پایان یو یو رژیم غذایی سوئیچ مغزی که کنترل سوزش چربی را کشف می کند

پایان یو یو رژیم غذایی سوئیچ مغزی که کنترل سوزش چربی را کشف می کند

1212 0

دانشمندان یک سوئیچ مولکولی در مغز را کشف کرده اند که تنظیم کننده سوزاندن چربی است و می تواند راهی برای کنترل وزن پس از رژیم غذایی باشد.

محققان دانشگاه موناش یک سوئیچ مولکولی در مغز را شناسایی کرده اند که به طور بالقوه توانایی بدن انسان برای ذخیره چربی را کنترل می کند، به ویژه پس از دوره های طولانی “قحطی” یا کاهش وزن و فرایندی که یو یو رژیم غذایی را پایه ریزی می کند، جایی که وزن از دست رفته ناشی از رژیم غذایی است.

قادر به کنترل این سوئیچ ممکن است درمان چاقی و سایر اختلالات متابولیکی مانند دیابت نوع 2 باشد.

دانشمند دانشکده زین اندروز و همکارانش در موسسه کشف زیست پزشکی موناش، یک پروتئین در موش هایی که کارنیتین استیل ترانسفراز (Crat) نامیده می شوند، در سلول های مغزی پردازش گرسنگی تنظیم می کنند که پس از رژیم غذایی ذخیره چربی را تنظیم می کنند. این یافته ها امروزه در مجله Cell Journal منتشر شده است .

هنگامی که ما در حال رژیم غذایی هستیم (یا زمانی که قحطی اتفاق می افتد) بدن ما چربی بیشتری برای تولید انرژی کافی می کند. اما در عین حال، مغز ما برای حفظ انرژی تلاش می کند و به محض این که مواد غذایی در دسترس قرار گیرد، بدن از سوختن به ذخیره چربی تبدیل می شود و از کالری مصرف شده از غذا استفاده می کند. تیم تحقیقاتی بین المللی پروتئین Crat را کشف کرد و موش هایی تولید کرد که این پروتئین را به طور ژنتیکی خاموش کرده بودند. این موش ها، بعد از ظهور یا تغذیه پس از یک روز، ذخایر چربی خود را با میزان بیشتری از مقدار طبیعی مصرف می کنند.

به گفته دانشیار، اندروز، رژیم تکرارپذیر یا رژیم غذایی یو یو ممکن است منجر به افزایش وزن شود؛ زیرا مغز این رژیم ها را به عنوان گرسنگی کوتاه تفسیر می کند و از فرد برای ذخیره چربی بیشتر برای کمبود در آینده خواسته است. برای اولین بار پروتئین Crat در سلول های مغزی پردازش گرسنه به عنوان سوئیچ شناخته شده است که دستور بدن برای جایگزینی وزن از دست رفته از طریق افزایش ذخیره سازی چربی است.

پروفسور اندروز گفت: “دستکاری این پروتئین، فرصتی را برای فریب دادن مغز و جایگزینی وزن از دست رفته از طریق افزایش اشتها و ذخیره چربی ارائه می دهد. با تنظیم این پروتئین ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که کاهش وزن ناشی از رژیم غذایی به جای عقب نشینی، به حالت تعلیق درآمده است.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه موناش 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: پایان یو یو رژیم غذایی سوئیچ مغزی که کنترل سوزش چربی را کشف می کند. آخرین ویرایش: اکتبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4466

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *