لطفا اعتقاد به این 8 افسانه اختلال دو قطبی مضر را به متوقف کردن بپردازید

لطفا اعتقاد به این 8 افسانه اختلال دو قطبی مضر را به متوقف کردن بپردازید

657 0

افراد موفق مانند نوازنده دمی لواتو ، کمدین راسل برند، جین پائلی، جیمز پائلی و بازیگر کاترین زتا جونز چگونه مشترک هستند؟ آنها، مانند میلیون ها نفر دیگر، با اختلال دوقطبی زندگی می کنند . هنگامی که تشخیص خود را در سال 2012 دریافت کردم، خیلی کم درباره این وضعیت می دانستم. من حتی نمی دانستم که از خانواده ام فرار کرده ام. بنابراین، من تحقیق کردم خواندن کتاب ، صحبت کردن با پزشکان و آموزش دیدم تا زمانی که آنچه در حال انجام است

اگرچه ما در مورد اختلال دوقطبی یاد می گیریم، بسیاری از تصورات غلط وجود دارد. در اینجا چند اسطوره و حقایق وجود دارد، بنابراین شما می توانید خود را با دانش و به شرم آوری پایان دهید.

  1. اسطوره: اختلال دوقطبی یک بیماری نادر است.

واقعیت: اختلال دوقطبی تنها در ایالات متحده 2 میلیون بزرگسال است . یکی از پنج آمریکایی دارای شرایط سلامت روانی است.

  1. اسطوره: اختلال دوقطبی فقط تغییرات خلقی است که همه آنها دارند.

واقعیت: بالا و پایین بودن اختلال دوقطبی بسیار متفاوت از تغییرات معمول خلقی است. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دچار تغییرات شدیدی در انرژی، فعالیت و خواب می شوند که برای آنها معمول نیست.

مدیر پژوهشی روانپزشکی در یک دانشگاه آمریکایی که مایل است ناشناس باقی بماند، می نویسد: “فقط به این دلیل که از خواب شاد بیدار می شوید، در اواسط روز بدبخت می شوید و بعد دوباره خوشحال می شوید، این بدان معنی نیست که شما اختلال دوقطبی دارید و مهم نیست که چقدر زمان برای شما اتفاق می افتد! حتی تشخیص اختلال دوقطبی ، چندین روز در یک ردیف علائم (Hypo) مانیک نیاز به چند ساعت نیست. درمانگرها گروهی از علائم را بیش از احساسات خود می بینند. ”

  1. افسانه: فقط یک نوع اختلال دوقطبی وجود دارد.

واقعیت: چهار نوع اساسی اختلال دوقطبی وجود دارد و تجربه در هر فرد متفاوت است .

دوقطبی 1تشخیص داده می شود زمانی که یک فرد یک یا چند قسمت افسردگی و یک یا چند قسمت مانیک را داشته باشد، گاهی اوقات با ویژگی های روان پریشی نظیر توهم یا لجاجت همراه می باشد.

دو قطبی 2دارای قسمت های افسردگی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی آن و حداقل یک قسمت هیپوتیوتیک است. هیپومیا یک نوع مانیائی کمتری است. فرد مبتلا به اختلال دوقطبی 2ممکن است علائم روان پریشی یا روانی ناخوشایند یا خلط خلقی داشته باشد.

اختلال سیکلوتیوم (cyclothymia) توسط دوره های متعدد نشانه های هیپومانیا و همچنین دوره های متعدد نشانه های افسردگی که حداقل دو سال (1 سال در کودکان و نوجوانان) بدون نیاز به شدت برای یک دوره هیپومانیا و یک دوره افسردگی تعریف می شود تعریف شده است.

اختلال دوقطبی در غیر این صورت مشخص نیست، یک الگوی خاصی را دنبال نمی کند و با علائم اختلال دوقطبی تعریف می شود که با سه دسته ذکر شده در بالا مطابقت ندارد.

  1. افسانه: اختلال دوقطبی را می توان از طریق رژیم غذایی و ورزش درمان کرد.

واقعیت: اختلال دوقطبی یک بیماری مادامالعمر است و در حال حاضر هیچ درمان وجود ندارد. با این حال، می توان با درمان و صحبت درمان کرد، با اجتناب از استرس، و حفظ الگوهای منظم خواب، خوردن و ورزش، می تواند به خوبی مدیریت شود.

  1. افسانه: شیدایی مولد است. شما در خلق و خوی خوب و سرگرم کننده هستید که در اطراف آن هستید.

واقعیت: در برخی موارد، یک فرد مانیک در ابتدا ممکن است احساس خوبی داشته باشد، اما بدون درمان همه چیز ممکن است مضر و حتی وحشتناک باشد. آنها ممکن است به دنبال خرید بزرگ و صرف فراتر از وسایل خود باشند. بعضی از افراد بیش از حد مضطرب و یا بسیار تحریک پذیر هستند، ناراحتی بیش از چیزهای کوچک و تکان دادن در عزیزان می باشد. فرد مونیک ممکن است کنترل افکار و اعمال خود را از دست بدهد و حتی ارتباط با واقعیت را از دست بدهد.

  1. افسانه: هنرمندان دو قطبی اگر خلاقیت خود را دریافت کنند خلاقیت خود را از دست می دهند.

واقعیت: درمان اغلب به شما امکان می دهد تا به روشنی فکر کنید که احتمالا کار شما را بهبود می بخشد. Marya Hornbacher نویسنده جایزه پولیتزر این دستاورد را کشف کرد.

“من بسیار متقاعد شدم که هرگز دو قطبی تشخیص داده نمی شود. اما قبل از آن، یک کتاب نوشتم؛ و حالا من در هفتم هستم. “او متوجه شده است که کار او حتی بهتر از درمان است.

“وقتی که من در کتاب دومم کار می کردم، هنوز برای دو قطبی درمان نشده بودم و حدود 3000 صفحه از بدترین کتابی که تاکنون در زندگی شما دیده ام، نوشتم. و سپس، در وسط این نوشتن این کتاب، که من به هیچ وجه نمی توانستم پایان دهم و نوشتن را ادامه دادم، تشخیص داده شدم و درمان شدم. کتاب خود را  که در نهایت منتشر شد، در 10 ماه یا بیشتر نوشتم. هنگامی که به دو قطبی رسیدم، توانستم خلاقیت را به طور موثر  تمرکز کنم. امروز من با بعضی از علائم مقابله می کنم، اما به طور کلی من فقط روزم را می گذرانم. “هنگامی که بر روی آن دستکاری می کنید، مطمئنا قابل جابجایی و قابل درمان است شما می توانید با آن کار کنید. لازم نیست زندگیتان را تعریف کنید. او درباره تجربیات خود در کتاب ” جنون: زندگی دوقطبی ” بحث می کند، “و او در حال حاضر در حال کار بر روی یک کتاب و در مورد پیگیری بهبود خود می باشد.

  1. اسطوره: افراد مبتلا به اختلال دوقطبی همیشه مانی یا افسرده هستند.

واقعیت: افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند دوره های طولانی و حتی متعادل خلق به نام euthymia را تجربه کنند. برعکس، ممکن است گاهی اوقات آنچه را که به عنوان “قسمت مخلوط” نامیده می شود تجربه کنند، که در عین حال ویژگی های هر دو شیدایی و افسردگی را نیز دارد.

  1. اسطوره: تمام داروهای دوقطبی مشابه هستند.

واقعیت: ممکن است برخی از محاکمه و خطا برای پیدا کردن داروهایی که برای شما کار می کنند، انجام شود. “برای تسکین دوقطبی، داروهای تثبیت کننده خلق و داروهای روانپریشی وجود دارد. چیزی که برای یک نفر کار می کند ممکن است برای دیگری کار نکند. اگر کسی تلاش می کند و کار نمی کند و یا دارای عوارض جانبی است، بسیار مهم است که آنها را به ارائه دهنده خود ارتباط دهند. ارائه دهنده خدمات باید به عنوان یک تیم با بیمار برای پیدا کردن مناسب ، “می نویسد: مدیر روانپزشکی پژوهش.

بردن

یکی از پنج نفر مبتلا به بیماری روانی، از جمله اختلال دوقطبی است. من، مانند بسیاری دیگر، به درمان بسیار خوب پاسخ دادم. زندگی روزانه من عادی است و روابط من قوی تر از همیشه است. من برای چندین سال یک قسمت نداشته ام. حرفه من قوی است، و ازدواج من با یک شوهر بسیار حمایت کننده، به عنوان یک سنگ است.

منابع مقاله:

  • هر گونه بیماری روحی (AMI) در میان بزرگسالان ایالات متحده. (nd) 
    nimh.nih.gov/health/statistics/prevalence/any-umental-illness-ami-among-us-adults.shtml
  • اختلال دو قطبی. (2016). 
    nimh.nih.gov/health/topics/bipolar-disorder/index.shtml
  • اختلال دوقطبی در میان بزرگسالان. (nd) 
    نیش آبادی
  • دمی لواتو: دو قطبی اما قوی باقی مانده است. (2015). 
    treatmentadvocacycenter.org/fixing-the-system/features-and-news/69/2036
  • Hornbacher M. مصاحبه شخصی. 2017
  • سلامت روانی با تعداد. (nd) 
    nami.org/Learn-More/Mental-Health-By-the-Numbers
بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: لطفا اعتقاد به این 8 افسانه اختلال دو قطبی مضر را به متوقف کردن بپردازید. آخرین ویرایش: آگوست 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2367

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *