قرار گرفتن در معرض سطوح پایین BPA در دوران بارداری می تواند منجر به پیشرفت مغزی در مغز شود

قرار گرفتن در معرض سطوح پایین BPA در دوران بارداری می تواند منجر به پیشرفت مغزی در مغز شود

583 0

تحقیقات جدید در موش توضیح می دهد، چگونه قرار گرفتن در معرض بسپنل A (BPA) بطور گسترده ای در دوران بارداری، حتی در سطوح پایین تر از مقادیر قابل تنظیم ایمن انسان، می تواند منجر به تغییر شکل مغز و رفتار پس از آن در زندگی شود. این تحقیق دوشنبه، 19 مارس در ENDO 2018، نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در شیکاگو منتشر شد.

BPA یک ماده شیمیایی است که به بسیاری از محصولات تجاری اضافه شده است، از جمله بطری های آب، رسید های کاغذی، لیوان ها و ظروف نگهداری مواد غذایی. این ماده به عنوان یک ماده شیمیایی خرابکار غدد درون ریز شناخته می شود و یک ماده شیمیایی است که با هورمون های بدن تداخل دارد.

دكتر محمدی، دكتر دانشیار دانشگاه کالگری در كالیج، كانادا گفت: “دهه های تحقیق در بیش از 1000 حیوان و 100 مطالعات اپیدمیولوژی انسان نشان دادند كه ارتباط بین اثرات BPA و پیامدهای ناشی از سلامتی، نشان دهنده یك ارتباط است. این به ویژه برای مغز در حال رشد است که به ویژه برای اثرات استروژن ترویج BPA در طول بارداری حساس است. در واقع، مطالعات مختلفی در حال حاضر زندگی زود هنگام زندگی BPA را در معرض مشکلات رفتاری در دوران کودکی قرار داده است، که نشان می دهد BPA به طور دائمی تغییر مغز که منجر به اثرات پایدار بر عملکرد عصبی می شود. ”

آژانس های دولتی در سراسر جهان، از جمله اداره غذا و داروی ایالات متحده، بهداشت کانادا و اداره ایمنی مواد غذایی اروپا، اعلام کرده اند که BPA امن است. یک دلیل برای این تفاوت، عدم وجود یک اسلحه سیگار کشیدن است و اگر BPA برای رشد مغز بسیار سمی باشد، کجا شواهد مغز معیوب است؟

” Kurrasch گفت: “مطالعه ما برای اولین بار برای استفاده از دوزهای مرتبط با محیط زیست BPA و نشان دادن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در طول توسعه مغز می تواند بر زمان تولد سلول های عصبی و یا نورون ها تاثیر بگذارد.”

محققان بر روی سه گروه موش های باردار مطالعه کردند. یک گروه غذای بدون BPA خوردند و گروه دوم در غذا با دوزهای بالایی از BPA؛ و یک سوم غذای کم DPA BPA مصرف کرد. آنها افزایش تعداد نورون هایی که در طول توسعه زودرس در توله های موش در معرض دوزهای بالا و پایین BPA در دوران بارداری، در مقایسه با افرادی که در معرض BPA قرار نگرفتند، مشاهده نشد.

” Kurrasch گفت: این مهم است زیرا نورون های خاصی در زمان های بسیار متفاوتی متولد می شوند و اگر آنها به زودی زاده شوند و همانطور که در اینجا آمده است، احتمالا این نورون های اولیه به جای اشتباه مهاجرت می کنند و ارتباطات اشتباه را شکل می دهند این یافته ها شروع به ارائه دادن یک منطق برای اینکه چگونه BPA ممکن است بر مغز های در حال رشد تاثیر بگذارد، کرده است.

در خواهران و برادران این توله ها آزمایش های رفتاری صورت گرفت، برای ارزیابی اینکه آیا زایمان زودهنگام نورون موجب تغییراتی در زندگی بعد از عمل مغزی می شود؟ محققان دریافتند موش هایی که در معرض مواد BPA و BPA کم غذا در طول بارداری قرار دارند، برخی رفتارهایی را مطرح می کنند که در کودکان دیده می شود که مادران آنها در دوران بارداری میزان بالایی از BPA داشته اند. “این یافته ها نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض BPA بارداری می تواند منجر به تغییرات ماندگار و دائمی مغز شود.”

وی خاطرنشان کرد: “مردم در بحث ایمنی BPA و دیگر مواد شیمیایی به خوبی تحصیل می کنند. این تحقیق می تواند مادران باردار را با اطلاعات مهمی درباره آنچه که برای جلوگیری از بهترین نوزادان خود محافظت می کند، فراهم کند. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن غدد درون ریز 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: قرار گرفتن در معرض سطوح پایین BPA در دوران بارداری می تواند منجر به پیشرفت مغزی در مغز شود. آخرین ویرایش: اکتبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4270

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *