استفاده از رسانه های اجتماعی در 10 سالگی می تواند سلامت دختران نوجوان را کاهش دهد

استفاده از رسانه های اجتماعی در 10 سالگی می تواند سلامت دختران نوجوان را کاهش دهد

1102 0

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله دسترسی آزاد BMC Public Health، استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است تأثیرات متفاوتی روی سلامتی در پسران و دختران نوجوان داشته باشد.

محققان دانشگاه اسکس و UCL ارتباط بین افزایش زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی در اوایل نوجوانی (10 ساله) و کاهش سلامتی در نوجوانی بعد از 10 سالگی (15-15 ساله) اما تنها در میان دختران یافتند.

دکتر Cara Booker، نویسنده متناظر گفت: “یافته های ما نشان می دهد که مهم است که تعاملات اولیه با رسانه های اجتماعی، به ویژه در دختران، کنترل شود، زیرا این امر می تواند بعدا در نوجوانی و شاید در طول بزرگسالی بر سلامتی تأثیر بگذارد.”

نویسندگان دریافتند که دختران نوجوان از رسانه های اجتماعی بیشتر از پسران استفاده می کنند و تعاملات رسانه های اجتماعی با سن برای پسران و دختران افزایش یافته است. در سن 13 سالگی، حدود نیمی از دختران بیش از یک ساعت در روز در ارتباط با رسانه های اجتماعی در مقایسه با تنها یک سوم از پسران تعامل داشتند. به سن 15 سالگی، هر دو جنس، استفاده از رسانه های اجتماعی را افزایش دادند اما دختران همچنان از رسانه های اجتماعی بیشتر از پسران استفاده می کنند؛ 59٪ دختران و 46٪ پسران در یک یا چند ساعت در روز در ارتباط با رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند.

به نظر می رسد که سلامت در سراسر نوجوانی در پسران و دختران کاهش یافته است، همانطور که در نمرات خوشبختی و سایر جنبه های سلامتی منعکس شده است. دکتر بوکر گفت: “از آنجا که ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و سلامتی در پسران را نادیده نگرفتیم، عوامل دیگری نظیر میزان زمان صرف شده در بازی، ممکن است با کاهش ذهنی پسرها همراه باشد.”

این مطالعه از داده های گروه جوانان “مطالعه پنل خانوار انگلیس” استفاده کرد و یک نظرسنجی ملی بزرگ که بین سالهای 2009 تا 2015 از همه اعضای یک خانواده مصاحبه می کند. در مجموع 9،559 نوجوان انگلیس در سن 10 تا 15 سال سوال هایی در مورد چگونگی ساعتهای زیادی را صرف تعامل در سایت های رسانه های اجتماعی در روز مدرسه ای معمولی کردند. محققان با استفاده از دو اندازه گیری سلامت این گروه ها را ارزیابی کردند. یک نمره  مربوط به خوشبختی که سوالاتی در مورد چگونگی شاد بودن آنها با جنبه های مختلف زندگی از جمله خانواده و مدرسه و پرسشنامه شدت و دشواری (SDQ) بود که جنبه های منفی از سلامتی را به عنوان مشکلات عاطفی و رفتاری اندازه گیری می کند.

نویسندگان دریافتند که در طول سال های نوجوانی نمرات شادی تقریبا سه امتیاز از 36.9 به 33.3 در دختران کاهش یافت و دو امتیاز از 36.02 به 34.55 در پسران. در حالی که نمرات SDQ برای پسران کاهش یافته و برای دختران افزایش یافته است، نشان می دهد که دختران بیشتر جنبه های منفی از سلامتی را تجربه کرده اند، محققان نتیجه گرفتند که سلامت کلی برای هر دو کاهش می یابد.

نویسندگان هشدار می دهند که در این مطالعه از گزارش تنها در تعاملات رسانه های اجتماعی در روزهای مدرسه ضبط شده است، ارتباط بین رسانه های اجتماعی و سلامتی ممکن است دست کم گرفته شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط BioMed Central 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: استفاده از رسانه های اجتماعی در 10 سالگی می تواند سلامت دختران نوجوان را کاهش دهد. آخرین ویرایش: اکتبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4260

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *