مشروبات الکلی مادران با مشکلات خلقی و سوء مصرف الکل در فرزندان مرتبط است

مشروبات الکلی مادران با مشکلات خلقی و سوء مصرف الکل در فرزندان مرتبط است

595 0

یک مطالعه جدید  نشان می دهد که نوشیدن الکل توسط مادران باردار می تواند سلامت روانی فرزندان خود را کاهش دهد. محققان گزارش دادند که مادران موش که در طول بارداری و شیردهی به صورت نوشیدنی نوشیدند، بیشتر در معرض رفتارهای افسردگی قرار داشتند. علاوه بر این، تغییرات قابل انتقال الکل در مادر، فرزندانشان را به اختلالات خلقی و سوء مصرف الکل به عنوان نوجوانان آسیب پذیرتر می کنند.

مطالعاتی که امروز در مرزهای روانپزشکی منتشر شده است، گزارش می دهند که مصرف الکل توسط مادران باردار و شیرده می تواند سلامت روان فرزندان خود را کاهش دهد . در یک مدل موش، محققان ایتالیایی دریافتند که در حالی که نوشیدن عادت با نوع اضطراب رفتارهای مادران و فرزندانشان مرتبط است، مصرف نوشیدنی متناوب یک اثر افسردگی دارد. علاوه بر این، فرزندان مادران نوشیدنی کمتر به محرک های طبیعی پاسخ دادند، رفتار “ناامیدی” بیشتری نشان دادند و در طول نوجوانی بیشتر به سوء مصرف الکل آسیب پذیر شدند. این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد تغییرات القا شده در مادر ممکن است به فرزندانش منتقل شود.

به طور معمول تصور می شود که الکل به راحتی در دوران بارداری قطع شود، همانطور که توسط پزشکان توصیه می شود. دکتر Carla Cenizzaro، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: “اما این همیشه برای مصرف کنندگان معمول نیست. زنان باردار ممکن است تصور کنند که نوشیدن های غیر متداول مضرتر از نوشیدن روزانه هستند.”

برای بررسی پیامدهای نوشیدن مادران ، به طور مداوم یا متناوب ، کانززارو و همکاران در Università degli Studi di Palermo، ایتالیا، از یک مدل موش استفاده کردند. در این تحقیق موش های صحرایی زن و شوهر حامله و شیردهی الکل داده شد که شامل الکل به شیوه ای است که باعث شادابی و نوشیدن الکل در زنان می شود. در پایان دوره مطالعه، مادران موش و فرزندانشان با آزمایشهایی برای ارزیابی خلق و خوی رفتار کردند.

الگوی متناوب، نوشیدن الکل موجب تغییرات عمیق در خلق و خوی مادران موش شد که رفتارهای افسردگی را نشان دادند. در عوض به دلیل افزایش اضطراب مانند رفتار نوشیدن مداوم یا معمولی بود.

به طرز قابل توجهی، فرزندان مادران نوشیدنی بیشتر در معرض سوء مصرف الکل در دوران نوجوانی قرار دارند. این ممکن است منجر به ابتلا به الکل شود و همچنین تغییرات ژنتیکی منتقل شده از مادر، کانیزارو توضیح می دهد: “الکل یا سایر داروهای سوء استفاده، در موارد مزمن یا در مقدار زیاد می توانند رمزگذاری ژنتیکی را تغییر دهند و تغییراتی را در سرگذشت آنها ارتقاء دهند.”

فرزندان مادران نوشیدنی همچنین پاسخ های کمتری به محرک های طبیعی دارند که معمولا پاداش می دهند مانند شکر، غذا و جنس. و در غیاب الکل، آنها به نوعی رفتار ناخوشایند در پاسخ به شرایط محیطی ناخوشایند نشان دادند.

Cenizzaro می گوید: “مصرف الکل و مزاج مزمن می تواند باعث ایجاد اختلال در روحیه مغز مناطق مربوط به پاداش شود. “استفاده از این مواد ممکن است به اعتیاد، اشتیاق، از دست دادن کنترل استفاده از مواد و علائم واکنش شدید منجر شود، زمانی که ماده قطع شود”.

محدودیت ممکن برای این مطالعه این است که در موش صحرایی انجام شد. با این حال، طبق محققان، این مدل حیوانات به ویژه برای مطالعه خواص اعتیاد آور مواد مخدر و اثرات آن بر مغز مناسب است.

” Cannizzaroمی گوید: الکل در واقع اثرات قوی بر ارگانیسم، حتی زمانی که مصرف دو بار یا سه بار در هفته در غلظت های بالا صورت می گیرد، ما امیدواریم این تحقیق زنان جوان را از سن باروری تشویق کند تا از الکل جلوگیری شود.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرزها 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مشروبات الکلی مادران با مشکلات خلقی و سوء مصرف الکل در فرزندان مرتبط است. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4015

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *