کودکان در دوران کرونا

کودکان در کرونا چه نیازی دارند؟

358 0

تاپ نیز امروز با متخصصان رشد کودک درمورد رفتار کودکان در کرونا صحبت کرده است و  اینکه چگونه مدرسه آنلاین، کاهش معاشرت و افزایش زمان استفاده از موبایل روی کودکان تأثیر می گذارد.

تقریباً یک سال است که والدین در گیر این ویروس همه گیر هستند.

مدارس تعطیل شدند ، دوباره باز شدند ، سپس دوباره تعطیل شدند. تاریخ بازی کمتر و مملو از قوانین جدید بود. والدین شاغل اغلب کارهای خود را بدون مراقبت از کودک انجام می دادند ، در حالی که والدین نوجوانان تمام تلاش خود را می کردند تا در برابر خسارات زیادی – دوستان ، ورزش ها ، جشن های شبانه ، فارغ التحصیلی ها از بین بروند. برای بسیاری از خانواده های کم درآمد ،  COVID-19 مشکلات موجود را بیشتر کرده و استرس سمی از والدین به فرزند انتقال داده است.

نه ماه پس از اینکه COVID-19 همه چیز را تغییر داد ، والدین همان سوالی را که در ابتدا پرسیدند می پرسند: آیا فرزندان من آینده خوبی خواهند شد؟

برای پاسخ دادن به آن ، تاپ نیور با بیش از ده متخصص صحبت کرد. آنچه ما می دانیم کودکان به مراقبت همیشگی نیاز دارند: آنها به افرادی نیاز دارند که به آنها کمک کند تا عدم اطمینان و از دست دادن را درک کنند ، که می تواند به آنها کمک کند تا از ترس و تغییر نهراسند.

“ماری دوزیر” ، استاد روانشناسی در دانشگاه دلاور که در مورد کودکانی که ناملایمات را تجربه کرده اند مطالعه می کند.

از کجا بفهمم حال فرزندم خوب است؟

 

کارشناسان می گویند هیچ “چیز عادی” در جهانی وجود ندارد. برای اینکه بدانید فرزند شما چقدر خوب با چالش های جدید کنار می آید ، به دنبال تفاوت در رفتار باشید.

برندا جونز هاردن ، استاد کودکان و خانواده های آلیسون ریچمن در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه مریلند ، گفت که “رفتار طبیعی” برای هر کودک متفاوت است. اگر فرزندشان بیشتر از قبل ناراحت، ناامید یا عصبانی به نظر برسد، والدین باید نگران باشند.

به عنوان مثال نوجوانان بی ثبات و بدخلق هستند ، اما اگر این تغییرات خلقی شدیدتر شود، این جای توجه دارد

فیل فیشر ، استاد روانشناسی در دانشگاه اورگان ، گفت که حتی این علائم لزوما آژیر قرمز نیستند ، اما تغییراتی هستند که والدین باید بر آنها نظارت کنند.

آیا سختی ها برای بچه ها مفید است؟

این به نوع ناملایمات و اینکه آیا آنها برای مقابله با آن پشتیبانی می کنند بستگی دارد.

نات کندال تیلور ، مدیر ارشد اجرایی در موسسه فریم ورک و یکی از اعضای ارشد مرکز کودک در حال رشد در دانشگاه هاروارد ، گفت که مردم معمولاً از دو طریق به سختی فکر می کنند: عده ای که با شرایط مبارزه می کنند و عده ای که از شرایط شکست می خورند.

کودکان در دوران کرونا

او می گوید ، استرس کلاسهای مختلفی دارد و نتایج به نوع استرسی که کودک تجربه می کند بستگی دارد.

  • استرس مثبت به چالش کشیده می شود و به آرامی از منطقه راحتی شما خارج می شود ، که منجر به رشد و نمو می شود. این می تواند شرکت در یک آزمون دشوار یا ایجاد یک رابطه جدید با یک فرد امن و ناآشنا باشد.
  • استرس قابل تحمل زمانی است که اتفاقات بد اتفاق می افتد ، اما در صورت وجود یک رابطه حمایتی و حمایتی ، مانند رابطه ای که کودک با والدین دارد ، رخ می دهد.
  • استرس سمی از نظر استحکام شدید و در طول مدت مزمن است و بدون آن رابطه بافر اتفاق می افتد. این نوعی استرس است که می تواند به توسعه آسیب برساند.

وی گفت: “یک متغیر کلیدی است.”

چقدر باید نگران استفاده بچه ها از صفحه استفاده از موبایل باشم؟ 

اگر یک چیز وجود دارد که والدین می توانند گناه خود را کنار بگذارند ، کارشناسان می گویند این همین است.

یک نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در تابستان امسال نشان داد بیش از 71٪ والدین در ایالات متحده با کودکان زیر 12 سال نگران هستند که کودک آنها بیش از حد مقابل تلویزیون می گذرد.

آكادمی اطفال آمریكا برای كودكان كمتر از 18 ماه (خارج از چت ویدیویی) ، یك ساعت برنامه با كیفیت بالا برای كودكان 2 تا 5 سال و محدودیت های ثابت برای كودكان 6 و بالاتر توصیه نمی كند.

اکنون ، کودکان عملاً در حال یادگیری هستند و در بسیاری از موارد صفحه استفاده از موبایل ها به طور واقعی به پرستار کودک تبدیل می شوند. کارشناسان می گویند این ایده آل نیست ، اما واقعیت است.

ناتالی نو ، مدیر هوم گراون ، یک مشارکت ملی از سرمایه گذاران که برای بهبود دسترسی به کار می کند ، گفت: “من به عنوان والدین خودم ، از این قوانین پیروی نمی کنم و سعی می کنم با خودم مهربان باشم که هرگز این قوانین را رعایت نمی کنم.” مراقبت از کودک در منزل.

کندال-تیلور می گوید گرچه نحوه ارتباط کودکان با صفحه استفاده از موبایل در حال حاضر بهینه نیست ، اما کودکان فوق العاده سازگار هستند.

کندال تیلور گفت: “این سیستم های بیولوژیکی پلاستیکی هستند.” “وقتی بچه ها به مدرسه برمی گردند و نوع روابط اجتماعی خود را با همسالان خود از سر می گیرند ، این امر در پیشرفت آنها تأثیر خواهد گذاشت. توسعه این روند باز و مشروط است. و این برای من قسمت امیدوار کننده است.”

سلامتی من چقدر روی فرزندم تأثیر دارد؟

رفاه یک مراقب مستقیماً با فرزند او گره خورده است. متخصصان بر روی بهترین بافر کودک در هنگام شیوع بیماری ، والدین حامی تأکید می کنند.

اما خوب ماندن از نظر روحی در میان عوامل استرس زا بسیار دشوار است و مشکلات مالی بر دوش شما می افزاید. فیشر ، که همچنین مدیر ارزیابی سریع تأثیر همه گیر بر توسعه طرح سنجش خانوارهای كودكان اولیه (پروژه RAPID-EC) است ، كه در حال مطالعه تأثیر همه گیری بر كودكان 5 ساله و بالاتر است ، گفت: خانوارهای کم درآمد گزارش کردند که افسردگی و اضطراب بیشتری را تجربه کرده اند. این عوامل استرس زا بر توانایی در دسترس بودن والدین تأثیر می گذارد.

مادری که دخترش 8 ماهه است.

مادر شدن به خودی خود می تواند چالش برانگیز باشد. همه گیری را به درون مخلوط بیندازید و بلافاصله باید به حالت زنده ماندن بروید که در مورد من ، به اعتقاد من ، برخی از احساسات را از این روند خارج کرده است. از زمان داشتن بووی ایمان گریه نکردم

 

نظرسنجی های RAPID نشان می دهد مراقبان کودکان خردسال دچار پریشانی ، مشکلات مالی و از دست دادن حمایت عاطفی می شوند. از آنجا که داده های پروژه پی در پی هستند ، می توانند یک واکنش زنجیره ای نشان دهند. هنگامی که یک خانواده در مورد تأمین نیازهای اساسی تحت فشار قرار می گیرد ، هفته بعد آنها ناراحتی عاطفی بیشتری را گزارش می دهند و هفته بعد از آن گزارش افزایش پریشانی عاطفی کودک خود را گزارش می دهند.

فیشر گفت: “تردیدی نیست که اگر نمی توانید غذا بخرید یا نمی توانید اجاره خانه خود را پرداخت کنید ، دچار نوعی استرس شده اید که برای فرزندان شما سمی باشد.”

وقتی خیلی لاغر شده ام چگونه می توانم در برابر فرزندم به شکلی آرام و عاشقانه عکس العمل نشان دهم؟

تازه سازی گفت که فرضیه این سوال دلخراش است ، اما این نوع حساسیت عاطفی را نشان می دهد که والدین و فرزندان آنها این بار در معرض هوا قرار دارند.

والدین استرس زده می توانند حواس پرت باشند، اما کودکان به نزدیکی عاطفی و جسمی احتیاج دارند. ارتباط کلیدی اصلی است.

وی گفت: “ما می دانیم كه صحبت كردن باعث ایجاد مغز در كودكان می شود. این نیز روش خوبی برای كمك به كودك است كه شما را درك می كند كه چرا شما ناامید یا تحریک پذیر هستید یا عجله دارید یا بیش از حد احساس فشار می كنید.” “به نظرم زمان خواب زمان خوبی برای تأمل درمورد فرزندم و گاهی اوقات عذرخواهی است اگر آن روز كاملاً خونسرد یا كوچك شده باشم. من اعتقاد زیادی به گفتن متاسفم دارم.”

آیا بیماری همه گیر باعث آسیب دائمی فرزند من می شود؟

“هیچ مولکولی وجود ندارد که بتوانیم سنجش کنیم ، یا پرسشنامه ای که بتوانیم اداره کنیم ، که بگوید صد در صد می توانیم تضمین کنیم این نشان می دهد بهتر است کمک بگیرید ، یا صد در صد این نشان می دهد که همه چیز خوب است ، نه مهم باشد ، “فیشر گفت.

اما متخصصان می گویند تا زمانی كه كودك دچار استرس سمی نشود ، احتمالاً بهبودی خوبی پیدا می كند و ممكن است انعطاف پذیری ایجاد كند كه در طولانی مدت برای او مفید باشد.

مایرا جونز تیلور ، مدیر ارشد سیاست در سازمان غیرانتفاعی صفر تا سه ، گفت: “حتی در میان همه این مشکلات ، هیچ کودکی از بین نمی رود.” “ما هرگز در مورد آسیب دیدن جبران ناپذیر کودکان صحبت نمی کنیم.”

کیم ماوچ ، پدر و مادر کودک 9 ساله

بزرگترین نگرانی من برای دخترمان این است که چگونه او را با روشهای ایمن با دوستانش درگیر کنیم. حفظ روابط در دوران فاصله اجتماعی برای سلامتی و عاطفی وی بسیار مهم است.

 

اگر احساس می کنید فرزندتان حال خوبی دارد، احتمالاً با شما صادق است. اگر احساس می کنید جایی از کار می لنگد، یک روانشناس کودک بیابید.

فیشر اظهار داشت: والدین فرزندان خود را می شناسند و والدین احساس آسیب پذیری فرزندان خود را دارند. “اگر مردم نگرانی جدی در این مورد دارند ، جستجوی حمایت کاملاً منطقی است. اگر دلیل دیگری ندارید ، برای اطمینان خاطر خواهید داشت.”

من از خانه کار می کنم و مراقبت از کودک ندارم. چگونه می توانم کار خود را انجام دهم و از کودک خود غافل نشوم؟ 

کارشناسان می گویند کیفیت بیش از کمیت اهمیت دارد. حتی اگر نتوانید تمام توجه کودک را به او جلب کنید ، نشان دادن اینکه هنوز برای کارهای مهم حضور دارید و در دسترس هستید ، می تواند تا حد زیادی کمک کند.

این می تواند به معنای صرف یک لحظه صحبت در مورد تصویری باشد که کودک شما به تازگی ترسیم کرده است ، یا گریز از کار برای کمک به سوالی در مورد مدرسه.

“من با مادرانی کار می کنم که تمام وقت کار می کنند و فرزندانشان در کنار آنها کار خود را انجام می دهند. و درست در وسط گفتگوی ما ، کودک بلند می شود و چیزی می گوید و این مادران به نوبه خود پاسخ می دهند ، و بگویید ، “آره ، بله ، در اینجا آنچه شما باید انجام دهید برای رسیدن به مرحله بعدی تماس زوم خود است.” دوزیر گفت: “بله مولی ، من موهای شما را آنطور دوست دارم.”

 

غیبت در مدرسه حضوری چقدر مهم است؟

این به چند متغیر بستگی دارد. مدرسه حضوری بهینه است ، اما کودکانی که در خانه از مراقبان حمایتی برخوردار هستند و به فناوری دسترسی دارند ، احتمالاً خوب خواهد بود.

با این حال ، متخصصان نگران جمعیت خاصی هستند – به خصوص بچه های کم درآمد. فیشر به داده هایی اشاره کرد که در طول یک سال تحصیلی عادی ، دانش آموزان از همه گروه های درآمد با سرعت نسبتاً مشابهی پیشرفت می کنند. اما شکافهای موفقیت در تابستان بیشتر می شود ، تا حدی به این دلیل که کودکان فقیر دسترسی کمتری به فرصتهای غنی سازی دارند و بیشتر بی ثباتی را تجربه می کنند.

همه گیری در حال تشدید این نابرابری های ساختاری است.

فیشر گفت: “فرق می کند اگر نتوانید به وای فای (اینترنت) دسترسی پیدا کنید. فرق می کند اگر شش کودک یا سه بچه یا دو بچه داشته باشید که بر سر یک تبلت با هم دعوا می کنند و همچنین والدینی که به آن احتیاج دارند.”

من همیشه فکر می کردم نقاط عطف آموزشی بسیار مهم هستند. چقدر باید نگران مهارت فرزندم در ریاضیات و خواندن باشم؟ 

یافته های اولیه براساس سه ارزیابی جداگانه نشان می دهد دانش آموزان در ریاضیات بیش از خواندن عقب مانده اند.

یک ارزیابی ، توسط انجمن آموزش شمال غربی (NWEA) در میان تقریباً 5 میلیون دانش آموز در کلاسهای 1-8 ، به تحلیل چگونگی رشد این کودکان از سال تحصیلی گذشته در مقایسه با کودکان در سال های 2018 و 2019 پرداخته است. داده ها بسیاری از دانش آموزانی را که درگیر کار نیستند ، از مطالعه خارج می کنند. با مدرسه در حال حاضر ، اما این نشان می دهد که ضررهای یادگیری به اندازه ریاضیات در خواندن بارز نیستند: یک دانش آموز به طور متوسط ​​5 تا 10 درصد صدایی را از دست داد و در مورد اول کم از دست داد. نتایج حاصل از ارزیابی های دیگر روند مشابه را نشان می دهد.

بردلی گری ، که یک پسر 3 ساله دارد.

حالا ما باید معلم ، والدین ، ​​دوست باشیم. ما باید همه این نقش ها را انجام دهیم. … دانستن اینکه آیا ما کار درستی انجام می دهیم دشوار است. شما می خواهید مطمئن شوید که فرزندانتان مورد توجه شایسته خود قرار گرفته اند

 

این یافته ها گرچه ناقص است ، اما نشان می دهد والدین نسبتاً خوب کار می کنند تا به بچه های خود در هنگام خواندن کمک کنند. كمك به كودكان در راه خود از طریق یك كتاب – در مقابل ، مثلاً ، آموزش تقسیم طولانی به آنها – ممكن است به طور طبیعی برای مراقبان مراقبت كند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد کودکان وقتی به موضوع آن علاقه مند می شوند ، آنچه را که می خوانند بهتر درک می کنند. به گفته کارشناسان همه گیری ، فرصتی است برای شناخت علایق فرزندان و کمک به آنها در پرورش اشتیاق به موضوعات مختلف.

در مورد تلفات ریاضی ، کارشناسان معتقدند که این مسئله نگران کننده است اما در نهایت کمتر از سلامت روان کودکان است. همانطور که هاردن نشان می دهد ، کودکان اگر “از نظر روانی و جسمی ایمن نباشند” ، در رسیدن به این هدف ضربه ای نخواهند خورد.

چگونه می توانم یادگیری مجازی فرزندم را به بهترین وجه پشتیبانی کنم؟

با داشتن اطلاعات ناچیز در مورد بهترین کار برای بچه ها و معلمان ، والدین ممکن است خود را گیج کنند زیرا آنها می خواهند فرزندان خود را متصل و درگیر کنند.

کارشناسان می گویند هر کودکی نیازهای یادگیری مجازی متفاوتی دارد. صبور باش.

برخی از راهنمایی های کلی ، به گفته کارشناسان:

  • اگرچه این کار برای همه خانواده ها ممکن نیست ، اما سعی کنید مکان خاصی را در خانه اختصاص دهید که عاری از سر و صدا و حواس پرتی باشد تا توانایی تمرکز آنها را پشتیبانی کند.
  • نیاز به “وقفه های مغزی” را بشناسید ، که می تواند شامل انفجارهای کوتاه فعالیت بدنی باشد – مانند یک پیاده روی کوتاه یا میان وعده.
  • اگر مدرسه شما امکان انعطاف پذیری را فراهم می کند ، کودک خود را تشویق کنید تا روی محتوایی که بیشتر به او علاقه دارد تمرکز کند.

توماس موری ، مدیر نوآوری در Future Ready Schools ، اتحاد برای آموزش عالی ، گفت: “فرزند خود را به استقلال سازی تشویق کنید ،” اما برای بررسی و بررسی پیشرفت آنها دریغ نکنید. ”

اگر احساس می کنید فرزندتان عقب است ، این نگرانی ها را برای معلم خود بیاورید.

موری گفت: “شما مجبور نیستید به تنهایی به این کار بپردازید.”

چگونه می توانم به نوجوان خود که اینقدر از دست رفته است کمک کنم؟ 

شیوع همه گیر برای نوجوانان خصوصاً زمان سختی بوده است. بچه های جوان می خواهند در کنار والدین خود باشند. با این وجود نوجوانان به سمت همسالان خود می گرایند. آنها می خواهند استقلال بیشتری داشته باشند. در عوض ، بسیاری از آنها در خانه همکاری می کنند ، از دوستان جدا می شوند و نقاط عطفی را از دست می دهند.

جنیفر فایفر ، استاد روانشناسی در دانشگاه اورگان که مطالعه گذار از کودکی به دوران نوجوانی است ، می گوید گرچه از نظر رشد از نظر والدینی جدا شدن از والدین مناسب است ، اما حمایت خانواده در هر سنی ضروری است. دیدن دوستان خود و یا از دست دادن تجربیاتی که در غیر این صورت از دست خواهید داد بسیار پرتنش است ، اما والدین می توانند به فرزندان خود کمک کنند تا این ضررها را کنترل کنند.

تأیید اعتبار احساسات نوجوان شما مهم است ، همچنین تشویق آنها به تفکر خارج از خود. به گفته فایفر ، نوجوانی با بیداری در جهان گسترده تر همراه است.

لری واتن ، والدین 18 ساله مبتلا به سندرم داون

یکی از نگرانی های من هر آنچه فرزندم امسال از دست داده است بوده است. عدم امکان شرکت در المپیک ویژه ، اردوی تابستانی ، تیم های ورزشی ، کلاس های آشپزی. ما سعی کردیم چند کار را به صورت مجازی انجام دهیم اما در واقع بهترین سبک نامزدی برای پسرم نیست. این یک سال سخت برای خانواده هایی که کودکان معلول تربیت می کنند بود.

 

وی گفت: “اگر می توانید به آنها كمك كنید كه در غیر این صورت نوعی تجربه از خط خارج شدن است … برای یافتن هدف یا روشهای جدید برای مشاركت ، این برای نوجوانان بسیار حیاتی است.” “آنها نیاز به مشارکت و توانایی رو به رشد برای کمک دارند.”

این می تواند شامل داوطلب شدن در جامعه آنها یا درگیر شدن با سازمانی باشد که آنها علاقه زیادی به آن دارند.

آیا این عصبانیت طبیعی نوجوان است یا مسئله جدی تری است؟

فایفر می گوید وقتی روانشناسان بالینی نوجوانان را از نظر افسردگی و اضطراب ارزیابی می کنند ، تشخیص می دهند که برخی از این علائم در این زمان به طور طبیعی افزایش می یابد.

وی گفت ، اگر این تغییرات بر عملکرد طبیعی نوجوان تأثیر بگذارد ، نگرانی مناسب است. این می تواند بدین معنی باشد که کودکی آنقدر افسرده است که به کلاسهای بزرگنمایی خود نمی رود یا نمی تواند از رختخواب بلند شود.

نکته خوب این است که در هنگام شیوع همه گیر ، بیشتر والدین بیشتر کودکان خود را ملاقات می کنند ، این امر به آنها امکان می دهد فرزندان خود را از نزدیک مشاهده کنند.

“ممکن است نوجوانان برخی از موارد را از شما پنهان کنند ، اما شاید این زمانی که نوجوانان و والدین آنها به طور معمول در یک فضا نبودند ، کمی آسان تر بود. بنابراین ممکن است این بینش بیشتر یا حداقل مواجهه با نوجوانان را بیش از خود داشته باشید. در شرایط عادی ، “او گفت.

وی گفت: والدین همچنین باید فضایی را ایجاد کنند که کودکان در هنگام افشای اطلاعات راحت باشند. این به معنای گوش دادن به احساسات و نگرانی های آنها و پاسخگویی با اعتبار سنجی و قضاوت نکردن آنها است. سعی نکنید آنها را دستکاری یا کنترل کنید. والدین باید اعتماد کودک خود را جلب کنند.

وی گفت: “ایجاد این رابطه حتی پس از همه گیری نیز به شما کمک خواهد کرد.”

یک کاری که می توانم هر روز برای کمک به فرزندم انجام دهم چیست؟ 

هاردن گفت: چک کنید. کودکان به فضای باز نیاز دارند. صفحه ها را کنار بگذارید ، عوامل حواس پرتی را کنار بگذارید و با کودک خود صحبت کنید.

“بگویید حال شما چطور است؟ با افراد کمی چهره آنها را نشان می دهید. “امروز خوشحال هستید؟” امروز غمگین هستی؟ و کودکان بزرگتر ، شما می توانید نوع بیشتری از مکالمات بلند مدت ، مکالمات غنی تر در مورد احساس عاطفی آنها داشته باشید. ”

روال نیز مهم است. کارشناسان اذعان می کنند که این ممکن است در وسط یک بیماری همه گیر ناشنوا به نظر برسد ، اما دانش نشان می دهد که پیش بینی در کل دوره توسعه ارزشمند است.

کوین کلهر که دختر او 14 ماهه است

چگونه می توانم با او کنار بیایم که از رفتن به ساختمانی غیر از خانه اش می ترسد ؟. من نگران تمام تجربیاتی هستم که او تجربه نکرده است.

 

کارشناسان همچنین بر اهمیت مراقبت از خود تأکید می کنند ، زیرا داده ها نشان می دهد استرس والدین می تواند در کودکان کاهش یابد.

تازه گفت: “پاسخگو بودن به این معنی است که شما باید خوب باشید.” “مسئولیت پذیری فقط یک بانک منبعی بی پایان نیست که شما در اختیار دارید. منظورم این است که همه ما این را می دانیم ، درست است؟ وقتی استرس دارید ، فکر می کنید پاسخگو هستید؟ شما احتمالاً از راه هایی که نباید پاسخ دهید باشد. ”

در آخر ، سعی کنید چیز جدید و منحصر به فردی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. با شیوع ناگهانی همه گیری مشخص شده است. ارزش آن است که از این لحظه برای افزودن چیز جدید استفاده کنید.

جونز تیلور گفت: “در میان همه این هرج و مرج ها ، چیزی را بسازید که مثبت باشد.”

مهمترین نکته ای که والدین باید به خاطر بسپارند چیست؟

تقریباً همه متخصصانی که با آنها صحبت کردیم گفتند والدین باید از خود مراقبت کنند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند. بخشی از این کار ترک احساس گناه غیرمولد و نگرانی از بهبودی خانواده های آنها نیست.

فیشر گفت: “تا حدی که خوب باشید ، می توانید آن را برای فرزندتان درست کنید.” “همه نگرانی ها را کنار بگذارید … این علم پیشنهاد نمی کند که فقط بعضی از این موارد – مانند وقفه در مدرسه – لزوماً رد پایی از خود برجای می گذارد.”

یکی از دشوارترین وظایف والدین این است که آنچه مهم است را از آنچه مهم نیست جدا کنید. والدین می خواهند بدانند که چه موج می زند و چه چیزهایی می چسبد ، بچه ها از چه چیزهایی می توانند برگردند و چه چیزهایی هرگز نخواهند آمد. کارشناسان همه پاسخ ها را ندارند ، اما یک چیز وجود دارد که آنها می توانند به طور قطعی بگویند.

تازه گفت: “والدین کارهای شگفت انگیزی انجام داده اند. آنها به بچه های خود آموزش می دهند و کارهای تمام وقت خود را انجام می دهند.” “آنچه والدین توانسته اند در ناملایمات باورنکردنی باهم نگه دارند ، واقعاً قابل توجه است.”

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: کودکان در کرونا چه نیازی دارند؟. آخرین ویرایش: دسامبر 28, 2020. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=5027

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *