توسعه جدید در تصویربرداری با وضوح فوق العاده و با وضوح 3D، بینش را نسبت به بیماری آلزایمر نشان می دهد

توسعه جدید در تصویربرداری با وضوح فوق العاده و با وضوح 3D، بینش را نسبت به بیماری آلزایمر نشان می دهد

561 0

مطالعات اخیر نشان می دهد که 40 درصد آمریکاییان بالای 85 ساله مبتلا به بیماری آلزایمر هستند و این بیماری 10 تا 20 سال طول می کشد تا افرادی که در معرض مشکلات حافظه در دفتر دکتر قرار دارند.

یکی از مهمترین مشکلات درک آلزایمر این است که قادر به روشن شدن اینکه چرا بیماری شروع می شود، نیست. یک نانوسکوپ فوق العاده با رزولوشن که توسط محققان دانشگاه پرادو تهیه شده است، یک نمای سه بُعدی از مولکول های مغز با جزئیات 10 برابر بیشتر را فراهم می کند. این روش تصویربرداری می تواند نشان دهد که بیماری چگونه پیشرفت می کند و درمان های جدید می تواند مداخله کند.

این ابزار به پژوهشگران دانشگاه ایندیانا، ساختار پلاکهایی را که در مغز بیماران آلزایمر شکل می گیرد، بهتر درک می کند و ویژگی هایی را که احتمالا مسئول آسیب هستند مشخص می کند. یافته های منتشر شده در مجله Nature Methods آمده است .

مدتها قبل از ایجاد آلزایمر در یک فرد، رسوبات مومی به نام پلاک آمیلوئید در مغز انباشته می شود. این خوشه ها با سلول های اطراف ارتباط برقرار می کنند و موجب التهاب می شوند که باعث نابودی نورون ها و ایجاد مشکلات حافظه می شود.

قرار دادن این پلاک ها در حال حاضر اولین شواهد قابل تشخیص از تغییرات پاتولوژیک منجر به بیماری آلزایمر می شود.

“در حالی که به شدت یک ابزار تحقیق برای آینده قابل پیش بینی، این تکنولوژی به ما اجازه داده تا ببینید که چگونه علائم مونتاژ و در طول روند بیماری بازسازی می شود، گری لندرث، استاد آناتومی و زیست شناسی سلولی در دانشگاه ایندیانا از استارک علوم اعصاب پزشکی موسسه تحقیقاتی گفت: “این باعث بینش علل بیولوژیکی بیماری می شود، به طوری که ما می توانیم ببینیم که آیا می توانیم تشکیل این سازه های مضر را در مغز متوقف کنیم؟”

رزولوشن محدودی در میکروسکوپهای نوری معمولی و ضخامت طبیعی بافت مغز، مانع از این شد که محققان از واضح بودن مورفولوژی 3D پلاک آمیلوئید و تعامل آنها با سلول های دیگر را رعایت کنند.

“فنگ هوانگ، استاد پوردو مهندسی پزشکی، گفت:” بافت مغزی به ویژه برای تصویربرداری با وضوح بالا از یک مولکول بسیار چالش برانگیز است، زیرا با اجزای خارج سلولی و داخل سلولی بسته بندی شده است که نور را تحریف و پراکنده می کند. منبع ما اطلاعات مولکولی است. ” “شما می توانید عمیق به بافت تصویر بنگرید، اما تصویر تار است.”

nanoscopes با وضوح فوق العاده، که تیم تحقیقاتی هوانگ در حال حاضر توسعه به تجسم سلول، باکتری ها و ویروس ها در جزئیات دقیق، با استفاده از “اپتیک سازگار”  آینه دگردیس که تغییر شکل به امواج نور، به نام جبران “انحراف”، که اتفاق می افتد زمانی سیگنال های نور از مولکول های تک در سراسر قسمت های مختلف ساختار سلول یا بافت در سرعت های مختلف سفر می کنند.

تیم تحقیقاتی هوانگ برای مقابله با چالش بافت مغز، تکنیک های جدیدی را ایجاد کرد که آینه ها را در پاسخ به عمق نمونه ها تنظیم می کند تا جبران انحراف از طریق بافت ها باشد. در عین حال، این تکنیک ها به طور عمدی انحراف های اضافی را برای حفظ اطلاعات موقعیتی که توسط یک مولکول تک انجام می شود معرفی می کنند.

این نانوسکوپ تمام بافت، سلول های آن و اجزای سلولی را با رزولوشن شش تا ده برابر بیشتر از میکروسکوپ های معمولی بازسازی می کند، و اجازه می دهد تا یک دید کلی از طریق بخش های مغز ضخیم 30 میکرون از قشر جلویی موش داشته باشیم.

محققان از موش هایی استفاده کردند که به صورت ژنتیکی برای تولید پلاک های مشخصی که بیماری آلزایمر را نشان می داد، مورد استفاده قرار گرفت.

آزمایشگاه لندرت از طریق این بازسازی های سه بُعدی متوجه شد که پلاک های آمیلوئید مثل توپ های مویی هستند و از طریق فیبر های کوچک آنها که با رسوبات مومی شکل می گیرند، بافته می شوند.

لندرت گفت: “ما اکنون می توانیم ببینیم که این جایی است که آسیب مغز اتفاق می افتد. موش به ما اعتبار می دهد که ما می توانیم این روش تصویربرداری را به بافت انسان اعمال کنیم.”

همکاری در حال حاضر کار بر روی استفاده از نانوسکوپ را برای مشاهده پلاک آمیلوئید در نمونه های مغز انسان آغاز کرده است، و همچنین نگاه دقیق تر به چگونگی پلاک ها را با دیگر سلول ها تعامل می کند و با گذشت زمان بازسازی می شود.

” هوانگ گفت: این پیشرفت برای ما بسیار مهم است، زیرا برای رسیدن به با وضوح بالا در بافتها کاملا چالش برانگیز بوده است. ما امیدواریم که این روش بیشتر در درک ما از سایر سوالات مرتبط با بیماری، از جمله بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروز و سایر عصب شناختی ها کمک می کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه پردو.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: توسعه جدید در تصویربرداری با وضوح فوق العاده و با وضوح 3D، بینش را نسبت به بیماری آلزایمر نشان می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 30, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2965

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *