چه زمانی می توان مشاوره خانواده را دریافت کرد

چه زمانی می توان مشاوره خانواده را دریافت کرد

358 0

چه زمانی می توان مشاوره خانواده را دریافت کرد

خانواده درمانی رویکرد خاصی برای درمان مشکلات روانی و رابطه ای خانواده است. در این روش مشاوره خانواده به جای پرداختن به مشکلات به صورت فردی، تأثیرات مشکلات را بر روی اعضای خانواده مورد بررسی قرار می دهد.

آنتونی سیراکوسا، دکتر روانشناس در ویلیامستاون اذعان داشت: “خانواده درمانی سعی دارد که افرادی که تحت تأثیر یک مشکل قرار دارند را مورد حمایت بدهد.” (منبع: انجمن روانشناسی آمریکا)

مشکلات یک عضو خانواده ممکن است نشانه ای از یک مشکل بزرگ در خانواده باشد و تنها معالجه شخص مبتلا به بیماری، شبیه به درمان علائم بیماری بدون درمان خود بیماری است. خانواده درمانی نسبت به روش های درمانی دیگر دارای اهداف نهایی شفاف تری است.

خانواده درمانی چیست؟ و چه انتظاری دارید؟

خانواده درمانی چیست؟ در این روش درمانگر معمولاً با فرد بیمار و همچنین سایر اعضای خانواده ملاقات می کند. مرکز مشاوره ستاره می گوید: هرچه فرزندان کوچکتر باشند، خانواده درمانی موفق تر عمل می کند.

پس از یک یا دو جلسه، پزشک معمولاً با توجه به شرایط افراد می تواند تشخیص دهد که کدام روش درمانی مناسب تر است. مرکز مشاوره ستاره می گوید: “به عنوان مثال، درمانگر ممکن است با نوجوانی که به مصرف مشروبات الکلی تمایل دارد ملاقات کند و سپس احساس کند که لازم است با خواهر و برادر بزرگ تر او که ممکن است مشکلاتی در زمینه مصرف الکل و مواد داشته باشند، صحبت کند. خواهر و برادر بزرگتر ممکن است راهنمایی هایی ارائه دهند، که تأثیرگذارتر از گفته های درمانگر باشد.” مرکز مشاوره ستاره می گوید:” درمانگر ممکن است بتواند با کمک اعضای خانواده فرد بیمار را در شرایط مناسب و پایدار قرار دهد.”

کاربرد مشاوره خانواده

درمانگران روش های درمانی زیادی را در اختیار دارند. مرکز مشاوره ستاره می گوید: ” درمانگران می توانند با توجه به شرایط، ترکیبی از روش های درمانی را استفاده کنند.” این بدان معناست که شخصی که مثلاً تمایل به مصرف الکل دارد، ممکن است لازم باشد همزمان جلسات انجمن های ترک الکل، خانواده درمانی و جلسات درمانی فردی را تجربه کند.”

تحقیقات انجام شده نشان داده است كه خانواده درماني می تواند درمانی مؤثر برای مشكلات زیر باشد.

  • سوء مصرف مواد مخدر
  • افسردگی
  • مشروبات الکلی
  • چاقی

همچنین خانواده درمانی می تواند به حل اختلافات بین اعضای خانواده کمک کرده و به آن ها روش های موثری برای مقابله با مشکلات آموزش دهد.

چه زمانی می توان مشاوره خانواده را دریافت کرد

مشاور خانواده

مشاور خانواده در امریکا

مشاور خانواده تلفنی

مشاوره خانواده آنلاین

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاور خانواده در تهران

مشاور خانواده به انگلیسی

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: چه زمانی می توان مشاوره خانواده را دریافت کرد. آخرین ویرایش: دسامبر 14, 2020. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4945

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *