چگونه با نااطمینانی قسمت های دو قطبی برخورد کنیم؟

چگونه با نااطمینانی قسمت های دو قطبی برخورد کنیم؟

744 0

بررسی اجمالی اختلال دوقطبی بیماری

اختلال دوقطبی بیماری مزمن روانی است که باعث تغییرات خلقی شدید می شود ، از شدت های شدید (مانیا) تا پایین ترین حد (افسردگی) می باشد. نوسانات خلقی دو قطبی ممکن است چندین بار در سال یا تنها به ندرت رخ دهد.

چندین نوع اختلال دوقطبی وجود دارد ، از جمله موارد زیر است:

اختلال دو قطبی 1 با حداقل یک قسمت مانیک مشخص شده است. این ممکن است توسط یک قسمت افسردگی دنبال شود.

اختلال دو قطبی 2 ، که حداقل یک قسمت عمده افسردگی حداقل دو هفته و حداقل یک قسمت از هیپومیا (وضعیت خفیف تر از مانیا) است که حداقل چهار روز طول می کشد.

اختلال سیکلوتیومیک ، با حداقل دو سال علائم مشخص شده است. با این شرایط، فرد دارای بسیاری از قسمت های علائم هیپومانیک است که معیارهای کامل برای یک دوره هیپومانیا را برآورده نمی کنند. همچنین علائم افسردگی دارند که معیارهای تشخیصی کامل را برای یک قسمت افسردگی بزرگ نشان نمی دهند. آنها هرگز بدون علائمی برای مدت بیش از دو ماه در هر زمان هستند.

علائم خاص اختلال دوقطبی بستگی به نوع اختلال دو قطبی دارد. با این حال، برخی از علائم در بسیاری از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی رایج هستند. این علائم عبارتند از:

اضطراب

مشکل متمرکز

تحریک پذیری

شیدایی و افسردگی در همان زمان

بی نظمی و از دست دادن لذت در اکثر فعالیت ها

ناتوانی در احساسات بهتر وقتی اتفاقات خوب رخ می دهد

روانپریشی که منجر به انزوا از واقعیت می شود، اغلب منجر به خیانت (اعتقادات غلط، اما قوی) و توهم (شنیدن یا دیدن چیزهایی که وجود ندارد) می شود.

در ایالات متحده، اختلال دوقطبی در حدود 2.8 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد . اگر دوست، اعضای خانواده یا سایر افراد دارای اختلال دوقطبی دارید، مهم است که صبور باشید و درک شرایط آنها را بدانید. کمک به یک فرد مبتلا به اختلال دوقطبی همیشه آسان نیست. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

چگونه می توانم در یک قسمت مانیک به کسی کمک کنم؟

در یک قسمت مانیک ، شخص احساس انرژی بالا، خلاقیت و احتمالا شادی را تجربه خواهد کرد. آنها خیلی سریع صحبت می کنند، خواب بسیار کم می گیرند و ممکن است بیش از حد عمل کنند . آنها همچنین ممکن است شکست ناپذیر باشند، که می تواند منجر به رفتارهای خطر ساز شود.

علائم یک قسمت مانیک

برخی از نشانه های رایج قسمت ناخوشایند عبارتند از:

یک نگرش غیرمعمول “بالا” یا خوش بینانه

تحریک پذیری شدید

ایده های نامعقول (معمولا بزرگ) در مورد مهارت ها و توانایی های خود که ممکن است از شرکا یا اعضای خانواده انتقاد کنند؛ زیرا آنها خودشان را به عنوان “تحقق” نمی بینند.

انرژی فراوان

افکار مسابقه ای که بین ایده های مختلف از خود بروز می دهند

به راحتی پریشان می شوند

مشکل در متمرکز

تکانشگری و قضاوت ضعیف

رفتار بی نظیر بدون تفکر در مورد عواقب

توهمات (کمتر رایج)

در طول این قسمت، فرد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است بی پروا عمل کند. گاهی اوقات آنها تا آنجا ادامه می یابند که زندگی خود و یا زندگی مردم اطرافشان را به خطر اندازند. به یاد داشته باشید که این شخص نمی تواند به طور کامل در زمان وقوع شیدایی اقدامات خود را کنترل کند. بنابراین، همیشه گزینه ای نیست که سعی کنید با آنها درمورد تلاش برای متوقف کردن رفتار خاصی صحبت کنید.

علائم هشدار دهنده یک قسمت مانیک

این می تواند مفید باشد برای حفظ نشانه های هشدار دهنده از یک قسمت مانیک چشم، به طوری که شما می توانید به آن واکنش نشان دهید. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است نشانه های مختلفی را نشان دهند، اما برخی از علائم هشدار دهنده رایج عبارتند از:

یک بار ناگهانی در خلق و خوی

احساس غیر واقعی از خوش بینی

بی قراری ناگهانی و تحریک پذیری

یک افزایش انرژی و مذاکره

بیان ایده های غیر منطقی

صرف پول در روش های بی پروا یا غیر مسئولانه

چگونه در قسمت مانیک کمک کنیم

چگونگی واکنش بستگی به شدت قسمت مانیک شخص دارد. در برخی موارد، پزشک ممکن است توصیه کند که فرد داروهای خود را افزایش دهد ، داروهای مختلف مصرف کند یا حتی برای درمان به بیمارستان منتقل شود . به یاد داشته باشید که متقاعد کردن عزیزان شما برای رفتن به بیمارستان ممکن است آسان نباشد این به این دلیل است که آنها در طول این دوره ها واقعا خوب هستند و متقاعد شده اند که هیچ چیز در آنها اشتباه نیست.

به طور کلی، سعی کنید هر گونه ایده های بزرگ و یا غیر واقع بینانه ای را که دوستش دارند، آنها را متوقف کنید، زیرا ممکن است احتمال ابتلا به رفتارهای پرخطر را افزایش دهد. با آرامش به این فرد صحبت کنید و آنها را تشویق کنید که با تغییرات در علائمشان در ارتباط با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت از خودتان

برخی افراد متوجه می شوند که زندگی با یک فرد مبتلا به بیماری مزمن روانی مانند اختلال دوقطبی مشکل است. رفتارهای منفی که توسط فردی که مانیک را نشان می دهد اغلب بر روی افرادی که به آنها نزدیک است متمرکز می شوند.

مباحثه صادقانه با یک دوست شما، در حالی که قسمت مانیک ندارند و همچنین مشاوره، ممکن است مفید باشد. اما اگر مشکل روبرو شدن با رفتار عزیزانتان را دارید، مطمئن باشید که برای کمک به آنها دسترسی پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر با پزشک معالج خود تماس بگیرید، برای تماس با خانواده و دوستان خود برای حمایت از آنها صحبت کنید و در پی پیوستن به یک گروه حمایت کنید.

چگونه می توانید در طول یک عمر افسردگی به کسی کمک کنید؟

همانطور که می توان در یک قسمت مانیک برای کمک به یک دوست آن را به چالش کشید، می توان به سختی به آنها در یک قسمت افسردگی کمک کرد .

علائم یک بیماری افسردگی

بعضی از علائم رایج این نوع افسردگی عبارتند از:

غم و اندوه، ناامیدی و تنگی

تحریک پذیری

ناتوانی در لذت بردن از فعالیت ها

خستگی یا از دست دادن انرژی

آرامش فیزیکی و روانی

تغییر در وزن یا اشتها، مانند افزایش وزن و خوردن بیش از حد، یا از دست دادن وزن و خوردن بیش از حد کم است

مشکلات خواب، مانند خواب بیش از حد یا خیلی کم است

مشکلات تمرکز یا یادآوری چیزها

احساس بی ارزش یا گناه

افکار درباره مرگ یا خودکشی

چگونه در یک دوره افسردگی کمک کنیم

همانند یک قسمت مانیک، پزشکان ممکن است تغییر در دارو، افزایش دارو یا بیمار را برای فردی که یک افسردگی را با افکار خودکشی داشته باشد، نشان دهد. امکان دارد زمانی که علائم نشان ندادند یک طرح مقابله ای برای قسمت های افسردگی شما با دوست خود ایجاد کنید. در طول یک قسمت آنها ممکن است انگیزه ای برای چنین برنامه هایی نداشته باشند.

 

شما همچنین می توانید یکی از عزیزان را در یک قسمت افسردگی کمک بگیرید. گوش دادن با دقت، ارائه مشاوره مفید برای مقابله با آنها، و سعی کنید آنها را با تمرکز بر ویژگی های مثبت آنها افزایش دهید. همیشه با آنها به روش غیر دائمی صحبت کنید و برای کمک به آنها با چیزهای روزمره ای که ممکن است با آنها مبارزه کنید کمک کنید.

علائم اضطراری چیست؟

برخی از علائم اضطراری عبارتند از:

رفتار خشونت آمیز یا گفتار

رفتار خطرناک

تهدید رفتار یا گفتار

سخنرانی های خودکشی یا اقدامات، و یا صحبت در مورد مرگ

به طور کلی، در صورت تمایل به کمک به شخص، تا زمانی که به نظر نمی رسد خطر زندگی خود و یا زندگی دیگران را نداشته باشند، احساس راحتی کنید. صبور باشید، توجه به سخنرانی و رفتار آنها و مراقبت از آنها و همچنین حمایت داشته باشید.

اما در بعضی موارد، همیشه ممکن است برای یک فرد در یک قسمت مانیک یا افسردگی کمک کند و شما نیاز به کمک متخصص دارید. در صورتی که نگران این موضوع باشید که چگونه این قسمت تشدید می شود، با پزشک خود تماس بگیرید.

چشم انداز

اختلال دوقطبی شرایط مادام العمر است. در حقیقت این می تواند یک چالش واقعی برای شما و عزیز شما باشد. بنابراین مطمئن شوید که نیازهای خود و همچنین خودتان را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که با درمان مناسب ، مهارت مقابله و پشتیبانی ، اکثر افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند وضعیت خود را کنترل و زندگی سالم و شاد زندگی کنند.

منابع مقاله:

  • اختلال دو قطبی. (2016).
    nimh.nih.gov/health/topics/bipolar-disorder/index.shtml
  • اختلال دو قطبی. (2017).
    nimh.nih.gov/health/statistics//bipolar-disorder.shtml
  • اختلال دو قطبی. (2017).
    nami.org/Learn-More/Mental-Health-Conditions/Bipolar-Disorder
  • کمک به یک دوست یا عضو خانواده با افسردگی یا اختلال دوقطبی. (nd)
    dbsalliance.org/site/PageServer؟pagename=education_brochures_helping_friend_family
بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه با نااطمینانی قسمت های دو قطبی برخورد کنیم؟. آخرین ویرایش: آگوست 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2221

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *