افزایش استفاده از کلاه در ورزش های آلپ باعث کاهش خطر آسیب مغزی آسیب دیده نمی شود

افزایش استفاده از کلاه در ورزش های آلپ باعث کاهش خطر آسیب مغزی آسیب دیده نمی شود

641 0

آسیب سر باعث علت اصلی مرگ و آسیب های فاجعه بار در بین اسکی بازان و اسنوبردرها می شود و سه تا 15 درصد از آسیب های مربوط به ورزش های زمستانی را شامل می شود. استفاده از کلاه به طور فزاینده ای در استراحتگاه های اسکی تشریح شده است، با این حال، اطلاعات کم در مورد اینکه آیا استفاده از کلاه اسکی از آسیب های آسیب مغزی (TBI) و سایر انواع آسیب های سر (OTHI) جلوگیری می کند. یک مطالعه جدید منتشر شده در Wilderness & Environmental Medicine تایید می کند که کلیه ها عموما در حفاظت از اسکی بازان و اسنوبردرها از آسیب های سر موثر هستند اما به کاهش آسیب مغزی آسیب می رسانند، به خصوص در مورد ضربه مغزی.

کلاه ایمنی اسکی برای محافظت از سر از نفوذ طراحی شده و در اثر ضربه به جذب انرژی ضربه و کاهش شتاب سر طراحی شده است. تاثیرات کلاه ایمنی ورزشی در جلوگیری از TBI بارها مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. این مطالعه بر اثر استفاده از کلاه ایمنی در خطر ابتلا به TBI و OTHI در ورزش های آلپ انجام می شود.” Nicolas Bailly، PhD، Laboratoire de recherche en imagerie et orthopédie، Center de recherche de l’HSCM، مونترال، کبک، کانادا، که این مطالعه را انجام داد.

در فرانسه، افزایش آگاهی در مورد آسیب های سر و بهبود در آسایش و وزن کلاه ایمنی باعث افزایش قابل توجهی در کلاه ایمنی کودکان به 97 درصد در سال 2014 و استفاده از کلاه فرانسوی از 9 درصد در سال 2005 به 59 درصد در سال 2014 افزایش یافت.

محققان اثر استفاده از کلاه ایمنی را در 30 استراحتگاه اسکی فرانسوی بین سال های 2012 تا 2014 بررسی کردند. مصاحبه ها نیز بر روی دامنه ها با افراد بدون صدمات صورت گرفت. دو مجموعه از موارد (1425 شرکت کننده با TBI و 1386 با OTHI) با دو مجموعه کنترل (2145 نفر بدون آسیب و 40،288 نفر با آسیب به بخش دیگری از بدن) مقایسه شد.

محققان با استفاده از شرکت کنندگان بدون آسیب به عنوان کنترل، متوجه شدند که مصرف کنندگان کلاه کمتر آسیب می بینند. با استفاده از مشارکت کنندگان با آسیب رساندن به بخش دیگری از بدن به عنوان کنترل، خطر OTHI پایین بود. با این حال، هیچ خطر قابل ملاحظه ای در خطر TBI مشاهده نشد.

این مطالعات کنترل منجر به یافته های کلیدی متعددی شد:

شرکت کنندگان بدون کت و شلوار احتمال بیشتری برای صدمه زدن (TBI، OTHI، و آسیب به سایر قسمت های بدن) بیشتر از شرکت کنندگان در کلاه ایمنی داشتند.

هنگامی که در یک رویداد آسیب زا بود، شرکت کنندگان غیر کلاه ایمنی خطر بیشتری برای حفظ OTHI داشتند. با این حال، اثر استفاده از کلاه ایمنی در خطر ابتلا به TBI (و ضربه مغزی) معنی دار نبود.

شرکت کنندگان با سطوح پایین مهارت، افراد کمتر از 16 سال و بیش از 50 سال و اسنوبردرین، در معرض خطر بیشتر آسیب به سر بودند. برخورد و حوادث در یک پارک برف بیشتر احتمال دارد که آسیب های سر را نسبت به سایر حوادث آسیب دیده ایجاد کند.

دکتر Bailly اظهار داشت: “کاهش خطر آسیب غیر سر در کلاه ایمنی شگفت آور بود زیرا کلاه ایمنی از دیگر قسمت های بدن محافظت نمی کند. این نتیجه نشان می دهد که کاربران کلاه خطر کمتری نسبت به  کسانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، دریافت می کنند. این در تضاد با” نظریه جبران خسارت “است که بیان می کند که ادراک محافظت توسط کلاه ایمنی باعث می شود افراد به خطر بیشتری برسند. سوالات مهم برای جامعه علمی و تولیدکنندگان کلاه ایمنی در مورد چگونگی بهبود کلاه ایمنی برای محافظت بهتر از ضربه مغزی می باشد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: افزایش استفاده از کلاه در ورزش های آلپ باعث کاهش خطر آسیب مغزی آسیب دیده نمی شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3547

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *