استراتژی جدید وعده ای را برای تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر نشان می دهد

استراتژی جدید وعده ای را برای تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر نشان می دهد

689 0

پیدا کردن راه موثر برای شناسایی افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف که بیشترین احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند، سالها از پژوهشگران رنج می برند. اما اکنون تیمی از محققان به رهبری دیوید لوونستاین، مددکار مرکز علوم شناختی عصب شناسی و پیری (CNSA) و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر، یک رمان را طراحی کرده است. استراتژی که می تواند آن را انجام دهد.

مطالعه “استفاده از ورودی های معنایی برای شناسایی پوزیتیویسم آمیلوئید در اختلال شناختی خفیف که توسط موسسه ملی پیری به دست آمده بود، در شماره سپتامبر در نشریه نورولوژی و پیش از آن به صورت آنلاین منتشر شد.”

در کنار مطالعه Rosie E. Curiel، Psy.D.، استاد روانپزشکی و روانپزشکی بالینی و همکارانش، لوئونتسین، 88 بیمار مبتلا به اختلال شناختی خفیف آمنشیک (aMCI) را مطالعه کرد. آنها 34 نفر را در این گروه با بیماری زمینه ای آلزایمر (AD) با تاریخچه و اسکن های مثبت آمیلوئید شناسایی کردند. آمیلوئید بتا یک پروتئین غیرطبیعی در مغز است که با توسعه AD همراه است.

در میان 54 شرکت کننده aMCI منفی برای آمیلوئید بتا، 29 عنوان در یک دوره بالینی نشان دهنده AD بود، اما مشکوک به پاتولوژی غیر AD یا “SNAP” بود. 25 بیمار مبتلا به منافذ آمیلوئیدی با افسردگی، اضطراب یا سایر اختلالات روانی مواجه بودند. سکته مغزی بیماری Lewy Body، یا سایر شرایط غیر مغزی غیر AD منتشر شده است.

محققان کسانی که بیشترین خطر AD را با استفاده از مقیاس Loewenstein-Acevedo برای تداخل معنایی و یادگیری (LASSI-L)، ابزار توسعه یافته در دانشگاه میامی، پیش بینی کردند. LASSI-L به محققان اجازه داد تا کمبود حافظه خاصی را که با یافته های تصویربرداری برای انباشت آمیلوئید مغزی غیرطبیعی هماهنگ شده بود، کشف کند.

Loewenstein گفت: “توسعه اقدامات حساس و موثر برای اولین بار از تغییرات اولیه آلزایمر در مغز برای فراهم آوردن درمان زودتر و موثرتر، برای درک بهتر نوروپاتولوژی بیماری و نظارت بر مداخلات در حال ظهور ضروری است.”

اندازه گیری LASSI-L یک رمان “آزمون استرس شناختی” است که در زبان انگلیسی و اسپانیایی تایید شده است. محققان از بیماران بخواهند تا 15 کلمه را بخوانند. کلمات عبارتند از سه دسته : میوه ها، آلات موسیقی و مقالات می باشد. آنها از اشتراك كننده خواستند كه فهرست كلمات را تكرار كنند و سپس فراخواني آنها را طبقه بندي كنند. محاکمه دوم این تدابیر یادگیری را تکرار می کند و یادآوری به منظور تقویت یادآوری آنها را تکرار می کند.

محققان بعدی لیستی از 15 کلمه مختلف را از سه دسته مشابه ارائه می دهند. از بیماران خواسته می شود تا این کلمات جدید را به عنوان معیار “دخالت معنایی پیشگیرانه” (PSI) یادآوری کنند. PSI رخ می دهد که در آن دخالت در یادگیری جدید بر اساس یادگیری قبلی وجود دارد و با ریسک توسعه AD ارتباط دارد.

محققان همچنین دومین بار لیست کلمه دوم را ارائه می دهند و یادآوری cued را تکرار می کنند. این جزء LASSI-L اندازه گیری می کند که مردم چگونه می توانند از تداخل معنایی فعال جلوگیری کنند. این عدم موفقیت از PSI (frPSI) بهبود می یابد و شاخص دوم خطر AD است.

یکی از یافته های اصلی در مقاله نورولوژیست، این بود که بیماران مثبت تصویربرداری آمیلوئید بتا تعداد خطاهای ورودی معناشناختی به ویژه در مورد اندازه گیری PSI و frPSI  نسبت به SNAP و دیگر بیماران غیر AD را متعهد ساخته است.

محققان خاطرنشان کردند که اقدامات شناختی سنتی برای شناسایی خطر AD شامل PSI یا frPSI نیستند، بنابراین LASSI-L ممکن است یک آزمایش خاص و غیر تهاجمی باشد که بتواند با موفقیت از SNAP واقعی AD را متفاوت کند.

Loewenstein گفت: “ارتباط LASSI-L با مثبت آمیلوئید، آن را در ارزیابی بالینی بیماری پیش از موعد آلزایمر و برای استخدام مناسب برای آزمایشات بالینی و پیشگیری مفید می سازد.”این همچنین یک راه موثر و ارزان برای غربالگری در مخاطرات خطرناک را فراهم می کند.”

تحقیق در حال انجام است Curiel دریافت کمک مالی فدرال جدید برای کامپیوتر کردن LASSI-L و دیگر اقدامات شناختی جدید می باشد. علاوه بر این، در حال حاضر در حال انجام مطالعات جاری برای مقایسه پیشرفت های LASSI-L به نشانگرهای زیستی مغز مانند MRI، fMRI و اسکن PET، و همچنین عوامل جدید که پاتولوژی در مغز را ارزیابی می کنند.

Loewenstein گفت: “ما به شرکای سازمانی ملی و بین المللی در توسعه این آزمون استرس شناختی برای تحقیقات و عمل بالینی کمک می کنیم.”هدف از مرکز ما برای علوم اعصاب شناختی و پیری و دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر است که در پیشبرد این تلاش ها قرار داشته باشد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه میامی میلر دانشکده پزشکی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: استراتژی جدید وعده ای را برای تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر نشان می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3285

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *