افزایش نشانگرهای آسیب مغزی در پاسخ به اثرات سر بدون علامت با شدت بالا

افزایش نشانگرهای آسیب مغزی در پاسخ به اثرات سر بدون علامت با شدت بالا

550 0

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که سطوح سرمی دو ضایعه عصبی آسیب مغزی آسیب دیده، تئو و ubiquitin C-terminal hydrolase L1، پس از افزایش فشار سریع بالا، حتی پس از تشخیص بالینی ضربه مغزی وجود دارد. یافته های کامل آنها امروز در مجله جراحی مغز و اعصاب ، در مقاله “مارکر های افزایش آسیب مغزی به عنوان یک نتیجه از تاثیر بالقوه و سرانجام در ورزشگاه های مدرسه فوتبال” توسط دکتر جاکوب جوزف، MD و همکارانش گزارش شده است.

در فوتبال آمریکایی، ورزشکاران به طور مرتب تحت تأثیرات مختلف از شدت های مختلف قرار می گیرند و بازدیدها که ممکن است علائم بالینی و علائم سکته مغزی را ایجاد کند. گاهی اوقات دشوار است که بگوییم آیا تمام این بازدیدها به آسیب مغزی منجر می شود یا خیر. تکنیک های تصویر برداری فعلی غالبا نمی توانند آسیب مغزی ناشی از ضربه های سر را تشخیص دهند و برخی از ورزشکاران ممکن است نشانه های ظریف را متوجه نشوند یا ممکن است ناخودآگاه برای نشان دادن علائمشان به منظور از بین بردن آنها از بازی استفاده کنند.

در این مقاله، نویسندگان از شتاب سنج های کلاه ایمنی و اندازه گیری بیومارکرهای سرم ضایعات مغزی آسیب دیده (TBI) برای بررسی اثرات ضربه های سر (HHI) استفاده کردند و به طور خاص به سوالات زیر پاسخ دادند: آیا HHI ها در نتیجه بالا سطوح سرمی بیومارکرهای TBI، حتی در صورت عدم وجود علائم بالینی آسیب دیده اند؟ مشخصات طولی نشانگرهای TBI در ورزشکاران در طی یک فصل فوتبال دبیرستانی چیست؟

شانزده تن از بازیکنان فوتبال در دبیرستان پوششی از شتاب دهنده های کلاه ایمنی را داشتند که در طول تمرینات و بازی ها در طول فصل فوتبال 2016، تمام اطلاعات مربوط به ضربه سر را اندازه گیری و ثبت کرد. یک HHI به عنوان ضربه به سر تعریف شد که هر دو شتاب خطی بیشتر از 95g و شتاب چرخشی بیشتر از 3760 rad / second2 بود. در طول فصل فوتبال مجموع 7،756 ضربه سر ثبت شد که تنها 11 مورد (0.001٪) از معیارهای HHI برخوردار بودند. شش ورزشکار یک یا چند HHI را در یک لحظه در طول فصل تجربه کردند. پنج ورزشکار دیگر که HHI را تجربه نکردند به عنوان کنترل استفاده می شد.

نمونه خون از بازیکنان در ابتدای فصل (16 بازیکن) جمع آوری شد، در پایان بازی که در آن HHI رخ داد (6 بازیکن)، پس از بازی نهایی (5 بازیکن به عنوان کنترل برای 6 بازیکن با HHI مورد استفاده قرار گرفت) و پس از پایان فصل (12 بازیکن که در آن هیچ تشخیصی از ضربه مغزی وجود نداشت و هیچ اختلاف در تجزیه و تحلیل زیست شناسی وجود نداشت). نمونه های خون ورزشکار برای سطوح سرمی نشانگرهای TBI زیر مورد آزمایش قرار گرفتند: تئو، ubiquitin C-terminal hydrolase L1 (UCH-L1)، پروتئین نور، پروتئین اسیدی فیبریالیری و محصولات تجزیه طیفی.

بررسی های نویسندگان سطح بیومارکر TBI نشان دهنده افزایش معنی داری در سطوح سرمی هر دو tau و UCH-L1 پس از اینکه یک ورزشکار تنها یک HHI داشت، در مقایسه با سطوح در ورزشکاران که HHI را تجربه نکردند. هنگامی که نویسندگان سطح بیومارکرت TBI را در طول فصل مورد بررسی قرار دادند، در مقایسه با سطوح قبل از فصل، در ورزشکاران بدون تشخیص ضربه مغزی، میزان آماری قابل توجهی را در سطوح پسا فصل تتو و UCH-L1 مشاهده کردند. در سطوح سرمی سایر بیومارکرهای TBI که مورد آزمایش قرار گرفتند، افزایش معنی داری مشاهده نشد.

UCH-L1 یک نشانگر زیستی از آسیب های عصبی بدن است و tau یک علامت زیست شناختی از آسیب آسم است. جوزف و همکارانش در مطالعه آینده ای که در این مطالعه کوهورت مشاهده کردند، ارتباط بین افزایش بیومارکرهای آسیب ناحیه عضلانی و آسیب چشم و HHI در بازیکنان فوتبال مدرسه را نشان دادند. علاوه بر این، نویسندگان نشان دادند که ارتباط بین افزایش بیومارکرهای آسیب عصبی عضلانی و آسیب چشم، و ورزشکاران که در طی دوره یک دوره فوتبال کامل بازی کرده اند، حتی کسانی که در معرض HHI قرار نگرفته اند.

نویسندگان اظهار داشتند که اندازه نمونه کوچک، عدم کنترل های غیر برخورد ورزشی و سایر محدودیت های مطالعه بود. آنها در تلاش برای تفسیر یافته های حاضر مشکلاتی را نشان می دهند، زیرا بازیکنان فوتبال علائم بالینی و علائم ضربه مغزی را نشان نمی دهند. آنها همچنین سوالات متعددی را مطرح می کنند که تنها توسط مطالعات آینده پاسخ می دهند.

هنگامی که در مورد اهمیت این مطالعه آزمایشی سوال شد، دکتر جوزف پاسخ داد: “این مطالعه نشان می دهد که اثرات بدون سرنشین شتاب بالا، که فقط 0.001٪ از همه اثرات را نشان می دهد، ممکن است در یک طیف مشابه ضربه مغزی باشد. آیا این افزایش در بیومارکرهای خون آسیب مغزی آسیب دیده از لحاظ بالینی معنی دار است اما با این حال ما هیجان زده هستیم زیرا این امر به طور بالقوه راهی جدید برای کاهش خطر ابتلا به ورزشکاران جوان فراهم می کند. به طور خاص، ما معتقدیم پیشرفت های تکنولوژیکی قوانین بازی می تواند موجب کاهش بروز HHI شود.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط مجله گروه انتشارات جراحی مغز و اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: افزایش نشانگرهای آسیب مغزی در پاسخ به اثرات سر بدون علامت با شدت بالا. آخرین ویرایش: سپتامبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3140

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *