چرا خوردن غذاهای مشابه باعث کاهش وزن می شود؟

چرا خوردن غذاهای مشابه باعث کاهش وزن می شود؟

653 0

کارشناسان می گویند توصیه های هرم غذایی ممکن است منسوخ شود، زیرا شیوه زندگی افراد در ایالات متحده در طول سالها تغییر کرده است.

اما یک گزارش جدید نشان می دهد رژیم غذایی که ترویج آرایه ای از غذا خوردن و انتخاب عمومی به جای تمرکز بر یک جریان ثابت از غذاهای سالم نتایج شیرین و مطلوبی دارد.

“هرم غذایی خوراکی” آشنا و وابسته به وزارت کشاورزی ایالات متحده و جانشین MyPlate، آمریکایی ها را تشویق می کنند که رژیم غذایی متنوعی از میوه ها، سبزیجات، غلات و پروتئین مصرف کنند.

“هدف برای انواع غذاها و نوشیدنی ها از هر گروه غذایی و محدود کردن چربی اشباع، سدیم و قندهای اضافه شده است.

با این حال، بررسی تحقیق توسط انجمن قلب آمریکا با این توصیه مشورت می کند.

Marcia C. de Oliveira Otto، PhD، نویسنده اصلی بیانیه علمی منتشر شده در مجله Circulation ، گفت: “خوردن یک رژیم غذایی متنوع می تواند با خوردن تنوع بیشتر غذاهای سالم و ناسالم مرتبط باشد. “ترکیب، چنین الگوی غذایی ممکن است به افزایش مصرف مواد غذایی و چاقی منجر شود.”

محققان در مطالعات رژیم غذایی بین سالهای 2000 تا 2017 منتشر شده و نتیجه گرفته اند که هیچ شواهدی وجود ندارد که تنوع غذایی باعث افزایش وزن سالم یا مصرف مطلوب می شود.

در حقیقت، پر کردن صفحات شما با طیف گسترده ای از غذاها، واقعا می تواند احساسات را برانگیزد. شام شکرگذاری یک مثال خوب است.

اتو به Healthline گفت: “کمی از غذاهای ناسالم و غذاهای سالم را روی صفحه قرار می دهد.

برخی مطالعات حاکی از آن است که تنوع بیشتر در رژیم غذایی با مصرف کالری بیشتری، الگوهای خوردن غذا و افزایش وزن در بزرگسالان همراه است.

به جای انتخاب غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات و در عوض گزینه های ناسالم، بسیاری از مردم در هر دو و در روند مصرف کالری بیش از حد صرفه جویی می کنند.

اتو گفت: “این یک رژیم غذایی متنوع برای شما بد نیست، اما ما باید به تصمیماتی که در حال ساخت است توجه کنیم.”

” و همچنین اضافه کرد :انتخاب طیف وسیعی از غذاهای سالم که متناسب با بودجه و یا طعم و مزه آنها است و به آنها چسبیده است، به طور بالقوه در کمک به افراد برای حفظ وزن سالمتر از انتخاب محدوده وسیعی از غذاها که ممکن است شامل اقلام سالمتر مانند دونات، چیپس، سیب زمینی و چيزبورگ ها، حتی در حالت اعتدال، هرم قدیم می باشد.

تئوری رژیم غذایی متنوع به دهه 1970 باز می گردد.

اتو گفت: “همه ما می دانیم که تنوع بیشتر در رژیم غذایی با مصرف مواد مغذی مناسب همراه است.”

با این حال، او می گوید: “ما به سوء تغذیه منتقل شده ایم.”

اوتو می گوید داشتن کربوهیدرات به عنوان پایه ای از هرم غذایی اهمیت دارد زمانی که هدف برای تامین انرژی برای افرادی بود که روزهای کار خود را به کار دستی انجام می دادند.

امروزه، با این حال، بسیاری از آمریکایی ها هم در محل کار و هم در خانه ماندگارند.

او گفت: “در حالیکه شیوه زندگی تکامل یافت، مشخص شد که داشتن کربوهیدرات در پایه ایده خوبی نیست.”

اتو تأکید کرد: “رژیم متنوع همچنان مهم است، به ویژه اگر آن شامل تنوع میوه ها و سبزیجات و پروتئین های گیاهی است. “در عین حال، ما باید مراقب غذا خوردن انواع غذاهای ناسالم باشید. او می گوید که می تواند منافع حاصل از بخش های سالمتر رژیم را به حداقل برساند و یا بیش از حد آن را جبران کند.

کدام غذاها بهترین هستند؟

در راستای شیوع چاقی در ایالات متحده آمریکا، نویسندگان این گزارش می گویند توصیه های غذایی باید بر مصرف غذاهای گیاهی مانند میوه، سبزیجات، لوبیا و دانه های جامد و همچنین محصولات لبنی کم چربی، روغن های گیاهی غیرتروپیک ، آجیل، مرغ، و ماهی باشد.

مصرف گوشت قرمز، شیرینی و نوشیدنی های شیرین باید به شدت محدود باشد.

نمونه هایی از توصیه های رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا و روش های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا (DASH) است .

بری سیرز، دکترا، نویسنده کتاب سری ” منطقه رژیم غذایی “، به Healthline گفت: “تنها راه برای درمان چاقی، خوردن کالری کم است، در عین حال مصرف مواد غذایی ضروری بدون داشتن گرسنگی یا خستگی مکرر باید باشد و اگر شما گرسنه یا خسته هستید، غذاهای بیشتر و کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

Sears یک رژیم غذایی سالم را به عنوان غذا خوردن با پروتئین کم چربی تعریف می کند که شما می توانید روی کف دست خود قرار دهید.

او همچنین هشت بار در روز سبزیجات، بیش از دو وعده میوه، و یک بار مصرف یا کمتر از نان یا نشاسته روزانه را توصیه می کند.

او می افزاید: روغن زیتون یا آجیل باید برای روغن های گیاهی جایگزین شود.

سیرس گفت: “تنوع بسیار زیاد نیست، اما شما چربی اضافی را از دست خواهید داد، احتمال بیماری قلبی را کم می کند و زندگی می کنید.” “البته، در همان زمان، شما می توانید صنعت مواد غذایی را پردازش کنید.

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چرا خوردن غذاهای مشابه باعث کاهش وزن می شود؟. آخرین ویرایش: آگوست 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2501

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *