ترکیب گیاهی می تواند نقش کلیدی در بیماری آلزایمر داشته باشد

ترکیب گیاهی می تواند نقش کلیدی در بیماری آلزایمر داشته باشد

593 0

یک ترکیب در چغندر که سبزیجات را به رنگ قرمز متمایز می دهد، در نهایت می تواند باعث تجمع پروتئین های غلط شده در مغز شود، فرایندی که با بیماری آلزایمر همراه است. دانشمندان می گویند این کشف می تواند منجر به توسعه داروهایی شود که می تواند برخی از اثرات درازمدت بیماری، علت اصلی دمانس را در جهان کاهش دهد.

محققان امروز خود را در 255th نشست ملی و نمایش انجمن شیمی آمریکا (ACS) ارائه می دهند.

” Li-June Ming Ph.Dگفت: اطلاعات ما که بتنین، ترکیبی از عصاره چغندر، بعضی از قول ها را بعنوان مانع از واکنش های شیمیایی خاص در مغز که در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل هستند، نشان می دهد. این تنها قدم اول است، اما ما امیدواریم که یافته های ما دانشمندان دیگر را تشویق به دنبال ساختارهایی شبیه بتنین کنند که می تواند برای تولید سم زدایی از مواد مخدر استفاده شود که می تواند کمی برای کسانی که از این بیماری رنج می برند راحت تر باشد.”

به گفته موسسه ملی پیری، بیش از 5 میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری آلزایمر هستند. بروز آن با سن، بر روی یکی از 10 آمریکایی 65 ساله و بالاتر، و یک تا سه به سن 85 سالگی بروز می کند. دانشمندان هنوز در حال تلاش برای کشف کردن این اختلال مغزی پیشرفته و غیرقابل برگشت هستند. اما یک مظنون اصلی بتا آمیلوئید، یک قطعه پروتئین چسبنده یا پپتید است که در مغز تجمع می یابد و ارتباط بین سلول های مغز به نام نورون ها را مختل می کند. مین می گوید که بسیاری از این آسیب رخ می دهد، زمانی که بتا آمیلوئید خود را به فلزات مانند آهن و مس متصل می کند. این فلزات می توانند پپتید های بتای آمیلوئید را اشتباه گرفته و با هم ترکیب شوند که می توانند التهاب و اکسیداسیون فرآیند شبیه به زنگ زدگی در نورون های مجاور را تسریع کنند و در نهایت آنها را به کشتن دهند.

تحقیقات قبلی انجام شده توسط دیگر دانشمندان نشان می دهد که آب میوه جات می تواند جریان اکسیژن را به مغز پیری افزایش دهد و احتمالا عملکرد شناختی را بهبود بخشد. مین، دارل کول Cerrato و همکارانش در دانشگاه فلوریدا جنوبی می خواستند بدانند که آیا بتینین، یک ترکیب چغندرقند در رنگهای تجاری که به راحتی به فلزات متصل می شود، می تواند اثرات مس را بر بتا آمیلوئید متوقف کند، به نوبه خود، جلوگیری از اشتباه این پپتید ها و اکسیداسیون نورون ها می کند.

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان یک آزمایشی را که شامل 3،5 دیتریت-بوتیل کاتچول یا DTBC، یک ترکیب که به عنوان ماده اولیه برای ردیابی شیمی اکسیداسیون استفاده می شود، انجام شده است. با استفاده از اسپکتروفتومتری قابل مشاهده، دانشمندان واکنش اکسیداتیو DTBC را هنگامی که در معرض تنها بتا آمیلوئید، بتا آمیلوئید متصل به مس و بتا آمیلوئید وابسته به مس در مخلوط حاوی بتینین اندازه گیری شد، اندازه گیری کردند.

بتا آمیلوئید باعث اکسیداسیون DTBC یا کمی آن شد. با این حال، انتظار می رود، بتا آمیلوئید متصل به مس باعث القاء DTBC قابل توجهی است. اما هنگامی که بتینین به مخلوط بتا آمیلوئید و به مس اضافه شد، محققان اکسیداسیون را تا 90 درصد کاهش دادند، که نشان می دهد اشتباه شدن پپتیدها به طور بالقوه سرکوب شده است.

” Cerrato می گوید: ما نمی توانیم بگوییم که بتنین این اشتباه را کاملا متوقف می کند، اما ما می توانیم بگوییم که اکسیداسیون را کاهش می دهد. اکسیداسیون کمتر می تواند به میزان معینی از اشتباه جلوگیری کند، شاید حتی به این دلیل که تجمع پپتیدهای بتا آمیلوئید، که احتمالا علت نهایی آلزایمر است، را کاهش می دهد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن شیمی آمریکا

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ترکیب گیاهی می تواند نقش کلیدی در بیماری آلزایمر داشته باشد. آخرین ویرایش: اکتبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4256

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *