قرار گرفتن در معرض نور می تواند باعث کاهش اختلال در کارگران شبانه شود

قرار گرفتن در معرض نور می تواند باعث کاهش اختلال در کارگران شبانه شود

620 0

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله فیزیولوژی نشان می دهد که ساعت مغز ما می تواند با قرار گرفتن در معرض نور، به طور بالقوه برای تنظیم الگوهای تغییر شیب مفید باشد . این نشان می دهد که رویکرد “یک اندازه مناسب” برای مدیریت اختلال خواب در کارکنان تغییر می کند و ممکن است مناسب نباشد. یک رویکرد شخصی که با قرار گرفتن در معرض نور تاری قرار می گیرد و با توجه به اینکه فرد صبح یا عصر است، می تواند خطر افزایش مشکلات بهداشتی را در کارکنان تغییر دهد.

چرخه خواب بیداری ما، بخشی تحت کنترل ساعت مغز ما، شامل تغییرات جسمی، روحی و رفتاری است که به دنبال یک چرخه روزانه هستند. نور، نشانه گذاری زمان زیست محیطی غالب است که باعث می شود، برای مثال، در شب بخوابید و در طول روز بیدار شوید.

کار شبانه روزانه، چرخه طبیعی خواب و بیداری و ریتم های روزانه (24 ساعته) را مختل می کند و با مشکلات مهم بهداشتی مانند خطر بالقوه بیماری های قلبی و سرطان همراه است. سطوح حساسیت اغلب هنگام تغییر شغل در شب، به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

در حالی که شناخته شده است که تفاوت های قابل توجهی در چگونگی ساعت مغز افراد مختلف به تغییرات چرخه واکنش نشان داده شده است، مکانیسم هایی که این اختلافات را در میان مردم قرار داده اند بسیار کم است. اگر کسی توانست ساعت مغزی خود را  تغییر شان تغییر دهد، پس از آن می تواند خواب را بهبود بخشد و منجر به سلامتی شود. در حالی که چنین تعدیل نادر است، در برخی شرایط مانند سیستم عامل های نفتی دریایی، سازگاری کامل دیده شده است.

این تحقیق جدید با هدف شناخت رابطه بین نوردهی و چگونگی ریتم شبانه روزی فرد در جریان گذر از برنامه های تغییر روز به شب تاثیر می گذارد. محققان دریافتند که زمان قرار گرفتن در معرض نور، عامل اصلی در تعیین ساعت مغز به کار تغییرات شب است که 71 درصد از تغییرات ساعت مطالعه را ارزیابی می کند. همچنین مشخص شد که میزان نوعی “صبحانه” یا “شب” فردی بر روی چگونگی پاسخ بدن تأثیر می گذارد، که نشان می دهد که رویکرد فردی مهم است.

این مطالعه توسط CRC برای هشدار، ایمنی و بهره وری هدایت شد و کارکنان پرستاری و پزشکی استخدام شده از یک واحد مراقبت های ویژه در یک بیمارستان بزرگ در ملبورن استرالیا را دیدند. اعضای کارکنان در هنگام کار با یک برنامه روزانه یا شبانه، یا روزهای تعطیل، به دنبال حداقل 3 یا 4 بار شلوغ پیوسته، مطالعه می کنند.

برای بررسی چگونگی واکنش چرخه خواب و خواب به برنامه تغییر، زمان ساعت مغز در برنامه روزانه و در پایان شب تغییر می یابد. با اندازه گیری غلظت ادراری متابولیت اصلی ملاتونین، که هورمون تولید شده در غدد پنسوئید شناخته شده است که در تنظیم چرخه های خواب دخیل است، اندازه گیری شد. قرار گرفتن در معرض نور فردی با استفاده از  مچ دست اندازه گیری شد و برای مدت زمان مطالعه مورد استفاده قرار گرفت.

پروفسور شانتاه راجراتنام، از دانشگاه موناش و CRC برای هشیاری، ایمنی و بهره وری، نویسنده متناظر برای مطالعه، گفت:”ما می دانیم که کارکنان تغییر مکان شبانه بیشتر به دلیل اختلال در ساعت شبانه روزی خود و همچنین عدم هماهنگی بین زمان ساعت و چرخه  خوابشان از مشکلات بهداشتی رنج می برند. این تحقیق مهم است، زیرا اگر ما می توانیم یک فرد را مجبور کنیم ساعت به شکل متناسب با شيفت خود تغيير پيدا کرده و پس از آن بهتر خواهد خوابيد و اين باعث بهبود سلامت، امنيت و بهره وري خواهد شد.

“این نتایج موجب توسعه رویکردهای فردی برای بهبود چرخه خواب و بیداری کارگران تغییردهنده و دیگر افراد آسیب پذیر می شود و می تواند به طور بالقوه افزایش خطر بیماری به دلیل اختلال روزانه را کاهش دهد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن فیزیولوژیکی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: قرار گرفتن در معرض نور می تواند باعث کاهش اختلال در کارگران شبانه شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4193

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *