آیا چشم ما می تواند پیش بینی کند که از دست دادن حافظه پیشرفت می کند؟

آیا چشم ما می تواند پیش بینی کند که از دست دادن حافظه پیشرفت می کند؟

805 0

براساس یک مطالعه منتشر شده در روز 28 فوریه 2018، افرادی که چشمشان نشانه هایی از تغییرات کوچکی در رگ های خونی در سن 60 سالگی دارند، ممکن است به احتمال زیاد مشکلات حافظه را تا 80 برابر در افراد مبتلا به وجود آورد. Neurology ، مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب در آمریکا می باشد.

جنیفر، نویسنده کتاب می گوید: “مشکلات عروق خونی کوچک در مغز، به عنوان عامل مهمی در کاهش شناختی به عنوان مشکلی با شرکای بزرگتر ممکن است، اما ما قادر به گرفتن عکس از این عروق کوچک با تصویربرداری مغز نیستیم. یکی از محدودیت های این مطالعه این بود که عکس ها تنها در یک چشم گرفته می شود. Deal   دارای PhD ، از دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، MD بیان کرد: “از آنجا که رگ های خونی در چشم و مغز آناتومیک بسیار مشابه هستند، ما فرض کردیم که نگاه کردن به عروق خونی چشم کمک می کند تا ما آنچه که در حال وقوع در مغز می باشد را بهتر درک کنیم. ”

این مطالعه شامل 12،317 نفر است که در ابتدای مطالعه آزمایش مهارت های حافظه و تفکر را انجام دادند، دوباره حدود شش سال بعد و برای سومین بار حدود 20 سال پس از اولین آزمایش ، یک دوربین مخصوص شبکه چشم برای گرفتن عکس از پشت چشم های شرکت کنندگان حدود سه سال پس از شروع مطالعه، زمانی که شرکت کنندگان سن متوسط ​​60 سال بودند، ساخته شد.

در مجموع 11692 نفر هیچ نشانه ای از رتینوپاتی یا آسیب به عروق خونی در شبکیه نداشتند، 365 نفر دارای رتینوپاتی خفیف بودند و 256 نفر آسیب متوسط ​​و شدید داشتند.

محققان دریافتند افرادی که دارای رتینوپاتی متوسط ​​تا شدید بودند، احتمالا در نمرات خود در آزمون حافظه و تفکر بیش از افرادی که دارای چشم سالم بودند، قطره های بیشتری داشته باشند. برای افراد دارای آسیب متوسط ​​تا شدید، میانگین نمرات آنها بر روی آزمون ها با 1.22 واحد انحراف استاندارد بیش از 20 سال کاهش یافته است، در مقایسه با کاهش 0.91 واحد انحراف معیار برای افرادی که دارای چشم سالم هستند. هنگامی که محققان  افرادی را که برخی از آزمونهای تفکر را از دست داده بودند ، تنظیم کردند، آنها دریافتند که تفاوت بین دو گروه برابر با 0.57 واحد انحراف معیار است.

Deal گفت: “برای این منظور، بر اساس مطالعه قبلی با استفاده از همان روش ها دریافت که اثر دیابت بر کاهش شناختی برابر با 0.21 واحد انحراف معیار است. اگر نتایج مطالعه ما می تواند تایید شود، تفاوت در یکپارچگی شبکیه می تواند برآورد های معقولانه از میزان آسیب های کوچک رگ های خونی در مغز را به کاهش شناختی کمک کند.” Deal ادامه داد: یکی از محدودیت های این مطالعه این بود که عکس ها تنها در یک چشم گرفته می شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آکادمی مغز و اعصاب آمریکا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: آیا چشم ما می تواند پیش بینی کند که از دست دادن حافظه پیشرفت می کند؟. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4369

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *