راه های بالقوه برای تشخیص دقیق تر و درمان TBI

راه های بالقوه برای تشخیص دقیق تر و درمان TBI

558 0

طبق یافته های جدیدی که در نشست سالانه انجمن آکرومیولوژی مغز آمریکایی (AAN) در سال 2018 انجام شده، بیماران مبتلا به آسیب های مغزی آسیب دیده (TBIs) تغییرات در رگ های خونی کوچک مغزی خود را دارند که محققان معتقدند با تعدادی از علائم شناختی ارتباط دارند. . یافته ها ممکن است به پزشکان کمک کنند تا نوع خاصی از TBI ها را مشخص کنند و درمان های شخصی را در اختیار شما قرار دهند.

این مطالعه توسط Ramon Diaz-Arrastia، MD، PhD، مدیر مرکز تحقیقات بالینی آسیب های مغزی آسیب دیده در مدرسه پزشکی Perelman در دانشگاه پنسیلوانیا هدایت شد و توسط سارا وودسون، MD، یک ساکن پزشکی عصبی در والتر رید، نظامی ملی مرکز پزشکی (خلاصه # S49.001).

دیاز آراراتا گفت: “ارتباط بین آسیب های میکرو مغناطیسی و ساختاری در TBI مزمن به مدت چندین سال به رسمیت شناخته شده است، اما با کمبود آن مواجهه می باشیم . این تحقیق لایه دیگری را در درک ما از TBI و راه هایی برای درمان بهتر بیماران، که در برخی موارد علائم TBI را برای سال ها به وجود می آورند، اضافه می کند.”

در این تحقیق بررسی شد که آسیب دیدگی مچ دست در برخی از مشکلات شناختی و روانی که در بیماران مبتلا به TBI رایج است، با بررسی ارتباط بین جریان خون و واکنش مغزی ، تغییر جریان خون در مغز در پاسخ به یک محرک در بیماران TBI و با استفاده از MRI-وابسته به سطح اکسیژن خون (BOLD) و تصویربرداری تانسور نفوذ (DTI)  که با هم باعث می شود در داخل مغز جزئیات کامل مشاهده کنید، تیم قدرت و عملکرد رگ های خونی کوچک مغز را از 27 بیمار مبتلا به TBI مزمن و 14 فرد سالم ارزیابی کرد.

علاوه بر تصویربرداری، افراد تحت 7 آزمون نوروپسیکتیک قرار گرفتند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین برای بررسی علائم پس از زایمان با استفاده از پرسشنامه علامت اختصاری Symptom-Somatic و Post-Concussion، Rivermead، که شدت علائم شناختی و عاطفی مانند سردرد و افسردگی را بررسی می کنند، ارزیابی شد.

یافته ها نشان می دهد تفاوت در مناطق متعدد مغز، که می تواند فرصت های جدید برای درمان های TBI مناسب باشد. نتایج نشان داد که در واکنش مغز و اعصاب با بیماری TBI اختلاف معنی دار وجود دارد. در حالی که واکنش پذیری عروق در TBI مزمن کاهش می یابد، این مطالعه نشان می دهد که واکنش پذیری مغز و اعصاب در قسمت های زیرکوه مغز (هیپوکامپ، آمیگدالا، تالاموس، کادات، پوتامن) با علائم پس از قطعی همراه است.

دیاز آراراتا گفت: “این یافته ها اهمیت تشخیص دقیق با TBI ها را برجسته می کند تا اطمینان حاصل شود که درمان مناسب برای بیماران شناسایی شده است.” با توجه به طبیعت، آسیب های TBI همیشه متفاوت است و آسیب مغزی در هر دو بیمار یکسان نیست. ما درمانی داریم که می تواند ضایعات خاصی را که برای هر بیمار منحصر به فرد است هدف قرار دهد، ما می توانیم بیماران را با درمان های مناسب تر درمان کنیم به طور کلی، چشم انداز ما برای آینده این است که بیماران مبتلا به TBI و شاید حتی اختلالات دیگر می توانند عملکرد میکرو عضلانی خود را به عنوان بخشی از ارزیابی عصبی روزمره بررسی کنند تا بتوانند درمان مناسب را برای هر بیمار پیدا کنند. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط مدرسه پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: راه های بالقوه برای تشخیص دقیق تر و درمان TBI. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4003

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *