پیوند پروتئین مرتبط با ALS به سلول های عصبی پیچیده تر

پیوند پروتئین مرتبط با ALS به سلول های عصبی پیچیده تر

672 0

دانشمندان دانشگاه Bath از درک بهتر پروتئین کلیدی مرتبط با بیماری های مغزی، از جمله ALS (بیماری نورون حرکتی) و زوال عقل، با مطالعه نحوه وارد شدن به سلول های سیستم عصبی مرکزی، پیشرفت کرده اند.

محققان گروه زیست شناسی و بیوشیمی بررسی کردند که چگونه آنژیوژنین، یک پروتئین که به سلول ها منتقل می شود و به هسته سلول منتقل می شود، کار می کند.

پروتئین نقش مهمی در توسعه و حفاظت از مغز های سالم و رشد عروق خونی دارد، اما آنژیوژنین جهش یافته با بیماری های مغزی مرتبط است. اسکلروز جانبی آمیوتروفی (ALS) که همچنین به عنوان بیماری نورون حرکتی یا بیماری لو Gehrig شناخته می شود، و نیز نوعی زوال عقل و خلق (FTD) نامیده می شود. به تازگی، آنژیوژنین نیز نقش مهمی در بازسازی سلول های بنیادی خون دارد.

در یک سری آزمایش های invitro، محققان آزمایش کردند که چگونه آنژیوژنین عادی به چندین نوع از سلول های سیستم عصبی مرکزی، تحت شرایط مختلف بیوشیمیایی مختلف برای کشف مسیری که به سلول ها وارد می شود، گرفته شد.

یافته های کلیدی آنها این است که جذب آنژیوژنین به این سلول ها به بیش از یک مسیر بیوشیمیایی مربوط می شود، یعنی یافته ای است که به معنی تصویر کلی از عملکرد آنژیوژنین ها حتی پیچیده تر از موارد ذکر شده قبلی است.

دکتر Vasanta Subramanian از گروه زیست شناسی و بیوشیمی، که این تحقیق را رهبری کرد، گفت: “در نهایت درک عملکرد دقیق این پروتئین واقعا اهمیت دارد و درک اینکه سلول ها چگونه از آن استفاده می کنند، بخش مهمی از آن است.

“ما کشف کردیم که آنژیوژنین به وسیله ی بیش از یک مکانیسم که به طور کامل تعجب آور است، به سلول ها منتقل می شود. بدین معنی است که به درک کامل از اینکه چگونه واقعا کار می کند، آسان نیست، اما بیشتر ما در مورد این پروتئین می دانیم بهتر از آن است که در چندین فرایند بیولوژیکی حیاتی نقش داشته باشد. ”

این تحقیق در مجله PLOS ONE منتشر شده است .

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه Bath.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: پیوند پروتئین مرتبط با ALS به سلول های عصبی پیچیده تر. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4373

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *