سوء استفاده از دوران کودکی به خطر اندومتریوز مرتبط است

سوء استفاده از دوران کودکی به خطر اندومتریوز مرتبط است

566 0

مطالعه در مورد 60،000 خانم مبتلا به آندومتریوز مشاهده شد و ارتباطی با سوء مصرف داشت.

مطالعه اخیر از بیش از 60،000 زن به نظر می رسد برای نشان دادن یک پیوند بین کودک آزاری و اندومتریوز ، یک اختلال که در آن بافت به طور معمول خطوط داخل رحم به جای خارج رشد می کند، گاهی اوقات باعث درد لگن و در برخی موارد، ناباروری می شود.

محققان دریافتند که در میان 60،595 خانم قبل از یائسگی که مبتلا به آندومتریوز بودند و پاسخ به این نظرسنجی، 31 درصد گزارش کردند که بعضی از انواع سوءاستفاده های جسمی کودکان را تجربه کرده اند.

به گفته محققان، 12 درصد دیگر گزارش شده اند که از نظر جنسی مجازات شده اند، در حالی که 21 درصد هر نوع سوءاستفاده را افشا کرده است.

این مطالعه در مجله Human Reproduction، توسط موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی در میان سازمان های دیگر تامین می شود، بزرگترین نوع است. هالی هریس، SCD، یک محقق اندومتریوز تخمدان در فرد سرطان هاچینسون در سیاتل مرکز تحقیقات می باشد

هریس گفت: “تعداد این افراد بسیار حیرت انگیز است، حتی اگر آنها با گزارش های سوء استفاده در مطالعات دیگر هماهنگ باشند. “من فکر می کنم اصلی ترین چیزی که ما امیدواریم این است که این آگاهی را به ارمغان می آورد که سوء استفاده و اندومتریوز شایع هستند.

هریس گفت، پاسخ ها به شواهد رو به رشد نشان می دهد که چگونه آسیب های دوران کودکی و استرس می توانند بر نتایج سلامتی درازمدت تاثیر بگذارند.

هریس گفت: “ما ارتباطات قویتری را در بین زنان مشاهده کردیم که آندومتریوز احتمالا به علت علائم درد تشخیص داده شد. “ما می دانیم که سوء استفاده با درد مزمن لگن همراه است. به طور بالقوه پاسخ استرس به تروما وجود دارد که این سیستم ها را فعال می کند و باعث می شود تا شما بیشتر حساس درد باشید.

تفاوتهای بین زنانی که دچار تروما بوده اند و کسانی که بزرگ نیستند.

محققان دریافتند که در میان زنان که از سوءتغذیه شدید یا مزمن بوده اند، 79 درصد افزایش یافته است که تشخیص داده شده اندومتریوز (تایید شده در جراحی)، در مقایسه با زنان مورد آزار قرار گرفته است.

هریس گفت: این خطر با مقایسه مقادیر مختلف سوء استفاده و مزمن یک گروه که مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، و یک گروه مرجع زنانی بودند که سوء استفاده های جسمی و جنسی را گزارش نکردند محاسبه شد.

او افزود: “این یک خطر نسبی است، نه خطر مطلق. “به این معنا نیست که زنان مورد آزار و شکنجه 79 درصد احتمال ابتلا به اندومتریوز را دارند.”

هریس همچنین هشدار داد که این مطالعه به طور قطعی به معنی تمام زنان مبتلا به آندومتریوز سوء استفاده نیست.

او همچنین اذعان کرد که برای درک ارتباط بیولوژیکی بین تروما و نشانه های فیزیولوژیک، تحقیقات بیشتری لازم است.

اندومتریوز شایع است؟

طبق نظر کالج متخصص زنان و زایمان، اندومتریوز در حدود 1 در 10 زن در سن باروری در ایالات متحده تاثیر می گذارد . این می تواند یکی از دلایل ناباروری باشد.

در حالی که این شرایط شایع است، دلیل دقیق آن که چرا رخ می دهد هنوز معلوم نیست.

ژنتیک و عوامل محیطی هر دو به عنوان امکانات گنجانده شده اند.

تئوری ها نشان می دهد که این علت ممکن است به علت قاعدگی باشد که پس از خروج از واژن، جریان خون قاعدگی را از طریق لوله های فالوپ و به داخل حفره لگن منتقل می کند.

اگرچه اندومتریوز معمولا با کنترل زایمان یا عمل جراحی لاپاروسکوپی مهاجم تهاجمی برای حذف ضایعات کنترل می شود، اما اغلب تاخیر زمانی است که یک زن در 30 یا 40 سالگی خود به علت علائم التهابی لگن یا سندرم روده تحريکی اشتباه می شود.

دکتر Mitchell S. Kramer، رئیس بخش زنان و زایمان در بیمارستان هانتینگتون Northwell Health در هانتینگتون، نیویورک گفت: در حالی که آخرین مطالعه در مورد اندومتریوز و آسیب های دوران کودکی، سوالات جدیدی را مطرح می کند، تحقیقات بیشتری لازم است تا دانش را به طور علمی درک کنند.

“آیا استرس به طور غریزی بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد؟ میچل گفت: “من فکر می کنم که یک راه کاملا جدید در تحقیقات باز می شود.”

وی افزود: “این (مطالعه) یک نقطه پریدن است.”من واقعا فکر می کنم (محققان) باید بیشتر به ژنتیک نگاه کنند. ما می دانیم عوامل ارثی وجود دارد. ”

کرامر خاطرنشان کرد افزایش میزان آگاهی پزشکان در مورد اندومتریوز در هنگام درد و ناباروری گزارش شده است.

یک وضعیت نادیده گرفته شده

در سال های اخیر، افزایش فعاليت در زنان مبتلا به اندومتریوز به افزایش آگاهی کمک کرده است.

مشاهیر مانند لنا دونم ، پدوما لاکشی، سیندی لاپر و دالی پارتون در حال پیشرفت هستند تا در مورد تجربیاتشان صحبت کنند.

در سال جاری، سناتور آمریکایی اورین هاچچ یوتا این بیماری را “هیچ چیز از یک اورژانس بهداشت عمومی” نام نهاد. با این حال، فعالانی که مبتلا به آندومتریوز هستند، می خواهند تحقیقات علمی را افزایش دهند، چرا که وضعیت بیماری و واکنش فوری بیشتری به درمان می رسد.

وندی بیانگام، یک ونکوور، متخصص فیزیوتراپی مستقر در واشنگتن گفت که تا زمانی که وی به 40 سالگی خود نرسیده، تشخیص داده نشده است. او گفت که او نگران این است که مطالعه اخیر اسطوره ای را ادامه دهد که این وضعیت “در سر ما است”.

همچنین ادامه داد: “حرکت به جلو با تلاش برای درک این بیماری بهتر است، ما باید از بروز اخراج تاریخی برخوردار باشیم و همچنان رخ می دهد و در اطراف این بیماری قرار دارد.”

هریس، محقق اصلی تحقیق، گفت که قصد پشت این کار این است که از این تصور که مشکلات سلامتی زنان “همه در سرشان است” حرکت کنند.

هریس گفت: “من فکر می کنم بزرگترین چیزی که ما می خواهیم به آن برسیم این است که سوءاستفاده برای همه و به عنوان جامعه ای که ما باید پیدا کنیم چگونه به آن رسیدگی کنیم، بسیار رایج است.”

“بسیاری از بیماران نگران هستند که این نوع تحقیقات سبب ایجاد نشانه ای از اندومتریوز می شود، اما به عنوان محقق این چیزی نیست که ما امیدوار باشیم ، ما می خواهیم آگاهی را افزایش دهیم. ”

منبع : تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سوء استفاده از دوران کودکی به خطر اندومتریوز مرتبط است. آخرین ویرایش: آگوست 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2495

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *