چگونه لباس زیر می تواند سلامت اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد

چگونه لباس زیر می تواند سلامت اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد

18478 0

بر اساس یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه هاروارد، انتخاب شما از لباس زیر می تواند خیلی بیشتر از سطح راحتی شما تاثیر بگذارد .

آنها دریافتند افرادی که گزارش دادند که سبک های سبک تر لباس زیر، مانند بوکسورها، غلظت اسپرم و تعداد کل اسپرم و همچنین اسپرم سالم را بالاتر از افرادی که لباس پوشیدنی دارند، گزارش شده است.

دکتر تامر سینگر ، استاد دانشکده پزشکی هفستا و مدیر بخش غدد درون ریز و باروری لنکس هیل ، می گوید: «مطالعه به خوبی با این واقعیت مواجه شده است که از نظر زیست شناختی، درجه بالای اسکروتال برای اسپرم مناسب نیست. اسپرم یک سلول بسیار منحصر به فرد در بدن است و درجه حرارت بالا می تواند بر حرکت آن، کیفیت آن تاثیر بگذارد و می تواند بر توانایی آن در باروری تخمک تاثیر گذارد.”

این مطالعه چه بود؟

محققان نمونه های اسپرم را از یک گروه نزدیک به 700 مرد که برای درمان باروری در مرکز باروری در بین سال های 2000 تا 2017 مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین سن مردان در گروه 35 سال بود. میانگین BMI این گروه 3/26 بود که به معنی اضافه وزن بود.

مرداني که لباس زیر تنگتری داشتند حدود 25 درصد بالاتر از غلظت اسپرم و 17 درصد کل اسپرم در مقايسه با لباس هاي تنگ بود.

اما قبل از اینکه شما لباس های مورد علاقه خود را در سطل زباله بریزید، این مطالعه محدودیت های متعددی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. هر دو BMI و سن می توانند بر میزان اسپرم و سلامتی تاثیر بگذارند.

به طور متوسط ​​گروهی که لباس های تنگ تر را پوشانده بودند معمولا حدود یک سال داشتند و اندکی بالاتر BMI داشتند.

“من یک مطالعه فقط انجام نمی دهم و اینکه شما می دانید که لباس های تنگ برای هر کس که دارای ناباروری است مربوط می شود و هر کس باید لباس های تنگ بر تن کند که این مطالعه در جهتی درست است.

پزشکان قبلا در لباس زیر به عنوان یک مجرمان بالقوه برای کاهش مداوم کیفیت مایع منی در کشورهای غربی اشاره کرده اند. بر اساس نظر نویسندگان، هر دو مقدار اسپرم و تستوسترون در طول این قرن های 20 و 21 به طور مداوم در این جمعیت ها کاهش می یابد.

عوامل دیگر شیوه زندگی شامل سیگار کشیدن، مصرف الکل و برخی داروها بر تعداد اسپرم تاثیر می گذارند. سونا، حمام های گرم و حتی پتوهای الکتریکی، که همگی باعث افزایش دمای اسکروتال می شوند، می تواند برای تعداد اسپرم نیز زیان آور باشد.

“من نمی خواهم شما را در مورد آن عصبی باشید، اما معتقدم که برخی پارامترهای اسپرمی که در دو دهه گذشته شاهد آن بوده ایم، این است که آیا به دلیل تلفن های همراه یا رژیم غذایی سالمتر و یا ماندگار سبک زندگی ما شاهد روند افزایش پارامترهای اسپرم هستیم.

چرا کیفیت اسپرم مهم است حتی اگر شما سعی نکنید بچه داشته باشید.

این مطالعه همچنین می تواند برای مردان مهم باشد که در معرض ناباروری قرار دارند.

“کیفیت منی ضعیف نیز با خطر بیشتری از بیماری های مزمن مرتبط است که اهمیت سلامت عمومی آنها را فراتر از باروری و تولید مثل نشان می دهد. بنابراین، نه تنها مردان تصور می کنند، باید با توجه به کیفیت مایع مناسبی به آنها توجه کنند. “، لدیا مینژز آلارکن، دانش پژوه، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH CHAN و نویسنده اصلی مقاله، به Healthline گفت: هنوز هم کار بیشتری باید انجام شود، اما پیام اصلی برای اغلب مردان این است که شما حداقل باید انتخاب لباس زیر را داشته باشید، مخصوصا اگر با مشکل ناباروری برخورد کنید. با این حال، هنگامی که به اصلاح عوامل سبک زندگی کمک می کند، تغییر لباس زیر احتمالا مهم نیست.

“من سبک زندگی سالم را تشویق می کنم؛ تشویق کاهش الکل، سیگار نکشیدن؛ سینگر می گوید: من توصیه می کنم کاهش میزان دارو که ممکن است قبل از تمرکز بر نوع لباس زیر که بچه ها پوشیدن بر روی کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد .

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه لباس زیر می تواند سلامت اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد. آخرین ویرایش: آگوست 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2505

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *