محققان معتقدند که رژیم غذایی کتو می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد

محققان معتقدند که رژیم غذایی کتو می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد

581 0

اگر چه بسیاری از افراد ادعا می کنند که رژیم غذایی کتو به عنوان یک مبادله بازی یا یک نجات دهنده زندگی است، اما یک مطالعه جدید منتشر شده سوالاتی را درباره توانایی او در ایجاد دیابت نوع 2 مطرح می کند.

این مطالعه که بر روی موش انجام شده بود، رژیم غذایی کتو را ارزیابی کرد .

رژیم کتو یک برنامه رژیم کم چربی و رژیم غذایی با چربی است که باعث می شود که بدن به جای کربوهیدرات چربی بخورد ، فرایندی به نام کتوز گفته شده است که به کاهش وزن کمک می کند.

مجله فیزیولوژی منتشر شده، که پس از رژیم غذایی در فصول اولیه او می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

علم پشت کتو

ETH زوریخ همراه با بیمارستان کودکان دانشگاه زوریخ این مطالعه را انجام داد.

آنها تغذیه رژیم های کتوژنیک موش ها و رژیم های غذایی با چربی بالا و سپس متابولیسم و ​​پاسخ های قند را آزمایش کردند.

آنها دریافتند که رژیم های کتو اجازه نمی دهد بدن به درستی از انسولین استفاده کند، بنابراین قند خون به درستی کنترل نمی شود. این منجر به مقاومت به انسولین می شود که می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

محققان می گویند که اگر رژیم غذایی پس از مصرف طولانی مدت باعث چاقی شود، ارزیابی نمی شود.

آنها برای تحقیقات بیشتر خواستار درک بهتر اینکه چگونه رژیم های کتو بر بدن تاثیر دارند. محققان می خواهند به مکانیزم پشت جلوه ها نگاه کنند.

“اگر چه رژیم های غذایی کتونی به عنوان سالم شناخته شده اند، یافته های ما نشان می دهد که ممکن است افزایش خطر انسولین با این نوع رژیم غذایی که ممکن است به دیابت نوع 2 منجر شود، ممکن است منجر شود”، گفت: کریستین ولفرم، دکترای، استاد ETH Zurich و همکاران نویسنده تحقیق جرالد گرند، دکترای علمی، همکارانش و استاد مرکز تحقیقات بهداشت محیط آلمان ، گفت که مقاومت انسولین و رژیم غذایی کتو قبل از آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

مطالعات بر روی موش ها موارد مختلفی را گزارش می کنند، اغلب انسولین را در عضلات بهبود می دهد یا انسولین را حفظ می کند اما تحمل گلوکز را به طور سیستماتیک یا فقط در کبد نقص می دهد.

یک قرن پیش، پزشکان متوجه شدند که روزه یا گرسنگی برای چند روز یا محدود بودن محدودیت کربوهیدرات (بدون گرسنگی)، می تواند باعث ایجاد گرسنگی در جوندگان، سگ ها و انسان شود. حالا Grandl فکر می کند که شبیه به یافته هایش است.

او گفت: “هیچ کس دیابت نوع 2 را در حالی که در کتو نیست، به سادگی به این علت که مصرف کربوهیدرات به اندازه کافی برای رشد هر نوع هیپرگلیسمی نیست”.

چه اتفاقی می افتد کبد مقاوم به انسولین می شود، که او فکر می کند برگشت پذیر است زمانی که فرد دوباره به یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا، کم و یا چربی متوسط ​​می پردازد. او گفت که افزودن کربوهیدرات به رژیم غذایی با چربی های زیاد، قطعا یک ایده بد است.

دکتر Stephen Phinney ، یکی از بنیانگذاران و افسر ارشد پزشکی در Virta، برنامه ای است که ادعا می کند که دیابت نوع 2 را با کشیدن بر روی کتوز معکوس می کند، گفت که هیچ مطالعات انسانی وجود ندارد که نشان دهد رژیم غذایی کتو به خوبی شکل گرفته  و دیابت نوع 2 را نشان می دهد.

وی به Healthline گفت: “برعکس، بر اساس بسیاری از بیومارکرهای که میزان بروز دیابت نوع 2 را پیش بینی می کنند، کتوز تغذیه ای می باشد که برای همه آنها مفید است.”

او اضافه می کند تحقیقات زیادی وجود دارد که پیشنهاد می شود با محدود کردن کربوهیدرات بتواند به بیماری کمک کند.

فیننی گفت که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع2 باشند، به دنبال پیگیری رژیم های کتونی هستند زیرا آنها پایدار نیستند.

به دنبال یک طرح تغذیه کتوژنیک می تواند دشوار باشد، که می تواند ناشی از سردرگمی باشد که در آن یک رژیم کتوژنیک به خوبی تشکیل شده است.

فیننی خاطرنشان کرد: “به هیچ وجه راه حل” یک اندازه همه جا “وجود ندارد، و فردگرایی بسیار مهم است.

Phinney می گوید تحقیقات در مورد موش ها ارزشمند است، اما همه نتیجه گیری در مطالعات موش ها را نمی توان در انسان تکرار کرد.

او همچنین برخی از محدودیت های مطالعه اشاره کرد که شامل رژیم غذایی است که تنها برای سه روز استفاده می شود. علاوه بر این، محتوای بالای چربی از رژیم غذایی عمدتا از مقادیر بالای کمبود سبزیجات است که برای انسان توصیه نمی شود زیرا نشان داده شده است که قند خون را افزایش می دهد و ممکن است به کبد آسیب برساند.

رژیم کتو برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند

مطالعه در موش ها در مقایسه با برخی تحقیقات قبلی در مورد مزایای رژیم های کم کربوهیدار مواجه است.

مطالعات کوتاه مدت قبلی نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتو می توانند کنترل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود ببخشد و میزان داروهای مورد نیازشان را کاهش دهند. دکتر رشمی سرینتان، مدیر مدیریت وزن و متابولیسم برنامه در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا در نیویورک، اطلاعاتی در مورد اثرات دراز مدت مصرف غذای کم کربوهیدرات وجود ندارد.

“ما همچنین می دانیم که محدود کردن کربوهیدرات به چنین درجه ای می تواند برای بعضی از بیماران چالش برانگیز باشد و ممکن است خطر ابتلا به هیپوگلیسمی [قند خون پایین باشد] به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 وجود داشته باشد.”

او گفت که استفاده کوتاه مدت از رژیم های کم کربوهیدرات در افراد مبتلا به دیابت باید توسط پزشکان دقیق کنترل شود.

او توصیه می کند اعتدال کربوهیدرات، و دستورالعمل در مورد چگونگی مصرف کربوهیدرات را همراه با فعالیت بدنی ارائه می دهد.

اما کتو می تواند باعث دیابت شود ؟

Srinath گفت که خیلی زود برای ایجاد رابطه بین رژیم غذایی کتو که باعث دیابت نوع 2 می شود. تحقیقات بیشتری لازم است

استفانی مک کرچر، متخصص تغذیه و برنامه ریزی شده در کلرادو، در Grateful Grazer ، موافقت کرد. “این غیرممکن است بدانید که آیا نتایج مشابهی در انسان ایجاد خواهد شد.”

“به طور کلی، تحقیقات کتوژنیک هنوز بسیار محدود است و ما برای مطالعات بیشتر به بررسی اثرات آن نیاز داریم.”

در مورد رژیم غذایی رژیم غذایی چیست؟

پنج توصیه اساسی برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند، یا تجربه آیدپوسوپاتی، مقاومت به انسولین، پیش دیابت و دیابت است.

به گفته دکتر جی مایکل گونزالس-Campoy، مدیر پزشکی و مدیر عامل مرکز مینه سوتا برای چاقی، متابولیسم و غدد درون ریز، که در دستورالعمل های غذا خوردن سالم با انجمن آمریکایی کار می کرد از غدد درون ریز و متابولیسم بالینی، کالج آمریکایی غدد درونریز و جامعه چاقی ، وی گفت که این توصیه ها شامل کنترل بخشی، خوردن غذاهای تازه، مصرف وعده های غذایی گیاهی، محدود کردن محصولات حیوانی و آب آشامیدنی است.

“او توضیح داد: بدن انسان نیاز به پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارد. هضم کننده به ترتیب آمینو اسید، گلوکز و لیپید،  کاهش می دهد. محروم کردن از بدن هر یک از سه ماده مغذی، اکثر انسانها پایدار نیست و بدن را مجبور می کند مسیرهای متابولیک خود را تغییر دهد تا کسری را تامین کند.” او افزود که مشاهده مقاومت انسولین پس از روزه رشد می کند.

گنزالس کمپوی گفت: “تولید کتون ها، اسیدهای چرب آزاد و محیط اسیدی پس از آن موجب ایجاد وضعیت مقاومت به انسولین و همچنین اختلال در عملکرد سلول های بتا می شود.”

گنزالس کمپوی توصیه نمی کند که در رژیم غذایی قرار بگیرد زیرا این یک راه حل کوتاه مدت است.

او گفت: “بهتر است که به بیماران اهمیت تغذیه سالم را آموزش دهیم تا آنها بتوانند در طول زندگی خود آن را حفظ کنند.”

صرف نظر از این که آیا شما می خواهید رژیم غذایی کتو را امتحان کنید، برخی از افرادی که نباید به دلایل پزشکی باشند، وجود دارد.

گونزالس کمپوی اشاره کرد که افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در مراحل 3، 4 و 5 نباید رژیم غذایی کتو را دنبال کنند.

“کلیه ها برای جذب خون ضروری هستند و اسیدوز که از روزه گیری ایجاد می شود ممکن است اصلاح شود. اوباما توضیح داد که افراد مبتلا به DM 1 می توانند از رژیم غذایی کتو جلوگیری کنند و آنها در معرض خطر ابتلا به کتواسیدوز هستند.

منبع:تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: محققان معتقدند که رژیم غذایی کتو می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. آخرین ویرایش: آگوست 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2483

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *