شناخت مردان که کسی به شما نمی گوید

نوشته شده برای at 7:21 ب.ظ
319 0

شناخت مردان، توصیه هایی برای شناخت بهتر مردان

تفاوت های بسیاری میان زنان و مردان وجود دارد و با شناخت مردان می توان علت بسیاری از رفتار های آن ها را کشف کرد به عنوان مثال بسیاری از خانم ها از بی توجهی و سرد بودن همسرشان شاکی هستند، در صورتی که بی توجهی آن ها می تواند به خاطر تفاوت های فیزیولوژیکی و تربیتی آن ها باشد اگر در مورد رفتار ها و خصوصیات مردان آگاهی داشته باشید به شما کمک می کند تا روابط خود را بهبود بخشید و همچنین روانشناسان در این خصوص می توانند اطلاعات خوبی را به شما بدهند و به شما کمک کنند.

شناخت مردان، روانشناسی مردان

خصوصیات مردان با زنان متفاوت می باشد به طوری که آن ها نمی توانند مانند زنان روی چند موضوع همزمان تمرکز داشته باشند و ساختار مغزی شان متفاوت می باشد و در صورتی که دوست دارید بهترین جواب را بگیرید باید سعی کنید تا تمرکزشان را به هم نزنید به عنوان مثال اگر مشغول تماشای تلویزیون هستید از آن ها توقع نداشته باشید تا به حرف های شما گوش دهند و نظرشان را بیان کنند زیرا این کار برای آن تقریبا غیرممکن و سخت و دشوار است.

شناخت مردان، تفاوت های مردان

مردان و زنان در چند مورد با یکدیگر تفاوت دارند و در صورتی که این تفاوت ها را بشناسید به شما کمک می کند تا با خصوصیات مردان آشنا شوید، در ادامه این مقاله برخی از تفاوت ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

  1. فیزیولوژیک

نیم کره راست مغزی در مردان مخصوص اعمالی مانند کسب مهارت های فیزیکی، تطابق چشمی و ماهیچه ای می باشد و نسبت به نیم کرده چپ شان بزرگ تر می باشد، اما نیم کره راست در زن ها از نیم کره چپشان کوچکتر است و وظیفه نیم کره چپ زنان کسب مهارت های گفتاری و بیان احساسات می باشد.

بر اساس مطالب بیان شده مردان از لحاظ احساسی و بیان عواطف ضعف تر از زنان بوده و عملکرد پایینی دارند و اگر مردان در سخنوری ماهر باشند و در رشته های فلسفه مهارت داشته باشند اما باز هم نسبت به زنان در بیان احساسات و عواطف ضعیف تر هستند.

  1. وظایف

مردان از زمان های قدیم خودشان را با کار و مسئولیت هایشان شناخته اند و توانمندی خود را صرف حمایت های مالی و اقتصادی خانواده شان می کنند و بیشتر سعی می کنند که روی مسائل خارج از خانه تمرکز داشته باشند و وظایفی که مربوط به خانه می شود بیشتر بر عهده زنان می باشد و در این خصوص مردان نقش کمرنگ تری دارند و به همین دلیل آن شغل داشتن و کسب و کار را بخشی از هویت خود می دانند.

  1. تربیت

از نظر تربیتی مردان از همان ابتدا نسبت به زنان تربیت متفاوت تری داشته اند و به آن ها یاد داده اند که نسبت به جنس زن برتری دارند و نباید مانند زنان احساسات خود را بروز دهند و یا گریه کنند و با کسی در مورد مشکلاتشان درد و دل کنند و با آن ها در میان بگذارند، تمام این عوامل باعث می شود تا مردان توانایی ابراز محبت نداشته باشند و نتوانند عشق و احساسات خود را ابراز کنند و به همین دلیل گاهی اوقات زنان نسبت به عشق مردان دچار شک و تردید می شوند.

شناخت مردان از طریق زبان بدن آن ها

یکی از راه های ارتباط غیر کلامی، زبان بدن می باشد و اگر به زبان بدن مردان دقت کنید به راحتی می توانید آن ها را بشناسید و به افکار و احساساتشان پی ببرید و شناخت مردان چندان کار سختی نمی باشد.

در ادامه این مقاله به بررسی زبان بدن در مردان می پردازیم تا از طریق زبان بدن به خوبی بتوانیم آن ها را بشناسیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.

  1. گذاشتن دست در جیب

اگر مرد مقابل شما دست در جیب دارد احتمالا اطلاعات بسیاری از شما پنهان می کند و دوست ندارد بخشی از زندگی اش را در اختیار شما قرار دهد و آن ها را فاش کند.

  1. پنهان کردن دست چپ

اگر دست چپش را از شما پنهان می کند به احتمال زیاد مسائل شخصی اش را از شما پنهان می کند و دوست ندارد که شما از زندگی شخصی اش سر دربیاورید و در این زمینه اطلاعاتی به شما نمی دهد.

  1. پنهان کردن دست راست

اگر متوجه شدید که مردی که دست راستت را از شما پنهان می کند بدانید مسائلی را از شما پنهان می کند که مربوط به خودش نمی باشد و بیشتر در ارتباط با دیگران است و تمایل ندارد در مورد اطرافیانش چیزی بدانید و آن ها را مخفی می کند.

  1. شناخت مردان، پوشاندن دهان

این حرکت در مردها به این معنی می باشد که از بیان کردن مطالبی می ترسند و پنهان کاری می کنند و البته کمی خجالتی هستند.

تکان دادن پا

اگر به طور مداوم پایش را تکان می دهد به این معنی است که از شما خوشش نیامده و قصد ادامه گفتگو را ندارد و بعد از این که صحبت تان به پایان رسید دیگر تمایلی ندارد تا رابطه را ادامه دهد.

  1. گذاشتن هر دو پا روی زمین

اگر مردی هر دو پایش را محکم در مقابل یکدیگر گذاشته است می توانید به او اطمینان کنید و به صداقت و راست گویی اش حساب کنید زیرا این افراد معمولا صادق و متعادل می باشند، اگر پایش را بر روی پنجه و یا پاشنه پایش قرار داده است به احتمال زیاد همه حقیقت را نمی گویند و فرد صادق و رو راستی نیست.

  1. جفت کردن پا

اگر در حالت ایستاده پاهایش را کنار هم قرار داده است احتمالا حالت دفاعی به خودش گرفته است و احساس خوبی درباره این موضوع  و صحبت کردن با شما را ندارد و یا احتمال دارد با نظرات شما موافق نباشد.

شناخت مردان، ویژگی های عمومی مردان

مردان دوست دارند که همان ابتدا سر اصل مطلب بروند و بدون مقدمه صحبت شان را آغاز کنند اما زنان دوست دارند بیشتر به جزئیات بپردازند در صورتی که مردان هیچ علاقه ای به جزئیات ندارند و مطالب را رک و بدون اتلاف وقت بیان می کنند.

مران احساساتشان را در سکوت بیان می کنند و در سکوت عشق می ورزند در حالی که زنان احساساتشان را فریاد می زنند و به صورت مداوم به زبان می آورند ولی مردان دوست دارند با انجام دادن کارهایی احساساتشان را بیان کنند و از سر وصدا به راه انداختن در این موارد خوششان نمی آید.

مهم ترین اصل در شناخت مردان این می باشد که آن ها کمتر از زنان به مسائل عشقی و روابط عاطفی اهمیت می دهند زیرا برای آن ها ابتدا کار، موقعیت شغلی و اجتماعی شان پر رنگ تر می باشد و بخش بسیاری از هویتشان را تشکیل می دهد، این مسئله با توجه به مطالبی که در بالا بیان شد به بحث ساختار مغزی و نوع تربیت آن ها بستگی دارد.

چند توصیه برای شناخت بهتر مردان

  • به مردان قدرت بدهید تا بتوانند با شما رفیق شوند و صمیمیت شان را بروز کنند.
  • مرد ها را حلال مشکلات بدانید و از آن ها تعریف و تمجید کنید.
  • مرد را مورد تائید قرار دهید و به او بگویید که اطمینان زیادی به او دارید.
  • مرد ها عاشق تعریف و تمجید و تشویق شدن هستند پس فراموش نکنید که در هر مرحله از زندگی آن ها را تشویق کنید.
  • مرد ها دوست دارند تا مورد قدردانی قرار بگیرند و از آن ها تشکر شود.
  • مردان را مورد سرکوفت قرار دهید و آن را نصیحت نکنید.
  • با آن ها زیاد حرف نزنید اگر همسرشما ساکت است یعنی نیاز به سکوت دارد.

تاثیر خدمات روانشناسی برای شناخت مردان

با کمک گرفتن از خدمات روانشناسی می توانید در مورد دنیای مردان آگاهی و اطلاعات بیشتری کسب کنید و تفاوت های میان خود و مردان را بشناسید در این صورت از بروز سوء تفاهم ها و مشکلات در برخی شرایط پیشگیری می شود و می توانید رابطه عاطفی سالم و صمیمانه ای نسبت به یکدیگر داشته باشید و خانواده موفق و خوبی را تشکیل دهید.

روانشناسان در مرکز مشاوره به صورت تلفنی و حضوری پاسخ گوی شما هستند و در زمینه مشکلاتتان شما را یاری می کنند.

منبع : شناخت مردان که کسی به شما نمی گوید

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: شناخت مردان که کسی به شما نمی گوید. آخرین ویرایش: ژوئن 24, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6400

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *