سلول های زنجیره ای دارای فشار خون، سمی و زخمی برای اولین بار در آلزایمر دیده می شود

سلول های زنجیره ای دارای فشار خون، سمی و زخمی برای اولین بار در آلزایمر دیده می شود

597 0

نوعی از استرس سلولی که شناخته شده است در معرض سرطان و پیری قرار دارد، برای اولین بار در بیماری آلزایمر دخالت دارد. محققان دانشگاه علوم پزشکی سن آنتونیو روز دوشنبه [20 اوت 2018] را در مجله Aging Cell گزارش دادند.

این تیم متوجه شدند که استرس، به نام پیری سلولی، با پروتئین مضر پروتئین tau همراه است که از 20 بیماری مغزی انسان شامل آسیب مغزی آسیب دیده است. محققان سلول های سالم را در بافت مغز پس از مغز از  در بیماران آلزایمر شناسایی کردند و سپس آنها را در بافت های پس از قاعدگی از یک بیماری مغزی دیگر، فلج متعارف پیشرفته تشخیص دادند.

پیری سلول به سلولهای استرس منتقل می شود، اما سلول ممکن است مانند زامبی تبدیل شود، عملکرد غیر طبیعی و ترشح کننده ای که سلول های اطراف آن را می کشند. وی گفت: “هنگامی که سلول ها در این مرحله قرار می گیرند، برنامه های ژنتیکی خود را تغییر می دهند و پرولاپالکتون و سمی می شوند.” Miranda E. Orr، Ph.D.، VA Scientist of Health Sciences Research، عضو هیئت علمی از موسسه Sam و Ann Barshop برای مطالعات طول عمر و پیری و مدرس فارماکولوژی در UT Health San آنتونیو پرداختند. دریافتند که وجود آنها به معنای مرگ سلول های اطراف است”.

بهبود ساختار و عملکرد مغز

این تیم این کشف را در چهار نوع موش هایی که مدل آلزایمر را مدل کردند تایید کرد. سپس محققان ترکیبی از داروها را برای تشخیص سلول های پیری از مغز موش های آلزایمر در متوسط ​​سال استفاده کردند. داروها dasatinib، یک دارو شیمی درمانی است که اداره غذا و این دارو در ایالات متحده برای درمان لوسمی و کورستین، یک ترکیب طبیعی فلاونوئید موجود در میوه ها، سبزیجات و برخی نوشیدنی هایی مانند چای، تایید شده است.

پس از سه ماه درمان، یافته ها هیجان انگیز بود. دکتر Orr گفت: “موش ها 20 ماهگی بوده و بیماری مغزی پیشرفته ای دارند که ما شروع به درمان کردیم.”پس از پاکسازی سلول های پیری، ما شاهد بهبود در ساختار و عملکرد مغز بودیم. این در مطالعات مغناطیسی مغز (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) و مطالعات بافت شناسی پسماند ساختار سلولی مشاهده شد. درمان به نظر می رسید بیماری را در مسیر خود متوقف کرده است.”

دکتر نیکولاس موسی گفت: “واقعیتی که ما توانستیم موشهای بسیار قدیمی را درمان کنیم و بهبود را ببینیم، امیدواریم که این درمان در بیماران انسان حتی پس از نشانه های بیماری مغزی، کار کند.” پزشک و مدیر موسسه Sam و Ann Barshop در UT Health سان آنتونیو می باشد. او همچنین مرکز تحقیقاتی، آموزش و پرورش و مرکز بالینی گرا (VAEC) را در مرکز مراقبت های بهداشتی جانبازان تگزاس جنوبی هدایت می کند.

دکتر Musi گفت: به طور معمول، در آزمایش دخالت در موش های آلزایمر، درمان تنها کار می کند اگر موش قبل از شروع بیماری درمان شود، تجمع پروتئین Tau مسئول است

در بیماری آلزایمر، بافت مغزی بیمار تاندون پروتئین tau و همچنین پروتئین دیگری را به نام پلاکت های بتای آمیلوئید تجمع می دهد. این تیم متوجه شد که تجمع تئو مسئول پیری سلول بود. محققان موشهای آلزایمر را که فقط با موشهایی که فقط پلاکهای بتا آمیلوئیدی داشتند، درهم پیچیدند. سن زایمان تنها در موشهای مبتلا به Tau شناخته شده است.

در مطالعات دیگر برای تایید این، کاهش tau ژنتیکی همچنین کاهش سن و معکوس آن نیز حقیقت دارد. مهمتر از همه، ترکیب این دارو باعث کاهش نه تنها سلول های سلولی، بلکه همچنین موش های تئو در موش های آلزایمر شد. دکتر Orr می گوید: این درمان دارویی است که به طور خاص برای تئو هدف قرار نمی گیرد، اما به طور موثر آسیب شناسی را کاهش می دهد.

او گفت: “هنگامی که سه ماه بعد به مغزهایمان نگاه کردیم، متوجه شدیم که مغز کمتر از موش هایی که درمان کنترل دارونما را دریافت کرده اند، بدتر شده است.” “ما فکر نمی کنیم که سلول های مغزی واقعا رشد کنند، اما از دست دادن نورون ها کمتر بود، انقباض بطن مغزی کمتر، جریان خون مغزی بهبود یافته، و کاهش پلاکت های تونا، این داروها توانستند پاتولوژی تئو را پاک کنند.”

به طور بالقوه یک درمان برای آزمایش در انسان است

دکتر Musi گفت: “این اولین چیزی است که ما پیش بینی می کنیم مطالعات بسیاری خواهد بود تا این روند را بهتر درک کنیم. “از آنجا که این داروها برای استفاده های دیگر در انسان تأیید شده است، ما فکر می کنیم گام بعدی منطقی این است که مطالعات آزمایشی را در افراد شروع کنیم.”

داروها به طور خاص و به همین دلیل تنها سلول های پیری را هدف قرار می دهند. از آنجا که داروها عمر کوتاه دارند، آنها به سرعت توسط بدن پاک می شوند و هیچ عارضه ای مشاهده نمی شود.

داساتینیب یک داروی خوراکی است. موش ها هر هفته یکبار با ترکیبی درمان می شوند. دکتر Orr گفت: “بنابراین در سه ماه درمان، آنها تنها شش بار دارو دریافت کردند. “مواد مخدر در می آید، کار خود را انجام می دهد و پاک می شود. سلول های زودرس با زمان باز می گردند، اما ما انتظار داریم که دوباره می توانیم دارو مصرف کنیم و دوباره آن را پاک کنیم. این یک مزیت بزرگ است و یک دارویی می باشد که مردم هر روز باید مصرف کنند. ” او گفت که مصرف و فرکانس در انسان باید در آزمایشات بالینی تعیین شود.

در ادامه، محققان مطالعه خواهند کرد که آیا آسیب سلولی در آسیب مغزی آسیب دیده است یا خیر. دکتر Orr می گوید: TBI آسیب مغزی است که تجمع پروتئین tau را تشدید می کند و عامل مهمی برای ناتوانی در تنظیمات نظامی و غیر نظامی است.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سلول های زنجیره ای دارای فشار خون، سمی و زخمی برای اولین بار در آلزایمر دیده می شود. آخرین ویرایش: آگوست 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2744

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *