قرار گرفتن در معرض خشونت در دوران کودکی با اختلالات روانی همراه است

قرار گرفتن در معرض خشونت در دوران کودکی با اختلالات روانی همراه است

954 0

براساس یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی Mailman School of Public Health و دانشگاه فدرال سائوپائولو، سرمایه گذاری در کاهش نابرابری وضعیت اجتماعی، اقتصادی و جلوگیری از وقوع خشونت در دوران کودکی ممکن است سلامت روان جوانان را از زمینه های وضعیت اجتماعی پایین اقتصادی بهبود بخشد. نتايج نشان داد که داشتن هرگونه حادثه، وضعيت اقتصادی و اجتماعي کم، با يک اختلال دروني سازي مانند افسردگي، اضطراب و اختلال اضطرابي همراه با بيش فعالي از کمردرد همراه بود. نتایج به صورت آنلاین در مجله روانپزشکی برزیل منتشر شده است .

این مطالعه در دو محله مختلف در شهر سائوپائولو، برزیل، یک شهرداری و یک روستا انجام شد. صد و هشتاد نفر از دوازده ساله ها در مدارس دولتی و مراقبان آنها مصاحبه شد تا تاثیر گذار بودن رویدادهای خشونت آمیز قبلی و وضعیت اجتماعی، اقتصادی بر شیوع اختلالات روانپزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

با استفاده از مصاحبه های ساختاری، تیم تحقیقاتی توسط مدیاسیستم سیلویا مارتینس، مددکار دبیر علمی اپیدمیولوژی، اختلالات روانپزشکی شامل اختلالات درونی (افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه) و اختلالات اضطراب (اختلال بیش فعالی کم توجهی ، اختلال و اختلال در مقابل مخالفان) صورت گرفت.

تقریبا یک چهارم (22 درصد) جوانان اختلال روانپزشکی داشتند. اختلال بیش فعالی افسردگی و اختلال توجه بیشتر شایعترین تشخیص ها بود که به ترتیب 9.5 و 9 درصد و پس از آن اختلال اضطراب در 6 درصد بود.

در مجموع 14 درصد نمونه اختلال درونی داشتند، تقریبا نیمی از آنها مرد (45 درصد) بودند. 15.5 درصد دیگر اختلال خارجی داشتند. تقریبا 60 درصد از نوجوانان با هر تشخیص حداقل یک رویداد خشونت آمیز را در طول عمر خود تجربه کرده اند.

مارتینز می گوید: “اگر برزیل بیشتر برای مقابله با نابرابری های اجتماعی، اقتصادی و نیز جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خشونت های شهر در دوران کودکی و نوجوانی سرمایه گذاری کند، کشور احتمالا قادر به جلوگیری از توسعه چندین اختلال روانی نوجوانان خواهد بود.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشکده بهداشت عمومی میلان، دانشگاه کلمبیا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: قرار گرفتن در معرض خشونت در دوران کودکی با اختلالات روانی همراه است. آخرین ویرایش: اکتبر 2, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4322

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *