چگونه دیابت خطر ابتلا به سرطان های بزرگ را افزایش می دهد

چگونه دیابت خطر ابتلا به سرطان های بزرگ را افزایش می دهد

580 0

محققان می گویند دیابت موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان برای زنان و مردان می شود، اما زنان حتی در معرض خطر بیشتری نسبت به مردان همجنس خود هستند.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند، لیست روزافزونی از عوارض و نگرانی هایی که هر روز در معرض آن قرار می گیرند، شامل موارد زیر است: آنها در معرض خطر بیماری هایی مانند رتینوپاتی در چشم و همچنین نوروپاتی در انگشتان دست و پا هستند.

در حال حاضر، یک مطالعه اخیر توجه بیشتری به مسئله حتی بیشتر برای افراد مبتلا به دیابت به همراه آورده است که آن سرطان می باشد.

محققان موسسه “جورج ان جی یورونیون” اعلام کردند نزدیک به 20 میلیون نفر در سراسر جهان دقت می کنند و نتیجه گرفتند که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 نوع سرطان به میزان قابل توجهی بیشتر از دیگران هستند.

آنها گفتند که زنان مبتلا به دیابت با خطر 27 درصد بیشتر از زنان بدون دیابت خطر بیشتری دارند.

یک مرد مبتلا به دیابت دارای خطر 19 درصد بالاتر است.

Toshiaki Ohkuma PhD، نویسنده اصلی این مطالعه و یک پژوهشگر با موسسه جی جی برای سلامت جهانی، توضیح داد: “ارتباط بین دیابت و خطر ابتلا به سرطان در حال حاضر کاملا محقق شده است.” “ما همچنین برای اولین بار نشان دادیم که زنان مبتلا به دیابت احتمال ابتلا به هر نوع سرطان بیشتر شده و شانس ابتلا به سرطان کلیه، دهان، و معده و لوسمی نیز بیشتر است.”

این اولین بار نیست که خطر ابتلا به سرطان از دیابت مورد مطالعه قرار گرفته است.

از سال 2008 تا 2012، محققان موسسه قلب و دیابت Baker IDI در استرالیا افرادی را مخصوصا مبتلایان به دیابت نوع 1 در استرالیا، دانمارک، فنلاند، اسکاتلند و سوئد زندگی می کردند، مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج نشان داد که میزان بروز سرطان در معده، کبد، پانکراس، کلیه و اندومتری 25 تا 50 درصد افزایش می یابد.

محققان همچنین مشخص کردند که در حالی که مردان مبتلا به دیابت نوع 1 مبتلا به سرطان پروستات کمتر از مردان بدون دیابت بودند، آنها دو برابر احتمال ابتلا به سرطان کبد را تجربه کردند.

با این وجود، زنان مبتلا به دیابت نوع 1 حتی با افزایش 78 درصدی سرطان کبد، حتی بدتر نیز می شوند.

لینک چیست؟

پاسخ به این که چرا افراد مبتلا به دیابت بیشتر به سرطان مبتلا هستند، دقیقا مشخص نیست، اما نظریه های متعددی وجود دارد.

اولین محققان این تحقیق این است که سطح بالای قند خون می تواند “به DNA آسیب برساند” که یک علت شناخته شده سرطان است.

نظریه دیگری که توسط سارا وایلد، دکترای تحقیقاتی در سال 2008 در مورد سرطان مطرح شد، این بود که درمان طولانی مدت با استفاده از انسولین تولید شده امروز، به طور بالقوه ممکن است مقصر باشد. فرد مبتلا به دیابت نوع 1 بدون درمان می میرد.

نظریه دیگری پیشنهاد می کند که محیط درون بدن برخی افراد مبتلا به دیابت ایده آل برای رشد سرطان است.

دکتر مینیاسود، یک متخصص غدد درمانی در بیمارستان لنکس هیل در نیویورک، گفت: “چاقی همچنین نقش مهمی در افراد دیابتی نوع 2 دارد.” “هر دو چاقی و دیابت نوع 2 با اختلالات متابولیکی مرتبط هستند که ممکن است پیشرفت سرطان را ترویج کنند”.

سود افزود که التهاب کلی در افراد مبتلا به دیابت نوع یک عامل مهمی است.

سود توضیح می دهد: “این التهاب می تواند منجر به مقاومت به انسولین در سایر بافت های بدن شود و بنابراین منجر به افزایش سطح انسولین و افزایش نیاز انسولین می شود.”

“سطح بالاتر انسولین ممکن است منجر به افزایش هورمون های دیگر شود که می تواند رشد سلولی و رشد سرطان را نیز افزایش دهد. در مجموع، احتمالا ترکیبی از سطوح قند خون بالا، سطوح بالای انسولین، عامل افزایش دهنده انسولین 1 (IGF1) و محیط شناخته شده التهابی در بیماران مبتلا به دیابت و چاقی است که منجر به افزایش رشد سلول های سرطانی می شود. ”

چرا زنان بیشتر در معرض خطر هستند؟

هنوز به طور کامل درک نشده است چرا که خطر ابتلا به سرطان در زنان بسیار بالاتر است.

طبق گفته Sanne Peters، PhD، یکی از همکاران مطالعه و یک پژوهشگر اپیدمیولوژی در موسسه بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد، یک نظریه الگوی قابل توجهی بود که زنان دیابت تقریبا دو سال بیشتر از مردان قبل از دریافت این بیماری تجربه می کنند.

درمان مناسب

پترس در بیانیه ای گفت: “از لحاظ تاریخی می دانیم که زنان اغلب در معرض ابتلا به دیابت در معرض بیماری های قلبی قرار دارند، احتمال بیشتری برای دریافت مراقبت های شدید و کمترین میزان مصرف داروها را به عنوان مردان مصرف نمی کنند .” “همه اینها می توانند راه هایی برای توضیح دادن اینکه چرا زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند،  باشد. اما بدون تحقیق بیشتر نمی توان مطمئن شد. ”

پترز افزود که همچنین ثابت شده است که عوامل خطر برای زنان به شدت برای سایر شرایط مانند بیماری قلبی و سکته مغزی متفاوت است.

صرف نظر از جنسیت، هیچ استدلالی مبنی بر این نیست که یک فرد دشوارتر از هر نوع دیابت با خوردن رژیم غذایی که عمدتا از تمام غذاها است، ورزش بسیار زیادی را انجام می دهد، میزان گلوکز خون روزانه را تنظیم می کند، داروهای تنظیم شده را با حمایت از تیم مراقبت های بهداشتی خود، و حفظ وزن سالم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

منبع :تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه دیابت خطر ابتلا به سرطان های بزرگ را افزایش می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2526

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *