برای ارزیابی استعداد فرد به درد، می توان از فراوانی امواج مغزی آلفا استفاده کرد

برای ارزیابی استعداد فرد به درد، می توان از فراوانی امواج مغزی آلفا استفاده کرد

861 0

محققان دانشگاه بیرمنگام در انگلستان و دانشگاه مریلند در ایالات متحده کشف کرده اند که فراوانی امواج آلفا مغزی به عنوان یک اندازه گیری از آسیب پذیری فرد در ایجاد و تجربه درد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تجربه شخصی درد در افراد بسیار متغیر است، حتی در مواردی که آسیب اساسی به طور یکسان ارزیابی می شود.

تحقیقات قبلی برخی از عوامل ژنتیکی را تحت تاثیر قرار می دهد تا حساسیت به درد، اما روش های دقیق پیش بینی میزان درد ناشی از مداخلات پزشکی مانند شیمی درمانی یا جراحی فاقد آن هستند.

هدف از این مطالعه این بود که ببینیم آیا از یک فعالیت سالم استراحت یک فرد سالم می توان پیش بینی کرد که درد چه زمانی درد ناشی از درد را گزارش می دهد.

محققان درد را با استفاده از یک کپسایسین خمیر و یک عنصر یافت شده در فلفل های گرم چیلی برای مطالعه ساعد چپ مشارکت کنندگان و سپس آن را گرم کردند. قرار گرفتن در معرض کپسایسین موضعی موجب “هیپرالژیزای حرارتی قوی” می شود و نشانه ای رایج در درد مزمن می باشد. همه 21 نفر از این مطالعه در یک حالت درد طولانی مدت در حدود ساعت یک ایجاد شدند.

با استفاده از الکتروانسفالوگرام (EEG) یک تست غیر تهاجمی که برای یافتن مشکلات مربوط به فعالیت الکتریکی مغز استفاده می شود، محققان دریافتند که در همه 21 شرکت کننده در مطالعه، افرادی که دارای فرکانس پایین تر از امواج آلفا مغزی بودند قبل از درد، گزارش شده است که در بسیاری از درد بیشتر از کسانی که دارای فرکانس سریع امواج آلفا مغز است.

محققان همچنین فعالیت های امواج مغزی آلفا را در طول تجربه درد ثبت کرده اند و اگر میزان آلفا افزایش یابد (نسبت به وضعیت بدون درد)، افراد گزارش کرده اند که درد کمتری نسبت به کاهش درد آلفا دارند.

دکتر علی مظاهری، عضو مرکز ارشد مرکز سلامت مغز انسان دانشگاه بیرمنگام، گفت: “در اینجا ما مشاهده می کنیم که فراوانی آلفای فردی می تواند به عنوان یک معیار مستعد ابتلا به فرد در ایجاد درد باشد.

“این موضوع مستقیما در درک اینکه چه شخصی مستعد ابتلا به درد مزمن پس از مداخله پزشکی است، مانند جراحی یا شیمی درمانی است.

به طور بالقوه این به این معنی است که ما می توانیم شناسایی کنیم که افراد بیشتر به علت یک روش پزشکی درد ایجاد می کنند و در حال شکل گیری استراتژی های درمان در بیماران مبتلا به ایجاد درد مزمن هستند.

دکتر دیوید Seminowicz و اندرو Furman از دانشگاه مریلند در ایالات متحده، همچنین نویسندگان این گزارش بودند.

اندرو فورمن گفت: “میزان فراوانی آلفا در افرادی که درد مزمن را تجربه کرده اند، کاهش یافته است. بنابراین واقعیتی که مشاهده کردیم، کاهش فعالیت آلفا به علت درد ناشی از شدت گزارش درد یک فرد به صورت غیر منتظره بوده است.

با این حال، بسیار شگفت آور بود که قبل از درد و بدون درد آلفا می تواند پیش بینی چقدر درد افراد تجربه می شود.

“این نشان می دهد که این می تواند این باشد که کاهش فعالیت آلفا در بیماران مبتلا به درد مزمن، به علت درد نیست، بلکه این افراد به تدریج از آلفایات آهسته شروع می کنند و به همین علت بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. ”

این تحقیق که در Neuroimage منتشر شده بود، در همکاری با مركز ارزیابی تمرین و رباتیک مریلند در ایالات متحده انجام شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بیرمنگام 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: برای ارزیابی استعداد فرد به درد، می توان از فراوانی امواج مغزی آلفا استفاده کرد. آخرین ویرایش: سپتامبر 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4188

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *