مدل های جدید می تواند پاسخ های مهمی را برای محققان آلزایمر پیدا کند

مدل های جدید می تواند پاسخ های مهمی را برای محققان آلزایمر پیدا کند

609 0

به گفته انجمن آلزایمر، بیماری آلزایمر در حال حاضر بیش از 5.5 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و یکی از پر هزینه ترین بیماری ها است. با ایجاد پلاک در مغز، مدل های حیوانی وجود دارد که محققان می توانند برای مطالعه این اختلال ویرانگر استفاده کنند. در حال حاضر تیمی از محققان دانشگاه میسوری که در PLOS ONE منتشر شده است ، یک مدل موش ایجاد کرده است که می تواند برای مطالعه پلاک آمیلوئید و ناهنجاری های عروقی در مغز مورد استفاده قرار گیرد.

Yuksel Agca، دانشیار پاتولوژی دامپزشکی و محقق در برنامه پزشکی مقایسه ای در دانشکده دامپزشکی MU، گفت: “یکی از ویژگی های تعریف شده از آلزایمر، تجمع پیشرونده پلاسماهای آمیلوئید بتا در مغز است. دو پروتئین، APP و PS1 با پیشرفت بیماری آلزایمر در انسان ارتباط دارند و این دو هدف به مبانی مطالعات متعدد تبدیل شده اند. اگر ما بتوانیم نحوه دستکاری آمیلوئید -β را ایجاد کنیم، می توانیم با تولید پلاک های مضر در مغز، منجر به کاهش شروع بیماری آلزایمر شویم.”

محققان MU موش هایی را که دارای پروتئین APP و PS1 انسان بودند ایجاد کردند. سپس موش ها ارزیابی رفتاری را در پیچ و خم بارنز انجام دادند. پیچ و خم، که رفتار جوندگان را دنبال می کند، برای سنجش یادگیری و حافظه فضایی استفاده می شود. در یک سری از آزمایشات، موش های مدل آلزایمر که تولید APP انسان و PS1 حافظه و یادگیری ضعیف نشان داد.

پس از آزمایش ها، تیم تحقیقاتی سطوح آمیلیید -β را با آزمایش های سرمی و همچنین غربالگری مغز انجام داد که تغییرات عروقی و پلاک های آمیلوئید بتا مشابه افرادی که در انسان مبتلا به بیماری آلزایمر دیده می شد، مشاهده کردند.

آگکا گفت: “ما دریافتیم که این مدل های موش می تواند در مبارزه با آلزایمر در افراد مفید باشد. به دلیل طول عمر کوتاه آنها و اندازه بزرگتر آنها، مدل هایی مانند موش ها در مطالعات مداوم در مورد بیماری بسیار مفید هستند. نتایج را می توان برای تعیین اهداف برای داروها و همچنین شناسایی تغییرات شیوه زندگی روزمره که می توانیم برای کمک به زایمان کمک کنیم خلط اختلالاتی مانند آلزایمر است. ما امیدواریم که این مدل به عنوان تحقیق به سمت پیشرفت مفید باشد. ”

آگکا گفت: درست مانند پلاک در دندان ها و یا در شریان ها، ایجاد پلاک در مغز می تواند در افراد با حفظ رژیم غذایی و ورزش خوب کاهش یابد.

در مطالعه PLOS ONE ، “کمبود حافظه، آنژیوپاتیک آمیلوئید مغزی و پلاکت های آمیلوئیدی بتا در مدل موش صحرایی آلزایمر APP + PS1” دوزهای ترانس ژن APP + PS1 منتشر شد . این مطالعه توسط صندوق های انگیزشی پژوهش دانشگاه میسوری به یوکسل آگا و موسسات ملی بهداشت (P40 OD011062) حمایت شد. دیانا Klakotskaia، دانشجوی کارشناسی ارشد در گروه علوم روانشناسی در کالج هنر و علوم MU؛ و Cansu Agca، محقق در گروه پاتوبیولوژی دامپزشکی به مطالعه کمک کرد. محتوا صرفا مسئول نویسندگان است و لزوما نمایندگان رسمی آژانس های تأمین مالی نیست.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه میسوری-کلمبیا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مدل های جدید می تواند پاسخ های مهمی را برای محققان آلزایمر پیدا کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3999

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *