شغل مناسب افراد دوقطبی | ایا برای افرادی که بیماری دو قطبی دارند شغلی وجود دارد

1935 0

شغل مناسب افراد دوقطبی چیست و چه مشاغلی برای آن ها بهتر است؟ ایا برای افرادی که بیماری دو قطبی دارند شغلی وجود دارد؟

گزینه های شغلی مناسب برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی چیست؟

اختلال دو قطبی نوعی بیماری روانی است که خود را در تغییرات شدید خلقی، غالباً غیرقابل پیش بینی، نشان می دهد که توانایی تأثیر در روابط کاری و شغلی را دارند.

 اگرچه داشتن این اختلال لزوماً مانع از این نیست که افراد به دنبال شغل مورد علاقه خود باشند ، اما به غیر از برخی استثناها ، روش هایی برای انتخاب و مدیریت شغلی وجود دارد که می تواند دو قطبی بودن در محل کار را برای همه مفید کند.

یک ارزیابی شخصی انجام دهید | شغل مناسب افراد دوقطبی

مانند هر مسئله بهداشتی، درجه هایی از نوع دو قطبی که فرد تجربه می کند وجود دارد و محدوده ای است که می تواند در طول زمان و با شرایط مختلف متفاوت باشد.

همچنین این مسئله وجود دارد که آیا این اختلال با دارو یا درمان قابل درمان و کنترل است. درک اینکه در کجا هستید و از عهده چه چیزی برمی آیید اولین قدم خوب در تعیین مسیر صحیح شغلی است.

پیش از جستجوی کار برای اطمینان از تطابق خوب شما ممکن است از ملاقات با یک مشاور حرفه ای و بحث در مورد عوامل احتمالی محل کار با یک درمانگر یا سایر متخصصان بهداشت و درمان بهره مند شوید. در مورد خود ارزیابی صادقانه انجام دهید:

  • آیا مهلت های محدود یا موقعیت های استرس زا باعث یک دوره جنون یا افسردگی می شود؟
  • آیا می توانم در محیط پر سر و صدا کار کنم یا به فضای ساکت و آرام نیاز دارم؟
  • آیا می توانم به طور موثر چند وظیفه ای را انجام دهم و اولویت های رقابتی را به طور مداوم دستکاری کنم یا اینکه آیا تغییر وظایف کاری باعث یک قسمت می شود؟
  • آیا برای حفظ ثبات خلقی یا مقابله با آن به ساعات کار پاره وقت ، دورکار یا انعطاف پذیر نیاز دارم؟

شناخت توانایی ها ، محدودیت ها و نیازهای شما می تواند به کاهش تمرکز در انتخاب شغل مناسب کمک کند.

شغل مناسب افراد دوقطبی ایا برای افرادی که بیماری دو قطبی دارند شغلی وجود دارد (1)

به دنبال ثبات باشید

برای بیشتر افراد مبتلا به اختلال دو قطبی ، داشتن یک روال منظم و پایدار به حفظ تعادل خلقی کمک می کند. مشاغل افراد دو قطبی که به روتین نیاز دارند و مشاغل افراد اضطرابی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کارهای تکراری که باعث می شود وقفه های مکرر برای رفع خستگی انجام شود. این ممکن است شامل کارهایی از نوع مونتاژ ، پردازش فاکتورها یا فرم های سفارش یا ورود اطلاعات باشد.

مشاغل خلاق اغلب افراد مبتلا به اختلال دوقطبی به دنبال آنها هستند ، زیرا این امر موجب فرسایش و ایده پردازی می شود. اینها ممکن است شامل مشاغل نویسنده ، هنرمند یا طراح باشد.

مشاغل محیطی ساکت و آرام که تحریک را محدود می کنند و اجازه کار مستقل و منفرد را می دهند می توانند مفید باشند ، از جمله نقش کتابدار ، کارگر گلخانه یا تزئینات داخلی.

از مشاغلی که به مراقبت ، شیفت کاری و مسافرت مکرر احتیاج دارند و یا دوره های پرتنش زیاد و به دنبال آن خرابی قابل توجهی وجود دارد ، باید خودداری کنید ، زیرا می تواند باعث بروز مانیک و افسردگی شود.

در صنایع ترجیحی جستجو کنید |شغل مناسب افراد دوقطبی

مبتلایان به اختلال دو قطبی نباید احساس کنند که باید خود را در انتخاب شغل محدود کنند ، بلکه باید به دنبال مشاغلی در زمینه های مورد نظر باشند که با نیازهای بهداشت روانی آنها مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال ، اگر از کار کردن در امور مالی لذت می برید ، ممکن است به عنوان یک حسابدار یا تحلیلگر مالی مناسب باشید، در حالی که یک حساب مالی یا یک کار مدیریت ثروت ممکن است فشار زیادی داشته باشد.

 به همین ترتیب ، استرس مرتبط با فروش اتومبیل ممکن است طاقت فرسا باشد ، اما بازگشت ماشین اجاره ای برای پردازش شغل قابل تحمل است.

نکته  ایا برای افرادی که بیماری دو قطبی دارند شغلی وجود دارد

برخی از خطوط کاری ممکن است برای افرادی که دارای مشکلات بهداشت روان هستند ، مانند اختلال دو قطبی ، ممنوع باشد. به عنوان مثال ، اجرای قانون و خدمات نظامی و همچنین مشاغل دیگر که به آموزش اسلحه گرم نیاز دارند ، ممکن است نامناسب باشد.

یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد مشاغل موجود برای فرد مبتلا به اختلال دوقطبی مورد توجه قرار گیرد ، فضای کار انعطاف پذیر است. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی اغلب در طول روز کاری و هنگام شروع دوره های شیدایی یا افسردگی به زمان خرابی نیاز دارند. یک خط کاری که امکان انعطاف پذیری برای کنترل اختلال را فراهم می کند ، می تواند بسیار ارزشمند باشد.

 

ایا برای افرادی که بیماری دو قطبی دارند شغلی وجود دارد

تست اختلال دو قطبی

تجربه زندگی با افراد دوقطبی

عشق در بیماران دوقطبی

شغل مناسب افراد دوقطبی

زندگی افراد دوقطبی

بایپولار

فواید بیماری دو قطبی

علت بیماری دو قطبی

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: شغل مناسب افراد دوقطبی | ایا برای افرادی که بیماری دو قطبی دارند شغلی وجود دارد. آخرین ویرایش: دسامبر 14, 2020. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4952

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *