چشم در پشت سر

چشم در پشت سر

596 0

نمایندگی های فضایی محیط اطراف، از جمله کسانی که در خارج از منظره بصری، برای هدایت جنبش در یک جهان سه بُعدی حیاتی هستند. به نظر می رسد سیستم بصری اطلاعات کافی برای حرکت فراهم می کند، با وجود اینکه میدان دید ما محدود به منطقه پیشانی است. با این حال، این نظریه تا کنون آزمایش علمی نشده است.

یک گروه تحت رهبری پروفسور ساتوشی شیوری از موسسه تحقیقاتی ارتباطات برق در دانشگاه توهوکو در ژاپن از یک آزمایش جستجوی بصری برای نشان دادن اینکه سیستم بصری انسان توانایی درک چیزها را فراتر از محدوده زمینه بصری است، استفاده کرد. این تیم یک صفحه نمایش 6 پانل طراحی کرد که 360 درجه اطراف بیننده را پوشش داد. در هر صفحه نمایش پانل، شش حرف در همان زمان ظاهر شد.

از بیننده خواسته شد که نامه خاصی پیدا کند و زمان لازم برای پیدا کردن هدف ثبت شده باشد. پس از برخورد مکرر با همان طرح های فضایی اطراف بیننده، قرار دادن هدف سریعتر شد، حتی اگر بیننده هیچ آگاهی صریح از تکرار نداشته باشد. این اتفاق افتاد حتی زمانی که هدف در عقب واقع شده است، که نشان می دهد پردازش تصویری به زمینه بصری محدود نمی شود، بلکه به یک میدان گسترده تر در اطراف بیننده گسترش می یابد.

نتایج نشان می دهد که نمایندگی از محیط اطراف در مغز وجود دارد که می تواند بدون «نیاز به چرخش»، شاید برای جنبش صاف و کارآمد مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر، مغز ما یک جهان 360 درجه ای ایجاد می کند، گرچه بصری ما معمولا از ناحیه مقابل آگاه می باشد.

این اولین مطالعه است که به لحاظ علمی تلاش می کند تا این توانایی فضایی را نشان دهد. این یک گام مهم برای نشان دادن عملکرد مغز است که بینش درک و حرکت را پیوند می دهد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه توحکو 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چشم در پشت سر. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3905

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *