آیا پس‌ از خیانت همسر می‌توان به او اعتماد کرد؟

نوشته شده برای at 9:45 ب.ظ
289 0

متأسفانه در جامعه امروزی، خیانت در موضوعات مختلف پیش می‌آید و موجب از بین رفتن اعتماد میان زوجین می‌شود البته برخی زوجین تمایل دارند پس از طلاق نیز رابطه را به‌ همین شکل حفظ کنند اما نمی‌دانند که ترمیم اعتماد پس از خیانت چگونه است. مراجعه به یک زوج درمانگر و مشاور روحی، می‌تواند تا حدود زیادی شما را در این‌ مورد یاری کند.

نشانه‌های خیانت

خیانت تنها درباره مسائل جنسی رخ نمی‌دهد و ممکن است شامل موضوعات دیگری نیز باشد، مثلاً وقتی شما رازها و حقیقت‌های مهم و حائز اهمیت زندگی خود را از دید همسرتان پنهان می‌کنید و یا رفتاری دارید کمی اعتماد میان شما را خدشه‌دار می‌کند نیز نوعی خیانت محسوب می‌شود کسی که به همسر خود خیانت کرده باید تمام تلاش خود را برای بهبود روابط عاطفی‌شان بکند و لازمه این قضیه داشتن اعتقاد داشتن صداقت و حسن‌ نیت است.

وقتی شخص خیانت را تجربه می‌کند به‌ طور طبیعی سخت می‌تواند به همسر خود اعتماد کند و ممکن است دائماً تجربه تلخ گذشته را با خود مرور کند وقتی حسن‌ نیت شما به او ثابت شود و به همسر خود نشان دهید واقعاً آدم بهتری شده‌اید فرایند اعتماد کردن خیلی راحت‌تر خواهد شد.

علت بروز خیانت

خیانت معمولاً به دلایل مختلفی بروز می‌دهد اما به هر دلیلی باشد توجیه اخلاقی ندارد از دست دادن موقعیت اجتماعی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر و یا حتی نازایی می‌تواند جرقه خیانت را به وجود بیاورد. اگر در زندگی زناشویی خود مشکلی دارید توصیه می‌کنیم حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید و قدمی برای حل مشکل خود بردارید.

راهکارهای عملی جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

این‌طور مثال می‌زنیم که شما به همسر خود به هر دلیلی خیانت کرده‌اید اما در حال حاضر از کار خود به ‌شدت پشیمان هستید و از او می‌خواهید شما را ببخشد، اما همسر شما نمی‌تواند به‌راحتی گذشته را فراموش کنند و می‌ترسد دوباره به او خیانت کنید. وظیفه شما در این‌جا این است که تمام انرژی خود را صرف کنید تا دوباره اعتماد او را به دست بیاورید. در ادامه راهکارهایی دراین‌باره به شما پیشنهاد می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید اعتماد همسر خود را جلب کنید.

مراجعه به روان‌شناس در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد

در گفتار و به‌ خصوص رفتار خود صادق باشید

در این‌مورد لازم است همسرتان را در جریان هر کاری که انجام می‌دهید بگذارید. نباید گلچینی از کارهایتان را به همسرتان اطلاع دهید، چون ممکن است همسر شما در جریان کارهای پنهانی شما قرار بگیرد و جلب اعتماد غیرممکن شود. وقتی وسوسه می‌شوی رفتار مشکوکی را انجام دهید با یک روان‌شناس و مشاور مشورت کنید تا به وسیله راهکارهای تجویزشده این افکار را از ذهن خود دور کنید و به زندگی طبیعی خود باز گردید. اگر از این افکار پیشگیری نکنید ممکن است دوباره در دام خیانت گرفتار شوید.

باید در همه ابعاد زندگی خود شفافیت و صداقت داشته باشید، چون شرایط متفاوتی دارید و لازم است همسر خود را درک کنید و به او حق دهید تا بتواند به‌ راحتی به شما اعتماد کند.

نگفتن حقیقت نام دیگر دروغ‌گویی است

صداقت داشتم فقط به این معنی نیست که حقیقت را بگویید بلکه به این معنا نیز هست که علاوه‌ بر گفتن حقیقت چیزی را نیز از همسرتان پنهان نکنید و او را در جریان جزئیات زندگی خود قرار دهید. گلچین کردن مطالب نیز می‌تواند نوعی خیانت محسوب شود چون ممکن است همسر شما بعداً موضوعات پنهان‌شده را بفهمد و سخت بتواند به شما اعتماد کند.

ایا با زنی که خیانت کرده میشود زندگی کرد

نباید همسر خود را نادیده بگیرید

فقط صادق بودن برای جلب اعتماد همسر کافی نیست و لازم است در این مسیر به همسرتان به‌ اندازه کافی توجه کنید چراکه در این موقعیت حساس، بسیار ناراحت است و به توجه شما بیش‌ از هر زمان دیگه‌ ای احتیاج دارد یکی دیگر از راه‌های جلب اعتماد همسر توجه به او در همه مواقع است پس سعی کنید او را نادیده نگیرید سعی کنید علاقه خود را به همسرتان ابراز کنید زیرا هر فردی احتیاج دارد علاقه زبانی همسر خود را نیز بشنود.

نباید خودتان را نادیده بگیرید

علاوه‌ بر همسرتان لازم است به خودتان هم توجه داشته باشید و درصدد رفع نیازهای خود برآیید، وقتی نسبت ب رفع نیازهای خود تلاش می‌کنید برای رفع نیازهای همسر خود نیز اعتمادبه‌نفس و انگیزه پیدا می‌کنید همسر شما نیز از حس مسئولیت‌پذیری شما خوشحال می‌شود.

صبور باشید| روانشناسی بعد از خیانت

برای برطرف کردن عوارض خیانت حتما باید صبور و بردبار باشید چون ممکن است این فرایند ماه‌ها طول بکشد. بسیاری از همسرهای خیانت‌کار، توقع دارند پس‌ از ابراز پشیمانی سریعاً توسط همسر خود بخشیده شوند و به زندگی عادی برگردند، در صورتی‌ که این پروسه زمان بسیار زیادی را می‌طلبد.

در کل شفاف‌سازی یکی از مهم‌ترین اصول ترمیم رابطه پس‌ از خیانت است، شخصی که خیانت می‌کند باید در همه زمینه‌ها شفاف و صادق باشد.

علائم پشیمانی پس‌از خیانت

در این قسمت این سوال پیش می‌آید که از کجا باید متوجه پشیمانی همسر خود از خیانت شویم. به‌ طور کلی فردی که از عمل خیانت خود پشیمان می‌شود رابطه‌اش را با نفر سوم رابطه به کل قطع می‌کند و این قضیه را به‌ صورت شفاف اعلام می‌کند. کسی که از کرده خود پشیمان است تمام تلاش خود را می‌کنند تا اعتماد شماره دوباره جلب کند و با شما صادق باشد و سعی می‌کند همیشه شما را خوشحال و راضی نگه دارد و خود را مسئول برطرف کردن نیازهای شما می‌داند. اگر از پشیمانی همسر خود نسبت ب خیانت اطمینان کافی ندارید بهتر است از یک زوج درمانگر کمک بگیرید.

چهار روش برای این‌ که بفهمید پس‌ از خیانت می‌توانید دوباره اعتماد کنید یا خیر.

بازسازی رابطه بعد از خیانت

بیایید روراست باشیم

در این‌ بین هیچ ضمانتی وجود ندارد.

یعنی ضمانتی وجود ندارد که همسر شما دوباره به شما خیانت کند و در مقابل ضمانتی هم وجود ندارد که به شما خیانت نکند و هم چنین ضمانتی وجود ندارد که صددرصد با هم بمانید و ضمانتی نیست که از هم جدا شوید، همه این مسائل به خودتان بستگی دارد به شما دونفر پس پیش‌بینی غیرممکن است.

مثلاً وقتی عاشق همسر خود شدید و زندگی عاشقانه خود را آغاز کردید، هیچ‌وقت فکرش هم نمی‌کردید که بخواهید به عشق و صداقت شما خیانت شود و یا دست‌کم احتمال کمی می‌دادید

اما او به من خیانت کرد

در هر صورت این اتفاق افتاده اگر قصد دارید دوباره رابطه‌تان را بسازید و اعتماد میانتان را از نو بسازید بهتر است یکدیگر را درک کنید. ممکن است دوباره این فکر به ذهن شما بیاید که نکند دوباره به من خیانت کند، نکند دوباره به من دروغ بگوید.

در این راه کمی گیج خواهید شد

تمایل ندارید دیگر دروغ بشنوید و دوباره از خیانت زخم بخورید اما می‌دانید که باید در این راه محتاطانه عمل کنید، این احتیاط کردن امکان دارد که شما را از رفتن به سوی بازسازی و التیام رابطه و نجات رابطه‌تان بازدارد انگار درحالی‌که یک قدم‌ رو به جلو برمی‌داری چند قدم به عقب پس روی می‌کنید، اما متأسفانه راه قطعی و قابل‌ اعتمادی وجود ندارد که بفهمید همسرتان واقعاً به شما راست می‌گوید یا دوباره قصد خیانت دارد.

راه قطعی وجود ندارد

باید در این مسیر کاملاً آگاه و هوشیار باشید و احتیاط‌های بی‌جایی که موجب عقب ماندن شما می‌شود را رها کنید، ارزیابی و تحلیل نشانه‌های همسرتان به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید.

اگر تمایل دارید متوجه شوید می‌توانید دوباره اعتماد کنید یا نه این چهار نشانه را به یاد داشته باشید

راه گفت‌وگو بین شما باز است

شما می‌توانید به‌ راحتی بفهمید که راه گفتگو بین همسرتان و شما باز است یا بسته، گاهی اوقات تا شروع به صحبت می‌کنید تنها با یکدیگر مخالفت و لجبازی می‌کنید، در این‌ چنین موقعیت‌هایی می‌گوییم راه گفت‌وگو بین شما بسته است، اما هنگامی‌که زن و مرد در کنجی پر آرامش با همدیگر شروع به گپ و گفت می‌کنند و برای صحبت‌های همدیگر سراپا گوش هستند مشخص می‌شود راه ارتباطی میان این زوج باز است و پنهان‌کاری و فریبی در کار نیست.

دلجویی بعد از خیانت: شفافیت و صداقت بین شما حکم‌ فرماست

شفافیت یعنی فرد خیانت‌کار خود، اطلاعات و وسایل مربوط به خود را کاملاً در اختیار همسر قرار می‌دهد تا موضع پنهانی بین آن‌ها وجود نداشته باشد. البته خود فرد خیانت‌کار باید موافق این کار باشد و اگر این شفافیت با زور و اجبار صورت گیرد موجب دوری بیش‌ از پیش آن‌ها می‌شود. اگر همسر خیانت‌کار شما موافق این شفافیت نیز از او بخواهید دلیل قانع‌کننده برای این امتناع بیاورد شاید با صحبت در این مسئله مشکل هم حل شود.

این‌طور به‌ نظر می‌رسد که هر دوی شما در یک تیم هستید

فهمیدن این مسئله که شما و همسرتان در یک تیم هستید یا در دو تیم مستقل بسیار ساده است این مسئله هم تقریباً شبیه راه گفتگوی بسته و باز است اگر هر دوی شما در یک تیم باشید برای ایده و نظرات همدیگر ارزش قائل می‌شوید و به‌ راحتی از کنار آن‌ها گذر نمی‌کنید سعی می‌کنید از همدیگر چیزهای جدید یاد بگیرید و هر کدام خود را نسبت‌ به دیگری برتر نمی‌دانید نسبت ب تفاوت‌های نظر همدیگر احترام می‌گذارید و نظر خود را بر دیگری تحمیل نمی‌کنید اگر در دو تیم مجزا باشید برعکس همه اتفاقاتی که در بالا ذکر شد در رابطه شما می‌افتد

نشانه‌های پیشرفت در زندگی شما کاملاً مشهود است

باز بودن گفتگو وجود شفافیت و یار هم بودند در یک تیم همگی از نشانه‌های پیشرفت در رابطه‌ی شما است اما ممکن است زوجین متوجه این تغییرات و پیشرفت‌ها نشوند اگر دوست دارید ببینید می‌توانید دوباره به همسرتان خیانت کنید یا نه باید مطمئن شوید در حال در حال زندگی می‌کنید یا در گذشته البته انکار حس خیانت همسرتان کار درست نیست اما نشخوار فکری افکار گذشته نیز به شما کمک نخواهد کرد

اگر حس می‌کنید در گذشته غرق‌شده یک‌نفس عمیق بکشید و با خود منطقی صحبت کنید از خودتان بپرسید آیا هم‌ زدن اتفاقات ناگوار گذشته دردی از شما دوا می‌کند؟

وقتی دائماً به فکر زمان حال باشید در نتیجه تغییرات مثبت رابطه‌تان را می‌بینید و نسبت به ادامه این تغییر خوشحال و با انگیزه‌ تر می‌شوید البته خیانت می‌تواند اعتماد را از بین ببرد شما باید نشانه‌ها را به یاد بسپارید و این‌ها فقط چند نمونه بودن و تنوع زیادی دارند با استفاده از این نشان‌ها می‌فهمید که می‌توانید دوباره به همسر خود اعتماد کنید یا خیر.

راه‌های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت به‌ صورت عملی

پس‌ از این‌ که بیست و شش سال قبل هر دو به‌ هم خیانت کردیم با همدیگر عهد بستیم، دیگر نفر سومی را وارد رابطه عاشقانه خود نکنیم. البته متأسفانه همسرم نزدیک دو سال است که با زنی از دوران دبیرستان، رابطه به‌ ظاهر دوستانه برقرار کرده‌ است. این‌ها حرف‌های خانمی بود که از روان‌شناس خود می‌پرسد پس‌ از فهمیدن این رابطه دوستانه می‌تواند به همسرش اعتماد کند یا خیر. ادامه ماجرا و پاسخ روان‌شناس را در ادامه با هم دنبال خواهیم کرد.

روان‌شناس عزیز

بیست و شش سال پیش من و شوهرم در زندگی خود که البته الان پنجاه سال قدمت دارد مرتکب اشتباه احمقانه‌ای شدیم که هر دوی ما را به همدیگر بد بین ساخت اما دراین ‌بین هر دوی ما از عشق بینمان مطمئن بودیم پس به مشاور مراجعه کردیم تا از مشاوره خانواده بیاموزیم چطور باید با هم صادق باشیم و به همدیگر اطمینان داشته ‌باشیم آن زمان به یکدیگر قول دادیم هیچ غریبه‌ای را به حریم زندگی‌مان راه ندهیم من کاملاً صادقانه به تعهدم وفادار ماندم اما حقیقت تلخی را متوجه شدم.

حدود دو سال است که متوجه شدم شوهرم با یک خانم مجرد به‌ صورت تلفنی رابطه برقرار می‌کند که دوست دوران دبیرستانش نیز بوده. همسرم ادعا می‌کند تا به‌ حال رابطه جنسی بین آن‌ها اتفاق نیفتاده اما شوهرم چند باری به خانه او رفته. شوهرم به‌ خوبی می‌داند من نسبت به این رابطه و این زن حس خوبی ندارم چون کاملاً علنی به شوهر من ابراز علاقه کرده، اما همسرم این‌ موضوع را از من مخفی کرد چون فکر می‌کرد اگر به من مستقیماً درباره این رابطه بگوید، با پرخاشگری من مواجه می‌شود.

با وجود این، او درباره قدمت رابطه‌شان هم به من دروغ گفت و اول ادعا کرد تنها شش ماه است که با هم در ارتباط هستند، اما وقتی گفتم قرار است گوشی موبایلش را چک کنم اعتراف کرد که بیش‌ از دو سال است که با همدیگر رابطه دارند و می‌گوید تا به‌ حال برای صرف غذا با هم بیرون نرفته اند اما یک‌ بار او به منزلش ناهار برده‌ است.

راستش اصلا نمی‌توانم این موقعیت را به‌ خوبی تجزیه و تحلیل کنم!

همسرم ادعا می‌کند عاشق من است اما من در این بین یک تناقض و خلأ احساس می‌کنم، با وجود این‌ که او بیست و شش سال پیش به من خیانت کرده اعتماد دوباره به او برایم کمی سخت است. من صادقانه در این بیست و شش سال خیانتی به او نکردم اما او ظاهراً به عهد خود پای‌ بند نبوده.

و اما پاسخ روان‌شناس را با هم می‌خوانیم

لیندای عزیز

بعد از مدت زیادی تلاش کردی تا امنیت و اعتماد را به زندگی مشترکتان برگردانی و الان می‌فهمم تجربه‌ خیانت می‌تواند تا چه اندازه برایت دردناک باشد. برای اینکه موقعیت خیانت فعلی و قبلی را تحلیل کنیم، بهتر است این دو موقعیت را از هم جدا کنیم ما الان باید متوجه شویم که در حال حاضر بین همسر شما و این خانم چه احساسی وجود دارد قبل‌ از آن باید به موضوع اعتماد می‌پردازیم.

دلجویی بعد از خیانت: تحلیل روان‌شناسانه

این‌طور به‌ نظر می‌رسد که پس‌ از خیانت‌های رخداد بیست و شش سال پیش شما شما با یکدیگر عهد بستید غریبه‌ای را وارد رابطه‌ی دونفره تان نکنید و در واقع با جلوگیری از ورود کسی، سعی کردید یک مرز ایمن دور رابطه‌تان در نظر بگیرید، اما رابطه سالم به این‌ موضوع ربطی ندارد که بین غریبه و همسر من چه خواهد گذشت.

دوام رابطه به این علت است که بین دو نفر رابطه عاشقانه و با تعهد شکل‌گرفته یا خیر.

ایجاد کردن شرایط ماندن در رابطه بسیار سخت‌تر از دور نگه‌داشتن غریبه‌ها از رابطه است. من فکر می‌کنم آن‌ چیزی که بین شما پیش‌آمده کمتر به آن زن مربوط است بین شما دو نفر حرف‌های ناگفته زیادی وجود دارد.

دلایل خیانت

در طول سال‌هایی که حرفه‌ی روان‌شناسی را تجربه می‌کردم شاهد این‌ موضوع بودم که افراد کمی موضوع دقیق پریشان‌ حالی خود را با همسرشان در میان می‌گذارد، اکثر افراد ناراحتی‌های خود را درون ریزی می‌کنند و به شکل افسردگی از وجود آن‌ها بروز پیدا می‌کند گاهی اوقات چنین احساساتی نیز می‌تواند خیانت در رابطه را به وجود بیاورد احساس تحت کنترل بودن ناتوانی در برقراری رابطه احساس دورافتادگی و غیره.

در بعضی موارد نیز خیانت ریشه درونی دارد، مثلاً ترس از صمیمیت، احساس عدم امنیت، احساس ناکارآمدی و غیره غیر ممکن است به یک فقدان و خلأ بزرگ تبدیل شود و فرد تلاش کند این خلأها را با خیانت حل کند. افراد دیگری نیز به خیانت اعتیاد دارند و به‌ راحتی قادر به ترک آن نیستند.

خیانت، واقعیت یا سوءظن

وقتی فردی حس می کند به او خیانت شده، به‌ قدری درگیر اضطراب و تنش می‌شود که توجهش از شریک عاطفی‌اش پراکنده می‌شود و در عین‌ حال به‌ قدری درگیر خشم و احساس حق‌به‌جانب بودن می‌شود که توجهش نسبت به خودش را هم از دست می‌دهد و به جزئیات خیانت می‌پردازد. جزئیاتی مانند این‌ که آیا تا به‌ حال با همدیگر رابطه جنسی برقرار کرده‌اند؟، تا چه اندازه؟ آیا با همدیگر رابطه تلفنی هم داشته‌اند؟ آیا با همدیگر غذا خورده‌اند؟ چه غذای مورد علاقه آن‌ هاست و غیره.

صحبت درباره چنین جزئیاتی بسیار آزاردهنده‌تر از اصل خیانت است.

قابل‌اعتماد بودن به معنی راست‌گویی است اما این مسئله تا حدود زیادی به توانایی شما در پذیرش راست‌گویی همسرتان هم مرتبط است اگر همسر شما به شما اعتماد نداشته باشد که حقایق را در اختیار شما بگذارد برای شما شرایطی فراهم خواهد شد که اعتماد شما نیز از دست می‌رود و او ممکن است دست به پنهان‌کاری بزند.

ایا با زنی که خیانت کرده میشود زندگی کرد

وقتی بحث تماس‌های تلفنی همسرتان را پیش کشیدید او اطلاعات زیاد و پراهمیتی را در اختیار شما گذاشت. تا به‌ حال در این‌ مورد حرفی نزده بود زیرا مطمئن نبود شما چه واکنشی نشان خواهید داد. پس درحالی‌که شما به او اعتماد ندارید و نیز به شما اعتماد ندارد و از ظرفیت وجودی شما مطمئن نبود و نمی‌توانست حقیقت را به ‌راحتی در اختیار شما بگذارد.

همسر شما ممکن است از این تنگنایی که برایش ساخته‌اید خشمگین شده و به سمت غریبه‌ها ترغیب شده باشد. زندگی مشترک باید به‌ گونه‌ای باشد که نه قید و بندی نداشته باشد و نه بیش‌ از حد محدود و خفه‌کننده باشد. ممکن است رابطه همسر شما و آن زن فقط در حد یه دوستی ساده بوده باشد و بیش از حد حساس و نگران شده باشید همسر شما به دلیل مطمئن نبودن از رابطه شما تصمیم گرفت این دوستی را از نظر شما پنهان نگه دارد چون مطمئن بوده و ادامه آن مخالف خواهید.

پذیرا بودن حقیقت

اگر به صداقت او اجازه ابراز وجود می‌دادید، می‌فهمیدید که رابطه‌ای بین آن‌ها برای همسرتان تا چه حد است شاید کهن‌سالی و امکان مواجهه با مرگ برای او شرایطی ایجاد کرده که ارتباط با افراد قدیمی برایش بیش‌ از پیش اهمیت پیدا کرده، یعنی مثلاً دوست دارد با کسی که قبلاً دوست او بوده ارتباط داشته باشد شاید او تقلا می‌کند تا قدرتی که در حال از دست دادنش حفظ کند. مثلاً می‌ترسد تا به‌ زودی جذابیت و هویت خود را از دست دهد.

وقتی آن زن همسر شما را تحسین می‌کند موجب می‌شود بیش‌از پیش احساس جذابیت داشته باشد و در نتیجه اعتمادبه‌نفس او را تقویت می‌کند. اینان چیزی است که همسر شما را به سمت آن زن ترغیب کرده.

شاید او در رابطه با آن زن چیزی را به دست آورده که در زندگی‌اش با شما پیدا نکرده احساساتی مثل: احساس درک شدن، مورد احترام بودن، عزیز بودن و یا حتی دیده شدن. در هر صورت به‌ علت پذیرا نبودن شما ترجیح داد این‌ موضوع را پنهان کند و شما را از جزئیات این رابطه بی‌خبر بگذارد و شما آن را به حساب خیانت بگذارید. لیندای عزیز البته من اصلا قصد ملامت تو را ندارم اما باید  این مسئله را ریشه‌یابی می کردیم.

کلام آخر

ما به‌ خاطر خودمان دوست‌ داشته می‌شویم و مورد احترام بقیه افراد قرار می‌گیریم. این احساس ما را به دیگران نزدیک خواهد کرد. پاسخ من احتمالاً به شما کمک می‌کند تا بیش‌ از پیش به همسر خود نزدیک شوید، البته به‌ شرط اینکه زمینه‌های لازم پیش‌ از اعتماد کردن را مهیا کنید. زندگی مشترک یک مسیر طولانی است که نباید در آن بی‌حوصله باشید عشق و احترام در این مسیر به شما کمک خواهد کرد که در آن ثابت‌قدم باشید. ظاهرا عشق و علاقه میان شما پابرجاست پس باید سعی کنید فضایی دل‌انگیز برای صمیمیت و رفاقت هرچه بیشتر با همسر خود فراهم کنید تا رابطه لذت‌بخش را تجربه کنید.

منبع : آیا پس‌ از خیانت همسر می‌توان به او اعتماد کرد؟ 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: آیا پس‌ از خیانت همسر می‌توان به او اعتماد کرد؟. آخرین ویرایش: اکتبر 23, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=7583

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *