نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

نوشته شده برای at 9:40 ب.ظ
246 0

چگونه می توان نشانه های تحریک مردان را شناخت؟ یکی از پیچیده ترین فعالیت های بدنی انسان، فعالیت های جنسی می باشد، زمانی که شما بدن همسرتان را به خوبی بشناسید می توانید کیفیت روابط تان را افزایش دهید.

به عنوان مثال تحرکی جنسی آقایان نسبت به خانم ها آسان تر است و عواملی بسیاری در تحریک شدن آقایان تاثیر دارد به عنوان مثال عواملی مانند بلوغ زودرس یا دیررس، میزان فعالیت های فیزیکی، تغذیه و غیره از عواملی هستند که بر روی شکل و نحوه برانگیختگی آقایان اثر می گذارند. اما به طور کلی چیزهایی که باعث تحریک آقایان می شود در بیشتر موارد مشترک می باشد.

در این مقاله نشانه های برانگیختگی مردان را مورد بررسی قرار می دهیم و آن ها را بیان کرده در صورتی که با مشکلاتی در این خصوص مواجه شدید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

نشانه های تحریک مردان: فرایند عمل جنسی

رابطه جنسی فعالیتی است که ذهن و بدن را درگیر می کند و با هم به سمت یک مقصد ( ارگاسم) حرکت می کنند. این فرایند مجموعه ای از فعل و انفعالات جسمی و روانی می باشد که ترتیب خاص خود را دارد، در صورتی که به این چرخه پاسخ جنسی توجه شود یک آمیزش جنسی موفق ایجاد می شود.

نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

الف) تحریک مردان، برانگیختگی

اولین مرحله برای شروع یک آمیزش، انگیزش و برانگیختگی جنسی می باشد برای این که آقایان به مرحله برانگیختگی جنسی برسند وجود آمادگی ذهنی و مقدار کافی از هورمون تستوسترون لازم است. بدن بسیاری از مران بعد از بلوغ، هورمون تستوسترون را در سراسر عمرشان تولید می کند. اگر چه به مرور زمان این هورمون سیر نزولی پیدا می کند و کاهش می یابد اما قطع نمی شود.

منشا تحریک مردان می تواند یکی از حواس پنجگانه مانند لامسه، بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی باشد در صورتی که هر کدام از این حواس در معرض سوژه جنسی قرار بگیرد، می تواند باعث تحریک مردان به میزان متفاوتی شود.

در این شرایط اطلاعات جنسی وارد مغز می شود و پردازش آن صورت می گیرد، این پردازش در بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس انجام می شود.

ب) نشانه های تحریک مردان: نعوظ

در نتیجه برانگیختگی آقایان، نعوظ ( سفت شدن) آلت تناسلی می باشد. در این شرایط خون بیشتری وارد آلت تناسلی شده و باعث متورم و سفت شدن آن می شود. امروزه با شناخت جنبه های مختلف فرآیند نعوظ در مردان، درمان مشکلات احتمالی مختلف و اختلال نعوظ در این زمینه، امکان پذیر می باشد.

ج) نشانه های تحریک مردان: افزایش ضربان قلب

مرحله سوم در تحریک و عمل جنسی آقایان افزایش ضربان قلب و فشار خون در سراسر بدن می باشد. بسیاری از آقایان در زمان عمل جنسی به دلیل جمع شدن خون، صورتشان سرخ می شود، بیضه هایشان متورم شده و تا 50 درصد به سایز اندام جنسی شان اضافه می شود. هم چنین در این مرحله پروستات وکیسه های منی شروع به ترشح مایع می کنند.

ح) تحریک مردان، ارگاسم

عمل جنسی با رسیدن به مرحله ی چهارم ( ارگاسم) به اوج لذت خود می رسد، زمانی که مردان ارضا می شوند انزال ( خروج منی از بدن) رخ می دهد که لذت بسیاری به همراه دارد. مردان در هنگام انزال میزان ضربان قلبشان به بالاترین حد می رسد و عضلات دچار انقباض شده و منی از آلت مردان خارج می شود.

خ) تحریک مردان، فروکش کردن

مرحله پنجم از فرآیند عمل جنسی در آقایان فرونشینی جنسی و برطرف شدن تورم صورت می گیرد. در این مرحله آلت تناسلی به حالت اولیه خود باز می گردد و این امر در بسیاری از موارد بعد از انزال صورت می گیرد اما ممکن است در برخی از موارد مانند رویدادهای مداخله گر، آلت تناسلی قبل از انزال و ارضا شدن، نعوظ خود را از دست بدهد و آلت تناسلی به حالت اول برگردد و فرد ارضا را تجربه نکند.

د) تحریک مردان، عدم پاسخ گویی به سیگنال های جنسی

مرحله ششم که آخرین مرحله از فرآیند عمل جنسی در آقایان می باشد، حس آرامش رخوت انگیزی در آن ها ایجاد می شود که بعد از فروکش کردن در آن ها به وجود می آید. از نظر زمانی این مرحله ممکن است 30 دقیقه تا 3 ساعت طول بکشد. بعد از این که فرد دچار انزال می شود سیستم عصبی مردان به  تحریک جنسی پاسخ نمی دهد. برای این که در این زمینه اطلاعات شما افزایش یابد باید اطلاعات خود را در مورد بعد از انزال افزایش دهید.

نشانه های تحریک مردان: عوامل تحریک جنسی

اول از همه باید نقاط تحریک آمیز آقایان را بشناسید، رعایت برخی از نکات ساده می تواند تحریک پذیری همسرتان را افزایش دهد و به اوج خود رساند. تحریک جنسی همسر یکی از مهارت هایی است که کم کم به دست می آید.

در ادامه این مقاله چند عامل اصلی را بیان می کنیم.

نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

عوامل تحریک آقایان| روانشناسی جنسیتی مردان

الف) شگردهای زنانه: بیان لطیف هنگام صحبت با شوهر

یکی از شگردهای زنانه می تواند لطافت در کلام هنگام صحبت با همسرتان باشد و می تواند او را از نظر جنسی برانگیخته کند و در این صورت نشانه های تحریک مردان را در او مشاهده خواهید کرد.

در زمان صحبت کردن با همسرتان سعی کنید کلمات با لطافت و شیوایی بیان شود، رفتارهای زنانه، ناز و کرشمه همیشه جواب می دهد و می توانید با مهارت دلبری همسرتان را دچار تحریک جنسی کنید، البته توجه داشته باشید در این خصوص به هیچ وجه افراط نکنید.

ب) روش تحریک جنسی مردان، لباسی که در خانه می پوشید

شک نکنید که جذابیت ظاهری شما بسیار مهم است و برای همسرتان جاذبه جنسی ایجاد می کند، زیرا اگر غیر از این بود او هیچ گاه با شما ازدواج نمی کرد.

اگر در خانه پوششی را انتخاب کنید که همسرتان دوست دارد در این حالت جاذبه جنسی او چند برابر می شود. در این شرایط یک تجربه جنسی عالی خواهید داشت به لباس هایی که او برای شما خریده است توجه کنید و هرگز لباس های بدن نما و خاص و حتی لباس های زیری که به شما هدیه داده است را فراموش نکنید.

پ)  کلماتی که مردان را تحریک می کند

سعی کنید در رابطه خود از کلماتی استفاده کنید که همسرتان را تحریک می کند این امر می تواند بستگی به همسر شما داشته باشد. از تاثیر این کلمات غافل نشوید و سعی کنید حتما با استفاده از کلمات درست همسر خود را تحریک کنید.

ج) تحریک جنسی مردان، رعایت بهداشت

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای داشتن رابطه زناشویی موفق با همسرتان رعایت بهداشت می باشد، قبل از رابطه جنسی سعی کنید به تمیزی خودتان توجه کنید و از رفع موهای زائد، مسواک زدن و مواردی از این قبیل قبل از شروع آمیزش غافل نشوید.

د) روش تحریک مردان، در رابطه جنسی پیش قدم شوید

چه ایرادی دارد که زن درخواست رابطه جنسی بدهد و خواهان رابطه جنسی باشد؟ به طور معمول مردان خواستار رابطه جنسی هستند. حالا شما فکرش را بکنید که از این قضیه برای تحریک جنسی همسرتان استفاده کنید. در صورتی که او اشتیاق شما را برای رابطه جنسی ببیند تا حد زیادی تحریک جنسی می شود. هم چنین شما می توانید از پیش نوازی و یا ماساژ جنسی استفاده کنید تا رابطه جنسی جذابی داشته باشید.

نقاط تحریک آمیز بدن مردان

در صورتی که در مورد نقاط تحریک مردان آگاهی داشته باشید می توانید لذت بیشتری به همسرتان بدهید و کیفیت رابطه جنسی تان را افزایش دهید، از جمله نقاط تحریک مردان می توان به لب و دهان، آلت تناسلی، بیضه ها، داخل ران، گردن، زیر بغل، نوک سینه ها و غیره اشاره نمود.

یکی از نگرانی های رابطه جنسی برای مردان، نگرانی آن ها از عملکرد جنسی شان می باشد، این نگرانی به عنوان اضطراب عملکرد جنسی شناخته می شود و هر چه سن مردان بیشتر می شود این نگرانی و اضطراب افزایش می یابد.

در واقع مردان نگران میزان استقامت و زود انزالی و توانایی در ارضا شریک جنسی شان هستند که این اضطراب و نگرانی در برخی مواقع بر روی رابطه اثر می گذارد و عملکرد جنسی شان را دچار اختلال می کند.

نشانه های تحریک مردان، سخن آخر

بخش مهمی از زندگی مشترک داشتن رابطه جنسی می باشد به همین دلیل زوجین باید سعی کنند رابطه جنسی جذابی داشته باشند و برای این امر باید شناخت کافی از بدن یکدیگر به دست آورند تا بتوانند رابطه بهتری را تجربه کنند.

شناخت نشانه های تحریک مردان و نقاط تحریک پذیر مردان به خانم ها کمک می کند تا برای رضایت بیشتر در رابطه تلاش کنند. شما برای این که رابطه جنسی بهتری داشته باشید باید از فرد متخصص کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند و در رابطه تان دچار مشکل نشوید.

در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می دهد و در این زمینه یاری تان می کنند.

منبع : نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید. آخرین ویرایش: مارس 28, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=8776

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *