسیار مهم است.”

این مطالعه یک شکاف بزرگ را در درک ما از مغز ایجاد می کند، کاملا ساده توضیح می دهد که چگونه تعادل نورون های هیجان انگیز و مهار کننده در قشر مغزی ثابت باقی می ماند به عنوان پستانداران تکامل یافته است. این احتمال وجود دارد که این فرآیند در گسترش مغز انسان امکان پذیر باشد.

با دستکاری سلول های مغزی در موش در طول دوره بحرانی توسعه جنین، محققان نشان دادند که تعداد نورون های “بدون” تنظیم می شود، هنگامی که تعداد نورون های “برو” ایجاد می شود.

نویسنده کلاسیک Dr. Kinga Bercsenyi از آزمایشگاه مینین در IoPPN توضیح می دهد: “اگر ما فعالیت مغز را به عنوان یک گفتگو تصور کنیم، نورون ها باید به یکدیگر متصل شوند تا صحبت کنند. در طی دو هفته اول پس از تولد، نورون های “بیرون” می توانند احساس کنند اگر تنها هستند و برنامه ریزی می کنند اگر می توانند نورون هایی را که می خواهند با آنها صحبت کنند پیدا نمی کنند.

محققان دریافتند که نورونهای “برو”، از طریق مسدود کردن عملکرد پروتئینی به نام PTEN، از جانوران غواصی خود را از دست می دهند. جهش در ژن کدگذاری PTEN به شدت به اوتیسم مرتبط است، و این نشان می دهد که هنگامی که PTEN به درستی عمل نمی کند، نورون های “بیرون” نمی بینند، توازن سلول ها را از بین می برند و باعث بروز مشکلات در پردازش اطلاعات در برخی از افراد مبتلا به اوتیسم می شوند.

نویسنده فاکس کون وونگ، کارشناس ارشد آزمایشگاه Marin در IoPPN می گوید: “به علاوه پیدا کردن یک فرآیند بیولوژیکی که برای توسعه مغز ضروری است، یافته های ما نشان می دهد که اختلالات در این فرایند ممکن است برای اختلالات عصبی رشدی اساسی باشد. درک اینکه چگونه تعادل انواع سلول در قشر مغزی در شرایطی مانند اوتیسم و ​​صرع متلاشی می شود، به طور بالقوه می تواند به درمان های جدید منجر شود.

محققان در حال بررسی عواقب استفاده از بیش از حد بسیاری از نورون های “بیرون” در موش هستند و این موضوع ممکن است به شرایط انسان مانند اوتیسم مربوط باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط کالج کینگ لندن 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه برای ساخت یک مغز،کشف پاسخ رمز و راز تکاملی ممکن است؟. آخرین ویرایش: سپتامبر 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3708

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *