فشار قفسه سینه

فشار قفسه سینه

201 0
فشار قفسه سینه علامتی است که در بسیاری از شرایط پزشکی رخ می دهد. برخی، مانند حملات قلبی، تهدید کننده زندگی هستند. برخی دیگر با داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه قابل درمان هستند. مهم است که این بیماری را خود تشخیص ندهید و سریع با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مطمئن شوید که نشانه ای از یک مشکل خطرناک نیست.

بررسی اجمالی

برخی از دلایل احتمالی فشار قفسه سینه

فشار قفسه سینه چیست؟

فشار قفسه سینه Chest Pressure علامتی است که می تواند نشانه مشکلات خطرناک و تهدید کننده زندگی مانند حملات قلبی باشد . با این حال، ممکن است با مسائل یا شرایط خوش خیم نیز اتفاق بیفتد. درک این وضعیت و علل بالقوه آن می تواند به شما کمک کند تا علائم هشداردهنده بیماری های جدی را شناسایی کرده و به سرعت کمک دریافت کنید.

مهم: هرگز نباید تصور کنید که فشار قفسه سینه نمی تواند یک حمله قلبی باشد. اگر ممکن است یک حمله قلبی باشد، حتی زمانی که احتمال آن کم است، باید فوراً با 911 (یا شماره تلفن خدمات اورژانس محلی مربوطه) تماس بگیرید. تأخیر در مراقبت های پزشکی برای حمله قلبی می تواند منجر به آسیب شدید و دائمی قلب شود. در حالی که حملات قلبی معمولاً برای افراد بالای 50 سال اتفاق می افتد، ممکن است به دلایل زیادی برای افراد جوان تر اتفاق بیفتد.

علل احتمالی

شایع ترین علل این علامت چیست؟

فشار قفسه سینه یک علامت غیر اختصاصی است، به این معنی که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. علل بالقوه عبارتند از:

  • حمله قلبی.
  • تامپوناد قلبی (مایع در اطراف قلب که آن را فشرده می کند) یا سایر مشکلات پریکارد (ساختار کیسه مانندی که قلب شما را نگه می دارد و بالشتک می کند).
  • سقوط ریه (پنوموتوراکس) .
  • آمبولی ریه (لخته خونی که در رگ خونی ریه شما گیر می کند).
  • فشار خون ریوی (فشار خون بالا در ریه ها).
  • فتق هیاتال .
  • حملات آسم
  • مشکل در بلع (دیسفاژی) یا سایر مشکلات مربوط به مری (لوله ای که دهان شما را به معده شما متصل می کند)، مانند اسپاسم مری .
  • اضطراب یا حملات پانیک .

فشار قفسه سینه چه احساسی دارد؟

یکی از راه‌های کلیدی که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی تعیین می‌کنند چه چیزی باعث این علامت می‌شود این است که از شما بخواهند احساس آن را توصیف کنید و این احساس در کجا قوی‌تر است. افراد مبتلا به فشار قفسه سینه اغلب آن را با استفاده از کلمات زیر توصیف می کنند:

  • فشرده کننده.
  • خرد کردن.
  • تنگی.
  • سنگینی (مانند وزنه ای روی سینه).

فشار قفسه سینه

چگونه آن را از هم جدا کنیم

درد قفسه سینه، فشار، یا ناراحتی ناشی از حمله قلبی – یا هر شرایط دیگری که جریان خون را در قسمت‌هایی از قلب شما محدود می‌کند – آنژین صدری نامیده می‌شود . این نوع فشار یا درد به این دلیل اتفاق می افتد که بدون جریان خون کافی، سلول های عضله قلب آسیب دیده شروع به مردن می کنند.

فشار قفسه سینه ناشی از حمله قلبی اغلب در یک مکان باقی نمی ماند. معمولاً فشار یا درد «تابش می‌کند»، به این معنی که به سمت خارج به سمت سایر قسمت‌های بدن مانند گردن، بازو (مخصوصاً بازوی چپ)، فک، شکم (شکم)، پشت یا شانه پخش می‌شود. همچنین هنگامی که شما فعال هستید بدتر می شود و زمانی که استراحت می کنید بهتر می شود و همچنین می تواند زمانی که تحت استرس عاطفی شدید یا در حین فعالیت جنسی هستید اتفاق بیفتد.

راه های کلیدی دیگر برای تشخیص علل فشار قفسه سینه عبارتند از:

  • زمان بندی آیا در زمان های خاصی از روز به طور قابل پیش بینی اتفاق می افتد، به خصوص بعد از غذا؟ آیا برای مدت طولانی دوام می آورد یا فقط چند دقیقه است؟
  • موقعیت مکانی آیا در وسط قفسه سینه شما قرار دارد یا به یک سمت کشیده شده است؟ آیا بالاتر (به سمت گلو) یا پایین تر (به سمت شکم شما) است؟
  • کاری که داری میکنی . آیا فشار با فعالیت های خاص یا تحت شرایط خاصی اتفاق می افتد؟ نمونه هایی از این موارد عبارتند از زمانی که شما بسیار مضطرب یا وحشت زده هستید، یا اگر زمانی اتفاق می افتد که می خواهید چیزی را که می خورید یا می نوشید قورت دهید؟

هنگامی که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت می کنید، پاسخ دادن به سؤالات و اطلاعات فوق یا توضیح بیشتر آنها مهم است. با این حال، هرگز نباید سعی کنید فشار قفسه سینه را خودتان تشخیص دهید، مگر اینکه قبلاً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد آن صحبت کرده باشید و آنها به شما راهنمایی کرده باشند که مراقب چه چیزی باشید و چگونه واکنش نشان دهید.

مراقبت و درمان

این علامت چگونه درمان می شود؟

درمان فشار قفسه سینه کاملاً به علت ایجاد آن بستگی دارد. نمونه هایی از درمان های ممکن عبارتند از:

  • حمله قلبی : دارویی مانند نیتروگلیسیرین. درمان های پیشرفته تر می تواند شامل آنژیوپلاستی یا حتی پیوند عروق کرونر (CABG) باشد.
  • فشار خون ریوی : داروها یا جراحی قلب .
  • مشکلات دستگاه گوارش مانند اسپاسم مری یا فتق هیاتال : درمان‌ها از درمان‌های خانگی یا تزریق سم بوتولینوم برای اسپاسم مری گرفته تا دارو یا جراحی برای هر یک از مشکلات مربوط به دستگاه گوارش که شدیدتر هستند، متغیر است.
  • آسم : داروهایی که سلول های ماهیچه صاف راه هوایی شما را شل می کنند.
  • مشکلات خاص ریوی : مداخلات اورژانسی، بسته به علت خاص، از جمله جراحی.
  • اختلالات اضطرابی یا هراس : تکنیک های درمانی و آرامش بخش یا داروها در موارد شدیدتر یا مداوم.

برای درمان این علامت در خانه چه کاری می توانم انجام دهم؟

شما نباید سعی کنید فشار قفسه سینه را در خانه بدون صحبت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی درمان کنید. این به این دلیل است که فشار قفسه سینه می تواند نشانه ای از شرایط پزشکی خطرناک باشد که شما نباید خودتان آن را تشخیص دهید. اگر فشار قفسه سینه شدید نیست یا به تدریج اتفاق می افتد، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید تا در مورد آن سوال کنید. این به این دلیل است که حملات قلبی همچنان می تواند باعث فشار غیر شدید قفسه سینه شود. اگر شدید باشد یا به طور ناگهانی اتفاق بیفتد، باید فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید.

چگونه می توان از این علامت پیشگیری کرد؟

فشار قفسه سینه اغلب غیر قابل پیش بینی است، بنابراین قابل پیشگیری نیست. اگر به طور قابل پیش بینی یا به دلایل قابل پیشگیری اتفاق بیفتد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بهترین فردی است که می توانید برای کسب اطلاعات به او مراجعه کنید. هنگامی که علت را پیدا کردند، می توانند در مورد اینکه چگونه می توانید از فشار قفسه سینه جلوگیری کنید یا شدت آن را محدود کنید، به شما اطلاعات بیشتری بدهند.

چه زمانی با دکتر تماس بگیرید

چه زمانی این علامت باید توسط پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی درمان شود؟

فشار قفسه سینه که به طور ناگهانی یا شدید اتفاق می افتد نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. هنگامی که به تدریج اتفاق می افتد یا شدید نیست، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید تا از آنها راهنمایی بخواهید. در بسیاری از موارد، آنها به شما توصیه می کنند که مراقبت های پزشکی را دریافت کنید تا مطمئن شوید که مشکل خطرناک تری مانند حمله قلبی ندارید.

فشار قفسه سینه می تواند نشانه ای از یک مشکل خطرناک باشد یا ممکن است به دلیل بی ضرری رخ دهد. صرف نظر از علت، این علامتی است که نباید نادیده گرفته شود یا سعی کنید خودتان آن را تشخیص دهید. اگر فشار قفسه سینه را تجربه کردید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید و از او راهنمایی بگیرید که چه کاری انجام دهید. اگر احتمال حمله قلبی یا سایر مشکلات تهدید کننده زندگی وجود دارد، باید طوری رفتار کنید که گویی وجود دارد و فوراً تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید. تأخیر در مراقبت های پزشکی برای یک اورژانس پزشکی می تواند منجر به عوارض خطرناک یا مرگبار شود.

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: فشار قفسه سینه. آخرین ویرایش: می 11, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=9605

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *