مصرف شکلات تیره باعث کاهش استرس و التهاب می شود

مصرف شکلات تیره باعث کاهش استرس و التهاب می شود

577 0

تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است منافع بهداشتی برای خوردن برخی انواع شکلات تیره وجود داشته باشد. یافته های دو مطالعه که امروز در نشست سالانه آزمایشگاه زیست شناسی 2018 در سن دیگو ارائه شده است نشان می دهد که مصرف شکلات تیره که دارای غلظت بالایی از کاکائو (حداقل 70٪ کاکائو، 30٪ شکر گوجه فرنگی) اثرات مثبت بر سطوح استرس، التهاب، خلق و خوی، حافظه و ایمنی می باشد. در حالی که به خوبی شناخته شده است که کاکائو منبع اصلی فلاونوئیدها است، این اولین بار است که اثر آن در افراد انسانی مورد بررسی قرار گرفته است تا تعیین کند که چگونه می تواند از سلامت شناختی، غدد درون ریز و قلب و عروق حمایت کند.

لی S. Berk، DrPH، معاون محترم امور تحقیقاتی، مدرسه حرفه ای بهداشت همگان و یک محقق در رشته روان یونوئیمونولوژی و علوم غذایی از دانشگاه لومیا لیندا، به عنوان پژوهشگر اصلی در هر دو مطالعات خدمت کرده است.

برک گفت: “سالهاست که به بررسی تأثیر شکلات تیره بر عملکرد تومورهای عصبی از دیدگاه محتوای قند نگاه می کنیم. این اولین بار است که ما در مورد تاثیر مقدار زیادی از کاکائو در دوزهای کوچک به عنوان یک نوار شکلات به طور منظم در انسان در کوتاه مدت یا طولانی مدت نگاه کرده است. این مطالعات به ما نشان می دهد که غلظت کاکائو بالاتر است، تأثیر مثبت بر شناخت، حافظه، خلق، ایمنی و سایر اثرات مفید است. ”

فلاونوئیدها موجود در کاکائو بسیار قوی آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی هستند که مکانیسم شناخته شده برای سلامت مغز و قلب و عروق مفید است. نتایج زیر در جلسات رسمی پوستر در نشست زیست شناسی تجربی 2018 ارائه خواهند شد: شکلات تیره (70٪ کاکائو) بر عبارات ژن انسان تاثیر می گذارد: کاکائو تنظیم پاسخ ایمنی سلولی، سیگنالینگ عصبی و ادراک حسی را انجام می دهد.

این آزمایش امکان سنجی آزمایشی 70 درصد مصرف شکلات کاکائو را بر بیان ژن سلول های ایمنی بدن و دندریتیک با تمرکز بر روی سیتوکین های پروتئینی و ضد التهابی بررسی کرد. یافته های تحقیق نشان می دهد مصرف کاکائو مسیرهای سیگنال چندگانه درگیر در فعال سازی سلول های T، پاسخ ایمنی سلولی و ژن های مربوط به سیگنالینگ عصبی و ادراک حساسیتی را به وجود می آورد. این پدیده به طور بالقوه با پدیده هیپرپلازی مغز مرتبط است.

شکلات تیره (70٪ کاکائو ) باعث افزایش قدرت عصبی و شدت EEG قدرت (μv2) پاسخ فرکانس گاما (25-40Hz) برای سلامت مغز و افزایش نوروپلاستی، هماهنگی عصبی، پردازش شناختی، یادگیری، حافظه، یادآوری و ذهنیت مراقبه می شود.

در این مطالعه پاسخ الکتروانسفالوگرافی (EEG) به مصرف 48 گرم شکلات تیره (70٪ کاکائو) پس از یک دوره حاد (30 دقیقه) و پس از یک دوره مزمن (120 دقیقه)، در فرکانس های مغزی 0-40Hz ، به طور خاص سودمند فرکانس گاما (25-40Hz) انجام می شود. یافته ها نشان می دهد که این مواد غذایی از 70 درصد کاکائو باعث افزایش عصب پلاستیکی برای مزایای سلامت رفتاری و مغز می شود.

Berk می گوید: مطالعات نیاز به تحقیق بیشتر، به ویژه برای تعیین اهمیت این اثرات برای سلول های ایمنی و مغز در جمعیت های مطالعه بیشتر دارد. تحقیقات بیشتری در حال پیشرفت است تا در مورد مکانیسم هایی که ممکن است در رابطه با مغز و عامل رابطه  علت و معلولی با cacao در این غلظت بالایی دخالت داشته باشد، پیش می رود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرکز علوم بهداشتی ادوپنتی دانشگاه لومیا لیندا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مصرف شکلات تیره باعث کاهش استرس و التهاب می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4031

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *