فشار خون بالا می تواند به بیماری آلزایمر مرتبط باشد

فشار خون بالا می تواند به بیماری آلزایمر مرتبط باشد

690 0

محققان می گویند فشار خون بالا در افراد مسن تر می تواند باعث ایجاد پلاکت ها در مغز شود. هر دو نشانگرهای معمول بیماری آلزایمر هستند. این به خوبی تایید شده است که فشار خون بالا خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. در حال حاضر، تحقیقات جدید نشان می دهد که فشار خون بالا می تواند به طور جدی بر مغز شما تأثیر بگذارد و شاید نقطه شروع برخی از نشانگرهای اولیه بیماری آلزایمر باشد.

فشار خون بالا هنگامی رخ می دهد که نیروی خون و فشار خون در داخل عروق خونی ما بیش از حد بالا باشد. فشار خون بالا باعث ایجاد آسیب در فشار خون عضله قلب و عروق می شود. آنها باید سخت کار کنند و کمتر کارآمد باشند.

با توجه به درمانگاه Mayo ، در طول زمان این استرس سبب آسیب رساندن به بافت های حساس در داخل شریان ها می شود.

در نهایت، کلسترول LDL (LDL)، که گاهی اوقات کلسترول بد نامیده می شود، همراه با اشک های کوچک در دیواره های شريانی جمع آوری می کند. این باعث می شود که شرایین باریک شوند، وضعیتی که آترواسکلروز نامیده می شود. این باعث افزایش فشار خون می شود. با افزایش این آسیب، شریان ها تنگ تر می شوند. این فشار خون را حتی بیشتر افزایش می دهد، که یک فرایند را آغاز می کند که می تواند منجر به مشکلاتی از قبیل ضربان قلب نامنظم و حمله قلبی به سکته شود.

تحقیقات جدید اخیرا در مجله Neurology منتشر شده نشان می دهد که افراد مسن با فشار متوسط ​​بالاتری نسبت به همسالانشان احتمال بیشتری دارند که در مغزشان انسداد و پلاک ایجاد کنند. هر دو نشانگر بیماری آلزایمر هستند.

آنچه که این مطالعه نشان داد شامل 1،288 شرکت کننده در سن 65 سالگی یا بیشتر بود. حدود دو سوم زنان بودند. شرکت کنندگان سالانه فشار خون و آزمون های شناختی دریافت کردند. محققان همچنان از تاریخچه پزشکی و داروهای شرکت کننده که در آن زمان گرفته شده بودند، پیگیری می کردند. شركت كنندگان مجبور شدند پس از مرگ لغو مغز به دنبال علائم پیری مغز مانند پستان و پلاك باشند.

محققان دریافتند افرادی که بیش از حد متوسط ​​فشار خون دارند، بافت مغزی مرده بیشتر از انسداد ناشی از سکته مغزی (جریان خون مسدود شده) و همچنین پلاک ها و انسداد را نشان می دهد. دکتر کلودیا پادیلا، متخصص مغز و اعصاب وابسته به مرکز پزشکی دانشگاه بیورر و استادیار مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بیرلون، توضیح داد: پلاک ها می توانند زمانی اتفاق بیفتند که پروتئین هایی که به طور طبیعی در بدن تولید می شوند، به فرمهای سمی که بر مغز اثر می گذارند، تبدیل شوند. کالج پزشکی تگزاس A & M.

جیمز هندریکس، دکترا، مدیر طرح های علمی جهانی در انجمن آلزایمر ، خاطر نشان می کند که آسیب های ناشی از پروتئین های سمی تنها بخشی از مشکل است.

هندریکس به Healthline گفت: “فقدان جریان خون مناسب مغز باعث می شود که مغز قادر به کار بافت آسیب دیده نباشد. او می گوید این می تواند علایم آسیب بافت مغزی را به طور قابل توجهی بدتر کند.

لزوما اثبات لازم نیست. پدیلا یادآور می شود که به دلیل اینکه تحقیق اخیر، یک مطالعه مشاهده ای بود، یافته ها حقیقتا اثبات نمی کنند که فشار خون بالا علایم بیماری آلزایمر را ایجاد می کند. او گفت: “چگونگی بالا رفتن فشار خون بالا در اواخر زندگی ممکن است باعث افزایش پلاکت ها در مغز شود.” با این حال، Padilla موافق است که “این مطالعه ارتباطی روشن بین فشار خون بالا در زندگی دارد و وجود پروتئین ، پلاک و علائم آلزایمر را یافت.” هاندریکس می گوید مهم است که رابطه بین فشار خون بالا و عملکرد شناختی را تشخیص دهد. “در حالی که این مطالعه نشان می دهد که فشار خون بالا در آلزایمر و خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد، که توانایی شناختن در بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.”

صرف نظر از این، Padilla کنترل فشار خون را یک استراتژی مهم برای جلوگیری از کاهش شناختی می داند.” تحقیقات اخیر نشان می دهد اگر فشار خون بالا با داروهای ضد فشار خون خوب کنترل نشود ، فشار خون در میانسالی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد، به ویژه دمانس عروقی.”

فشار بیشتر، آسیب بیشتر

شرکت کنندگان در مطالعه دارای میانگین فشار خون سیستولیک (فشار زمانی که ضربان قلب) 134 بود و میانگین فشار خون دیاستولیک (فشار زمانی که قلب آرام است) از 71 است.

با این حال، بیش از نیمی از افراد مبتلا به سابقه فشار خون بالا بودند و تقریبا 90 درصد آنها داروهای فشار خون بالا را تجویز کرده بودند. محققان دریافتند که فشار خون سیستولیک افزایش می یابد، بنابراین خطر آسیب بافتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، داشتن خواندن سيستولي از 147، خطر ابتلا به ضايعات مغزي را 46 درصد افزايش داد. هندریکس می گوید که این نوع آسیب ها می توانند “به طور جدی بر عملکرد مغز اثر بگذارند”.

“پدیلا گفت : ضایعات مغزی ناشی از سکته مغزی یا عوامل دیگر ممکن است به طور قابل توجهی بر حافظه، تفکر و رفتار تاثیر گذار باشد. بسیاری از مردم می توانند افسردگی و اضطراب را توسعه دهند.

کنترل فشار خون بالا

فشار خون بالا می تواند موجب بروز بسیاری از مشکلات جدی در سلامت شود اما مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر خود انجام دهید.

پدیده می گوید: ” افرادی که در حال حاضر با فشار خون بالا زندگی می کنند،” مطالعات قبلی قبلا نشان داده است که بیماران مبتلا به فشارخون دارویی کمتر از افراد بدون فشار خون مبتلا به فشار خون شناخته شده اند.

برای هر کس دیگری، Padilla توصیه می کند “ورزش، حفظ وزن سالم، برداشتن نمک و سیگار کشیدن” به عنوان برخی از شیوه های شیوه زندگی است که به حفظ فشار خون شما در محدوده سالم کمک می کند.

با توجه به هندریکس، مردم باید در نظر داشته باشند که “آنچه که برای قلب مفید است مغز خوب است.”

با این حال، هندریکس هشدار می دهد که توصیه های فشار خون در حال حاضر برای افراد میان سن و سال است . او می گوید فشار خون پایین در افراد مسن تر می تواند مسائل دیگر را ایجاد کند. فشار خون پایین می تواند موجب سرگیجه، منجر به سقوط یا سایر حوادث شود.” هندریکس نتیجه می دهد: “آنچه ما واقعا نیاز داریم تحقیقات بیشتری در مورد فشار خون در جمعیت های مسن تر است.”

منبع:تاپ نیوز، 1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: فشار خون بالا می تواند به بیماری آلزایمر مرتبط باشد. آخرین ویرایش: آگوست 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2398

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *