در حال حاضر بچه ها در نمایشگاه ها 6 ساعت به صورت شبانه می مانند چگونه می توانیم آنها را کاهش دهیم؟

در حال حاضر بچه ها در نمایشگاه ها 6 ساعت به صورت شبانه می مانند چگونه می توانیم آنها را کاهش دهیم؟

881 0

کارشناسان می گویند زمان نمایش صفحه نمایش بیش از حد است که باعث مشکلات جدی بهداشتی برای کودکان است. چاقی یکی از آنهاست. در اینجا برخی از راه هایی که والدین می توانند دستگاه های تلفن همراه را محدود کنند، است.

همانطور که صفحه نمایش ها در زندگی روزمره فراگیر شده اند، به خصوص مینی کامپیوتر ها در جیب های ما، کارشناسان هنوز در تلاش هستند تا درک خوبی از تغییرات در سلامت ما به وجود آورند.

اما یک تصویر واضح از اثرات گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های مبتنی بر صفحه نمایش شروع به ظهور می کند. تا آنجا که به چاقی کودکان مربوط می شود. آمریکا (AHA) هشدار می دهد که در توصیه های جدید اخذ شده در هفته گذشته، زمان نمایش ساعت که بچه ها بیشتر بیحرکت هستند و رفتار ب بی حوصله با وزن کودک ارتباط دارد .

کارشناسان به مدت طولانی از خطرات زمان پخش تلویزیونی هشدار داده و والدین را مجبور کرده اند تلویزیون را خاموش کنند و بچه ها را خارج و در حال حرکت بگذرانند. اما در سال های اخیر، خاموش بودن نمایشگر در اتاق نشیمن دیگر کافی نیست.

تریسی بارنت، یک اپیدمیولوژیست وابسته به دانشگاه مونترال و دانشگاه مک گیل که رئیس آن بود، گفت: “من از اینکه سرعت آن عادی شدن است شگفت زده شده است، این صفحات متعدد را که در همه جا وجود دارد و ما در معرض آسیب نیستیم.” کمیته ای که گزارش AHA را نوشت.

وی به Healthline گفت: “این نوع تبدیل شدن به بخشی از چشم انداز است و این همان است.” “اما در مقایسه با 10 سال پیش، جهش قابل ملاحظه ای است ، نه تنها این که ما محتوای تلویزیون را می بینیم جایگزین شده است، بلکه به طور کلی واقعا منفجر شده است، زیرا اکنون شما بمباران شده اید.”

اعداد دروغ نمی گویند

گزارش AHA به آمار نشان می دهد که می گویند در حالی که زمان صرف شده در جلوی تلویزیون به نظر می رسد کاهش یافته است، زمان صفحه نمایش به طور کلی افزایش یافته است و احتمالا همچنان رو به رشد است.

یک گزارش از رسانه های عمومی مشترک سان فرانسیسکو به این نتیجه رسیدند که افراد 13 تا 18 ساله به طور متوسط ​​6 ساعت و 40 دقیقه در مورد آنچه که “رسانه های تفریحی مبتنی بر روی صفحه” دارند، هزینه می کنند.

این شامل تماشای محتوای تلویزیون و سایر فیلم ها ، مرور اینترنت، صرف وقت در رسانه های اجتماعی و بازی های ویدئویی می شود.

عابران در معرض متوسط ​​بیش از چهار ساعت در روز هستند. و این تعداد شامل زمان صرف شده در صفحه نمایش برای تحصیلات مدرسه نیست. در مجموع، AHA می گوید، کودکان مدرسه ای در حدود هشت ساعت در روز ماندگی دارند و اکثر آنها در آنچه در زمان نمایش صفحه نمایش می بینند بیشتر است.

AHA می گوید که افزایش زمان در صفحه نمایش، خطرات زیادی را شامل می شود، از جمله کاهش کیفیت خواب و مهارت های اجتماعی و نیز افزایش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با نشستن برای مدت زمان طولانی مانند چاقی.

محققان همچنین به مطالعه ای اشاره کردند که نشان داد کودکانی که بیش از 35 ساعت در هفته از زمان نمایش داده می شوند با خطر بیشتری از بیماری های قلبی و سکته مغزی مقایسه می شوند در مقایسه با افرادی که کمتر از 16 ساعت در هفته صرف می شوند. گروه های دیگر به نتایج مشابهی دست یافته اند.

در یک نامه باز که هفته گذشته منتشر شد ، 50 روانشناس از انجمن روانشناسی آمریکا خواستند موضع خود را در برابر کارهایی که شرکتهای فن آوری و روانشناسان برای آنها مشغول به کارند و «تکنیک های دستکاری پنهان برای کشیدن کودکان در رسانه های اجتماعی و بازی های ویدئویی» انجام دهند.

آنها نوشتند که نقش روانشناسان در توسعه فن آوری های متقاعد کننده، “به خطرات بهداشتی در ارتباط با استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال از کودکان کمک می کند.”

گرفتن فیزیکی

آکادمی آمریکایی کودکان (AAP) می گوید زمان صفحه نمایش نباید فعالیت فیزیکی، اکتشاف و یا تعامل اجتماعی را از بین ببرد .

دیوید هیل، استاد کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی و مدیر شورای ارتباطات و رسانه AAP می گوید: نتایج جدید AHA، نشان دهنده دانش فعلی در این زمینه است.

“به طور خلاصه،” او به Healthline گفت، “ارتباط بین زمان صفحه نمایش و بیماری های قلبی تقریبا قطعا از طریق چاقی اجرا می شود.”

هیل می افزاید که نه همه رسانه های صفحه نمایش لزوما مشغول به ذکر است، توجه داشته باشید که تماشای تلویزیون و محتوای مشابه به نظر می رسد اثرات بسیار بدتر از  بازی های ویدئویی می باشد.

وی گفت که بین چاقی و بازی ارتباطی وجود نداشته است و به نظر می رسد که غذا خوردن هنگام تماشای و قرار گرفتن در معرض آگهی ها برای غذاهای ناسالم ممکن است عوامل موثر بر تماشای تلویزیون به ویژه بد باشد.

او گفت: “من فکر می کنم این منطقی است که فرض کنیم این داده ها صرفنظر از اندازه یا شکل روی صفحه نمایش” باشد که بچه ها در حال تماشای تلویزیون هستند.

گزارش AHA نیز نتیجه گیری می کند که خطر بروز چاقی از زمان صفحه نمایش اغلب با وجود افزایش فعالیت بدنی یا تنظیم رژیم های غذایی ادامه می یابد.

چگونگی کاهش زمان روی صفحه نمایش کودکان

بزرگترین راه برای جلوگیری از این اثرات، محدود کردن زمان نمایش صفحه نمایش است.

در واقع، بارنت می گوید والدین نباید از تلفن ها یا دستگاه های دیگر خود هنگام حضور کودکان خود استفاده کنند.

او گفت: “این به طور ضمنی به آنها پیامی می دهد که خوب است و ما می توانیم با تلفن های خود به جای یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.”

بارنت همچنین توصیه می کند زمان نمایش صفر در طول غذا و یا در اتاق خواب و هیچ صفحه نمایش برای بچه ها زیر 2 سال وجود نداشته باشد.

او قبول می کند که زمان نمایش صفحه نمایش “کیفیت” زمانی که یک مراقب با یک کودک نو پا در طول نمایش نشان می دهد ممکن است در مقادیر محدود مناسب باشد. با این حال، او اضافه می کند، “صرف نظر از اینکه آیا زمان استراحت با والدین صرف می شود یا خیر، هنوز هم به زمان استقامتی کمک می کند.”

هیل می گوید قبل از 18 ماهگی هیچ صفحه نمایشی را توصیه نمی کند، “او می گوید: من همیشه می پرسم،” هدف چیست؟

هیل می گوید دلیل این امر که “چون همه دوستان آن را انجام می دهند” قابل قبول نیستند. او اشاره می کند که AAP یک ابزار برنامه ریزی برای کمک به والدین تعیین مقدار مناسب زمان صفحه نمایش را ارائه می دهد.

چگونه زمان نمایش صفحه نمایش را کاهش دهیم

هیچ وسیله ای برای بچه های بسیار کوچک وجود ندارد.

محدود کردن ساعات روزانه برای کودکان بزرگتر.

دستگاه های موبایل را در مقابل کودکان سوء استفاده نکنید.

جایگزین های صفحه نمایش را جذاب تر کنید.

بارنیت می گوید چاقی در دوران کودکی در سال های اخیر افزایش یافته است، اما محققان شروع به دیدن آنچه که فکر می کنند کرده اند. و او فکر می کند این مشکل غیر قابل حل است.

بزرگترین تاثیر ممکن از ایجاد جایگزین به صفحه نمایش جذاب تر باشد.

او می گوید که ممکن است بچه ها را از تماشای صفحه نمایششان در اولویت قرار دهند.

“بارت گفت: راه برگشت، زمانی بود که سرگرم کننده تر از آن بود که بیرون از خانه بیرون بیاید. و در حال حاضر می خواهم این تغییر را ببینم، شاید از طریق ایجاد پارک ها سرگرم کننده تر و جالب تر برای کودکان، از جمله استفاده از ورود کودکان به طرح ها می باشد. و برخی از پاسخ ها ممکن است از صفحه نمایش خودشان باشد.

برت گفت که این شامل برنامه هایی است که کاربران را تشویق می کند که خارج شوند و “راه های مثبت استفاده از صفحه نمایش” را تقویت کنند.

او می گوید “صفحه نمایش ها برای ماندن وجود دارد” و سوال این است که چگونه آنها را به روش های مثبت تر ادغام کنید.

اما بزرگترین نشانه ای از امید که می بیند این است که والدین بیشتر آگاه می شوند که این نسل های جدید صفحه نمایش ها به رفتار بی ثبات کمک می کنند.

منبع:تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: در حال حاضر بچه ها در نمایشگاه ها 6 ساعت به صورت شبانه می مانند چگونه می توانیم آنها را کاهش دهیم؟. آخرین ویرایش: آگوست 21, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2534

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *