عنوان فوتبال ممکن است برای بازیکنان زن خطرناک باشد

فوتبال ممکن است برای بازیکنان زن خطرناک باشد

668 0

محققان دریافته اند که زنان در بازی فوتبال ممکن است در معرض خطر بیشتری نسبت به همتایان مردقرار بگیرند. با توجه به مطالعه جدید منتشر شده در مجله رادیولوژی ، بازیکنان فوتبال زن نشان تغییرات گسترده تر به بافت مغز پس از تکرار به عنوان « توپ فوتبال» را دریافت کرده اند.

فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش های رقابتی در جهان است و مشارکت زنان در ورزش در حال افزایش است. فیفا (FIFA) در بررسی فوتبال 2014 زنان گزارش کرده است که بیش از 30 میلیون بازیکن زن فوتبال در سراسر جهان موجود می باشد.

در آن بازیکن عنوان توپ فوتبال را بر سر خود قرار می دهند، که جزء کلید بازی است. اثرات مربوط به سرشماری با اختلالات مغزی در ماده سفید همراه است . مشابه مواردی است که در بیماران مبتلا به آسیب مغزی آسیب دیده می شود. سرانه تجمعی بیش از یک سال یکبار با اختلالات شناختی و تغییرات میکرو سازنده به ماده سفید مغز مرتبط است.

عواقب طولانی مدت به صورت مکرر به عنوان یک ناحیه نگرانی است زیرا آسیب های تکراری در ورزشکاران با کاهش شناختی و تغییرات رفتاری همراه است.

“به طور کلی، مردان نسبت به زنان خیلی بیشتر از زنان هستند، اما ما می خواستیم به طور خاص بررسی کنیم که آیا مردان و زنان به طور مشابه یا متفاوت با یک مقدار مشابه مواجهه با اثرات مکرر می پردازند یا خیر. نویسنده مایکل بیان کرد: لیپتون، مدیاسیست، Ph.D.، استاد رادیولوژی در مرکز تحقیقات رزونانس مغناطیسی Gruss در کالج پزشکی آلبرت اینشتین و مدیر پزشکی MRI در مرکز پزشکی Montefiore در شهر نیویورک است.

دکتر لیپتون و همکارانش از تکنیک پیشرفته MRI برای ارزیابی تغییرات میکروسکوپی ماده سفید مغز در 98 بازیکن فوتبال آماتور که 49 مرد و 49 زن با میانگین سن 25.8 سال استفاده کردند. همه شرکت کنندگان سال ها طول کشید تا فوتبال را تحت تاثیر قرار دادند. از جمله 12 ماه از مواجهه مکرر عنوان به ارمغان آورد. به مطالعه (سرشماری متوسط: 487 در سال برای مردان و 469 در سال برای زنان). شرکت کنندگان تفاوت معنی داری در عوامل جمعیتی نداشتند.

DTI یک اندازه گیری را به نام Anisotropy کسری (FA) تولید می کند که نشان دهنده حرکت مولکول های آب در مغز است. در ماده سفید سالم، جهت حرکت آب نسبتا یکنواخت است ولی در فاکتورهای سطح بالاست. هنگامی که حرکت آب بیشتر تصادفی است، مقادیر FA کاهش می یابد.

دکتر ليپتون گفت: “کاهش ميزان فسفر، نشان دهنده تغييرات در ساختار ريز ماده اي است که ممکن است نشان دهنده التهاب و يا از دست دادن نورون ها باشد.”

برای مطالعه، محققان مواد سفید FA را در میان بازیکنان فوتبال زنان و مردان مقایسه کردند. تجزیه و تحلیل نشان داد که در حالی که زنان و مردان هر دو مقادیر FA پایین تر نسبت به عنوان های تکراری بیشتری را تجربه کرده اند، زنان در مقایسه با یک حجم بسیار بالایی از بافت مغزی، سطح پایین FA را نشان می دهند.

دکتر لیپتون گفت: “در هر دو گروه، این اثر که در ماده سفید مغز ما دیده می شود با مقدار بیشتری از عنوان، افزایش یافته است.” “اما زنان در مواجهه با مردان، حدود پنج برابر بیشتر اختلالات میکرو سازنده را به عنوان مردان نشان می دهند.”

محققان همچنین قادر به شناسایی مناطق خاصی از مغز بودند که در آن ماموریت مرسوم با FA پایین تر بود: سه ناحیه مغز در مردان و هشت مغز در زنان.

دکتر ليپتون گفت: “پيام مهم از اين يافته ها اين است که افرادي هستند که نسبت به ساير افراد حساس تر هستند.” “مطالعه ما حمایت ابتدایی را فراهم می کند که زنان بیشتر در معرض این نوع از ضربه های سر در سطح ریز ساختار بافت مغز هستند.”

دکتر لیپتون هشدار می دهد که تحقیقات بیشتری لازم است تا تأیید شود و تفاوت های جنسیتی را در آسیب پذیری به آسیب مغزی به علت سرایت بیشتر توضیح دهد.

دکتر لیپتون گفت: “ما هنوز اطلاعات کافی برای ایجاد دستورالعمل هایی برای محافظت از بازیکنان نداریم.” “اما با درک این روابط و چگونگی برخورد افراد مختلف با سطوح مختلف حساسیت به سرم می توانیم به نیاز توصیه های خاص جنسیتی برای بازی ایمن فوتبال دست یابیم.”

 

منبع:

Michael L. Lipton et al. 2018. MRI-defined White Matter Microstructural Alteration Associated with Soccer Heading is More Extensive in Women than Men. Radiology,

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: فوتبال ممکن است برای بازیکنان زن خطرناک باشد. آخرین ویرایش: آگوست 9, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1928

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *