سازماندهی مجدد خروجی های مغز در گربه های ناشنوا

سازماندهی مجدد خروجی های مغز در گربه های ناشنوا

536 0

گربه های ناشنوا از سنین اولیه، ارتباطات خروجی از قشر شنوائی به منطقه نیمه مرده را افزایش داده اند که مسئول هدایت حیوان به محل خاصی در محیط آن است. این مطالعه که در JNeurosci منتشر شده است، برای اولین بار بررسی تغییرات خروجی از قشر حسی بعد از شنوایی است.

اگرچه پستانداران می توانند در اوایل زندگی ببینند و بشنوند، دستگاه عصبی که از این حس ها پشتیبانی می کند، در پاسخ به ورودی های دنیای خارج، به آرامی رشد می کند. چنین پلاستیکی وابسته به تجربه کمک می کند تا توانایی های ادراکی حیوانی را به محدوده خود تغییر دهند. بدون این ورودی، مناطق مغزی که به طور معمول احساس محرومیت را پردازش می کنند به جای اهداف دیگری مورد استخدام قرار می گیرند.

در مقایسه با شنوایی گربه ها، بلیک باتلر و همکارانش دریافتند که گربه هایی که در هفته های اول زندگی ناشنوا بودند، ارتباطات خود را با سوزن اکتسویلویان قدامی قشر حسی به همولیتیک بالا (SC) midbrain کاهش دادند. با این حال، گربه های ناشنوای ارتباطات بیشتری از دیگر مناطق شنوایی به SC داشتند، و در نتیجه یک ورودی به طور کلی بیشتر بود. ارتباطات از مناطق مغز لنفاوی به SC نیز در گربه های ناشنوا افزایش یافت که ممکن است از پردازش اطلاعاتی بیشتر برای تکمیل حس های ناسازگار پشتیبانی کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سازماندهی مجدد خروجی های مغز در گربه های ناشنوا. آخرین ویرایش: سپتامبر 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4182

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *