تاشو مغز دانشمندان را قادر می سازد تا یک نشانگر دقیق برای پیش بینی روان درمانی داشته باشند

تاشو مغز دانشمندان را قادر می سازد تا یک نشانگر دقیق برای پیش بینی روان درمانی داشته باشند

637 0

محققان می توانند با استفاده از تصاویر مغز به چگونگی شکل گیری سطح بیرونی آن ، پیش بینی کنند که بیماران پر خطر، دچار سایکوزی با بیش از 80 درصد به آنها دقت شود. . قبل از این، هیچ راهی برای بررسی جوانان قبل از اینکه بیمار شوند و به طور قابل اعتماد تشخیص داده شود که چه کسی دچار آن خواهد کرد و چه کسی دچار آن نمی باشد.

محققان دانشگاه Western University و موسسه تحقیقات بهداشت و درمان لاونس در لندن، انتاریو با دانشمندان دانشگاه بازل در سوئیس با همکاری با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (مغز) که می توانند تشخیص دهند که بیماران مبتلا به علائم پیش سوزونی برای توسعه روانشناسی کامل امید این است که از این اطلاعات برای شروع درمان مداخله زودهنگام با این بیماران قبل از ایجاد بیماری استفاده شود.

دکتر لنا پالینیاپپن، دانشیار دانشکده پزشکی و دندانپزشکی غرب و دبیرستان Robarts و دانشیار دانشکده دندانپزشکی و موسسه تحقیقات سلامت لاوسون گفت: “ما نه تنها می دانیم که مداخله زودهنگام کار می کند، اما بسیاری از مداخلات درمانی برای روانپزشکی تنها در صورتی به موقع انجام می شود ، که ما بتوانیم بیماران را به زودی شناسایی کنیم، قبل از خروج از مدارس و یا از دست دادن شغل خود به خاطر یک دوره روان پریشی، ما می توانیم مسیر این بیماری را تغییر دهیم.

در این تحقیق که در مجله JAMA Psychiatry منتشر شد ، محققان داده های MRI را از گروهی از 161 شرکت کننده در سوئیس جمع آوری کردند. 44 فرد سالم کنترل کننده، 38 بیمار مبتلا به روانپریشی اولی (که دارای توهمات و توهمات مختصر) و 79 نفر با افزایش خطر ابتلا به این بیماری هستند. محققان به مدت چهار سال به شرکت کنندگان پرداختند تا مشخص شود کدام یک از این بیماران اختلالات روان پریشی نظیر اسکیزوفرنی را ایجاد کرده است. محققان اشاره می کنند که تقریبا 1 در 7 نفر از افراد مبتلا به علائم خطر روانشناختی، اما تنها یک درصد، اختلالات روان پریشی طولانی مانند اسکیزوفرنی را تجربه می کنند.

Tushar Das، یکی از همکاران دوره دکترا در آزمایشگاه دکتر Palaniyappan، گفت: “در حال حاضر هیچ ابزار موجود برای پزشکان وجود ندارد که از افرادی که در معرض خطر هستند، به توسعه روان درمانی ادامه دهند. هدف ما این است که این را به کلینیک بفرستیم. ایده ما این است که این بیماران را قبل از اینکه به یک بیماری روانی تبدیل شوند، شناسایی کنند. ”

محققان به طور خاص در ارتباط ساختاری مغز به طور خاص به این شکل که مغز در داخل جمجمه قرار دارد و همچنین به عنوان گریفیکتازی شناخته می شود، به طور خاصی مورد توجه قرار گرفته است. مغز انسان بزرگترین پستاندار نیست ، فیل ها و دلفین ها مغز بزرگتری نسبت به ما دارند، اما مغز ما خیلی بیشتر از سایر مغزهای بدن انعطاف پذیر است و این به این دلیل است که این روش اقتصادی ترین راه برای ارسال سیگنال در سراسر بدن می باشد. دکتر پالینیاپپان، گفت: این الگوی تاشو بیشتر از زمانیکه یک فرد دو ساله است، اعلام کرد.

محققان خاطرنشان می کنند که این ممکن است به این واقعیت اشاره کند که بیماری روان پریشی تا حد زیادی از نظر دژنراتیو رشد دارد. محققان در این مطالعه گفتند: “در جستجوی مکانیزم های عصبی که به روان درمانی در حال ظهور کمک می کنند، فرایندهای رشد به طور فزاینده ای به عنوان مهم شناخته می شود.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه غرب انتاریو 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تاشو مغز دانشمندان را قادر می سازد تا یک نشانگر دقیق برای پیش بینی روان درمانی داشته باشند. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4027

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *