غرور مردانه زندگی را نجات می دهد یا از هم می پاشد

نوشته شده برای at ژوئن 21, 2021
290 0

غرور مردانه، اهمیت و راه های سالم حفظ غرور مردانه

یکی از ویژگی های جدا نشدنی از شخصیت مردان غرور مردانه می باشد زیرا مردان بیش از زنان طالب غرور، اقتدار و بزرگی می باشند و ما باید شکستن غرور مردانه را جز خط قرمزهای زندگی مشترک خودمان بدانیم و حتی ممکن است باعث از هم پاشیده شدن زندگی مشترک شود.

برای یک مرد سخت است تا غرورش را بشکند و شکستگی غرور را از طرف کسی ( مخصوصا همسرش) بپذیرد و آن را تحمل کند، همانطور که شکستن غرور مرد عواقب های سنگینی به همراه دارد ارضا غرور مردانه پیامد های مثبتی در ایجاد زندگی مشترک خواهد داشت و باعث موفقیت زندگی مشترک می شود در ادامه این مقاله به بررسی خصوصیات غرور مردانه می پردازیم و راه های حفظ آن ها را بیان می کنیم.

غرور  مردانه و نیازهای اساسی مردان

به طور کلی مردان چند نیاز اساسی روحی دارند که توجه کردن به آن ها از جانب همسر باعث می شود تا نیاز آن ها ارضا شود و زندگی مشترک موفق و با دوامی داشته باشند این نیاز ها عبارت اند از:

تائید شدن از طرف همسر

یکی از مهم ترین مسائلی که غرور مردانه را حفظ می کند و حس ارزشمند و خوبی را به مردان می دهد این است که سوی همسرشان مورد تایید قرار گیرند، این رفتار باعث می شود تا عزت نفس مردان حفظ شود و به طور خلاصه خوب است تا زنان این چهار مشخصه مردان را در نظر داشته باشند.

  • مردان دوست دارند تا مورد علاقه ترین شخص در نظر همسرشان باشند.
  • آن ها دوست دارند تا از طرف همسرشان مورد قدردانی قرار بگیرند و همسرشان قدر زحمات آن ها را بداند.
  • مرد دوست دارد تا همسرش علاقه خود را به او ابراز کند و نشان دهد او را دوست دارد.
  • مردان نیاز زیادی دارند تا مورد تشویق همسرشان قرار بگیرند.

غرور مردانه، چه مسائلی غرور مردان را می شکند

صحبت کردن در مورد بعضی از موضوعات باعث شکسته شدن غرور مردانه می شود و آن را به شدت جریحه دار می کند و غرور های مردانه به صورت های مختلفی شکسته می شود که بر اساس تحقیقات انجام شده موضوعات زیر خط قرمز مشترک در میان مردان می باشد.

  1. وضعیت مالی

وضعیت و قدرت مالی هم برای مردان و هم برای زنان اهمیت بسیاری دارد و یکی از وظایف مشخص شده مردان تامین نیاز مالی است و به همین دلیل مردان احساس می کنند که قدرت مالی آن ها نشان دهنده ارزش های دورنی و شخصیت شان می باشد.

زمانی که زن چه به صورت کنایه و چه به صورت مستقیم وضعیت مالی مرد را مورد تحقیر قرار دهد به شدت به غرور مرد آسیب وارد می کند. متاسفانه وضعیت مالی مرد به آسانی تغییر داده نمی شود و نیازمند زمان طولانی دارد که به وسیله کار و فعالیت حل می شود.

موی سر مهم است

اکثر مردان به مرور زمان و با افزایش سن موهای سرشان را از دست می دهند و همه آن ها نگران هستند که با از دست دادن موهایشان جذابیت آن ها از بین می رود و دیگر مورد علاقه همسرشان نباشند و شاید آن ها نگرانی هایشان را به طور واضح نشان ندهند اما یکی از موضوعاتی که روی آن حساس هستند و برای آن ها مهم می باشد موی سر آن هاست و زنان باید مراقب باشند.

  1. مرد باید قد بلند باشد

یکی از ویژگی های مردانه قد بلند آن ها می باشد و نشان دهنده جذابیت و قدرت آن ها است به طوری همه افراد به صورت ناخودآگاه مردان را با قد بلند تصور می کنند و همانطور که چاقی و اضافه وزن برای زنان یک امر حساسیت بر انگیز می باشد داشتن قد کوتاه برای مردان یک نطقه ضعف به حساب می آید.

مردانی که قد کوتاهی دارند حس خوبی نسبت به آن ندارند و به خودی خود از آن موضوع رنج می برند و اگر از طرف همسرشان سرکوفت شوند غرورشان جریحه دار می شود و ممکن است دچار افسردگی شوند.

غرور مردانه : چگونه می توان غرور مردان را ارضا کرد؟

همانطور که شکستن غرور مردان پیامدهای سنگینی به همراه دارد ارضا شدن غرور مردان پیامد های مثبتی در زندگی مشترک آن ها به همراه خواهد داشت و زنان می توانند با برخی از رفتارهای ساده و سیاست های زنانه شان غرور همسرشان را ارضا کنند و او را پیش از پیش وابسته و عاشق خودشان نمایند.

  1. حفظ خط قرمزها

بر اساس مطالبی که بیان شده است مردها خط قرمز هایی دارند که حفظ آن ها ضروری می باشد در صورتی که همسرتان مشکلی دارد که می دانید برای او مهم می باشد آن را بازگو نکنید و طوری با او رفتار کنید که خیال  کند مشکل مهم نیست و آن را بی اهمیت جلوه دهید. و با همسرتان به گونه ای رفتار کنید که نشان دهد حتی با وجود مشکلات باز هم عاشق همسرتان هستید و برای او احترام قائلید.

  1. ایراد نگرفتن از مرد

به صورت مستقیم از همسرتان ایراد نگیرید و در صورتی که کارش مشکل داشت به صورت غیر مستقیم به او بگویید و در این هنگام باید ابتدا از کارش تعریف کنید و سپس مشکل را به صورت غیر مستقیم برای او مطرح نمایید، در این مسائل نقش همدم و همراه را داشته باشید نه آقا بالا سری ایرادگیر.

مثلا اگر فکر می کنید که همسرتان در کار تجاری اش با مشکل رو به رو شده است و اشتباه می کند به او بگویید” من مطمئنم که تو همیشه بهترین و درست ترین کارها را انجام می دهید و بهترین تصمیم ها را می گیرید اما احساس نمی کنی در این کار می توانی بهتر عمل کنی و تصمیم بهتری بگیری به طور مثال به این روش فکر کن”

  1. استقبال محبت آمیز

هنگامی که به سرکار می رود او را با محبت بدرقه کنید و موقع بازگشت به خانه با خوشحالی و آغوش گرم به اسقبالش بروید در این صورت او متوجه می شود که برای او ارزش قائل هستید و نبود او در خانه به چشم می آید، همچنین برخورد شما نشان می دهد که شما برای کارهای همسرتان ارزش و احترام قائل هستید و از او قدردانی می کنید.

  1. واگذار کردن تصمیم نهایی به مرد

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر این کار را انجام دهند قدرت در خانه و تصمیم گیری شان کم می شود اما این طور نمی باشد شما به عنوان یک زن می توانید نظر خودتان را مستقیما بیان کنید و ترجیح دهید که به آن صورت عمل کنید و برای این که غرور و قدرت همسرتان حفظ شود بهتر است تصمیم نهایی را به واگذار کنید

  1. غرور مردانه: تکریم مرد در جمع

اگر در خانه با همسرتان مشکل دارید هرگز آن را در جمع بیان نکنید و همسرتان را در مقابل اطرافیان تکریم کنید و بزرگ نشان دهید و همسرتان را در جمع با کلمات محبت آمیز صدا بزنید و از ویژگی ها و شایستگی های او تعریف کنید مردان بسیار خوششان می آید تا در جمع توسط همسرتان مورد تایید و ستایش قرار گیرند و احساس غرور به آن ها دست می دهد و بسیار لذت می برند و در این حالت بسیار بیشتر از قبل به همسرشان علاقه مند می شوند و اگر مساله حفظ غرور مردانه دغدغه شما می باشد می توانید راجع آن با روانشناس متخصص مشورت کنید و به راه حل هایی برسید.

مرکز مشاوره روانشناسی ستاره ایرانیان

بر اساس مطالبی که بیان شده است شکستن غرور مردانه تاثیر منفی بر روی روابط میان زوجین خواهد داشت و در صورتی که غرور مردان را حفظ کنید و برای آن ارزش و احترام قائل باشید در این صورت کیفیت رابطه میان زن و شوهر افزایش می یابد. برای این که در این زمینه با همسرتان برخورد خوبی داشته باشید باید از روانشناس کمک بگیرید، مرکز مشاوره ستاره ایرانیان شرایطی برای شما محیا می کند تا بتوانید به صورت تلفنی و حضوری از خدمات روانشناسی آن ها بهره مند شوید.

منبع : غرور مردانه زندگی را نجات می دهد یا از هم می پاشد

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: غرور مردانه زندگی را نجات می دهد یا از هم می پاشد. آخرین ویرایش: ژوئن 21, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6361

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *