حساسیت به ناتوانی اوتیسم به هورمونهای مردانه در مراحل اولیه پیشرفت مغز مرتبط است

حساسیت به ناتوانی اوتیسم به هورمونهای مردانه در مراحل اولیه پیشرفت مغز مرتبط است

1488 0

بر طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در روانپزشکی زیستی، قرار گرفتن در معرض آندروژن ها (هورمون های مردانه) در طول رشد مغز، ژن های مربوط به اختلال طیف اوتیسم (ASD) را تغییر می دهد . محققان دانشگاه استراسبورگ، فرانسه، با استفاده از سلول های انسانی مردانه، ژنهای کلیدی را که توسط تستوسترون تنظیم می شوند شناسایی کرده و به خطر ابتلا به اوتیسم کمک می کنند و باعث می شود بینش مهم در مورد اینکه چگونه هورمون های مردانه ممکن است به افزایش حساسیت مرد به ASD کمک کنند.

یافته ها نشان می دهد که چرا ASD در مورد پسرها حدود چهار برابر دختران را تحت تاثیر قرار می دهد. جنین های مردانه آندروژن ها را در مراحل بحرانی رشد مغز تولید می کنند زمانی که سلول ها به نرون ها تجزیه می شوند. محققان نشان دادند که آندروژن ها گسترش سلول ها را افزایش می دهند و از مرگ آنها جلوگیری می کنند، که باعث می شود که پسران به ASD منجر به افزایش رشد مغز در افراد مبتلا به ASD در طول سال های اول زندگی شوند.

جان کریستال، سردبیر روانشناسی زیست شناسی گفت: “درک مکانیسم های پیشرفت مردانه برای مبتلا شدن به اوتیسم، همانند کشیدن یک موضوع از دست رفته است. این می تواند به” باز کردن “مکانیزم های مهم کمک کننده به خطر ابتلا به اوتیسم کمک کند . شناسایی نقش آندروژن در این خطر می تواند برای پیشگیری یا توسعه درمان های بالقوه برای ASD مهم باشد.

در این مطالعه، ژن لوی ماندل، دکترای دکتر، و دکتر Amelie Piton، و همکارانش، از سلول های ساقه عصبی انسانی استفاده کردند تا سلول هایی را تولید کنند که نورون ها را در طول رشد مغز تولید می کنند. درمان با متابولیت تستوسترون DHT منجر به تغییرات ظریف در بیان حدود 200 ژن می شود و چندین ژن قبلا با ASD مرتبط بوده است. برخی از ژن هایی که تحت درمان با DHT قرار گرفته بودند شامل NRCAM بودند که با اختلالات مغزی و علائم در ASD و FAM107A ارتباط داشتند که در افراد مبتلا به ASD افزایش یافته است. FAM107A همچنین به نظر می رسد نقش بخشی در توانایی آندروژن برای افزایش تعداد سلول در مطالعه را ایفا می کند.

دکتر پیتون می گوید: “این اثرات هورمون های مردانه ممکن است در افزایش حساسیت مغز مرد به افزایش ASD زمانی که در معرض عوامل دیگر ژنتیکی یا محیطی نیز قرار بگیرد، بیان می شود”. پیشنهاد می شود توضیح بیولوژیکی برای نابرابری های جنسیتی ASD به نفع مردان و یک اثر محافظتی در زنان باشد.

دکتر پیتون علاوه بر ارائه نشانه ای از حساسیت به ASD، می گوید که فهرست ژن هایی که توسط آندروژن ها در این مطالعه تغییر یافته است، ممکن است برای شناسایی ژن های جدیدی که ممکن است در ASD یا سایر بیماری هایی که بیشتر رخ می دهد، مفید باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: حساسیت به ناتوانی اوتیسم به هورمونهای مردانه در مراحل اولیه پیشرفت مغز مرتبط است. آخرین ویرایش: اکتبر 6, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4488

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *