ارتباط مغز غیر طبیعی در پیش دبستانی با اوتیسم دیده می شود

ارتباط مغز غیر طبیعی در پیش دبستانی با اوتیسم دیده می شود

1007 0

بر اساس مطالعه ای که در مجله Radiology منتشر شده است، پیش دبستانی با اختلال طیف اوتیسم یا ASD ارتباطات غیر طبیعی بین شبکه های خاصی از مغز آنها وجود دارد که می تواند با استفاده از تکنیک MRI خاص دیده شود . محققان گفتند که این یافته ها ممکن است یک روز راهنمای درمان برای ASD کمک کند.

ASD به گروهی از اختلالات توسعه شناخته شده با مشکلات ارتباطی، رفتارهای تکراری و منافع یا فعالیت های محدود اشاره دارد. بچه های کوچک با ASD معمولا در چند سال اول زندگی تشخیص داده می شوند. تشخیص اولیه و مداخله مهم است، زیرا بیماران جوان به طور معمول بیشتر از درمان و خدمات به منظور بهبود علائم و توانایی خود عمل می کنند.

در حالی که تحولات در تصویربرداری مغز باعث کشف اتصال مغز غیرطبیعی در کودکان جوان مبتلا به ASD شده است، پدیده هنوز در سطح شبکه مغز بررسی نشده است. شبکه های مغز زمینه هایی از مغز هستند که توسط دستگاه های مواد سفید جایگزین می شوند که برای انجام کارهای مختلف تعامل دارند.

برای مطالعه جدید، محققان با استفاده از تکنیک MRI با نام تصویربرداری تانسور نفوذ (DTI)، تفاوت در اتصال مغز در کودکان مبتلا به ASD را مورد بررسی قرار دادند. این تکنیک اطلاعات مهمی را درباره حالت سفید ماده مغز ارائه می دهد.

محققان نتایج DTI بین 21 پسر و دختر پیش دبستانی با ASD (میانگین سن 4 و نیم سال) را با 21 کودک مبتلا به پیشرفت معمول مقایسه کردند. آنها تئوری گراف را به نتایج DTI اعمال کردند تا بیشتر در مورد سطح اتصال بین شبکه های مغز درک کنند. با استفاده از تجزیه و تحلیل گراف به نتایج DTI، محققان می توانند روابط بین داده های بسیار متصل و پیچیده مانند شبکه ارتباطات که مغز انسان را تشکیل می دهد، اندازه گیری کند.

در مقایسه با گروهی که به طور معمول توسعه یافته بودند، کودکان مبتلا به ASD اختلاف معنی داری در اجزای شبکه گانگلیوزا پایه داشتند که یک سیستم مغز است که نقش حیاتی در رفتار دارد. تفاوت ها نیز در شبکه پارالیمبیک لنفاوی یافت شد که یکی دیگر از سیستم های مهم در تنظیم رفتار است.

دکتر لین می گفت: اتصال مغز تغییر یافته ممکن است یکی از مهمترین ویژگی های پاتوفیزیولوژیک ASD باشد. او همچنین از گروه رادیولوژی در بیمارستان عمومی PLA چین در پکن می باشد و اضافه کرد: “این ارتباط تغییر یافته در یافته های ما تجسم شده است، در نتیجه یک گام بیشتر در درک ASD ارائه می شود.”

نتایج نشان می دهد که این الگوهای تغییر یافته ممکن است موجب توسعه مغز غیر طبیعی در کودکان پیش دبستانی با ASD و کمک به مکانیسم های مغز و سیستم عصبی در این اختلال شود. علاوه بر این، شناسایی اتصال ساختاری تغییر یافته در این شبکه ها ممکن است به بیومارکرهای تصویربرداری بالقوه برای کودکان پیش دبستانی با ASD اشاره کند.

دکتر می گفت، “یافته های تصویربرداری از این اهداف ممکن است برای تشخیص آینده و حتی برای مداخله درمانی در کودکان پیش دبستانی با ASD ممکن باشد.”

به عنوان مثال، دکتر می گفت: در آینده این نوع تصویربرداری مغز ممکن است در تحویل درمان های ASD برای کودکان مانند تحریک مغناطیسی تکراری مغناطیسی، یا TMS و تحریک جریان مستقیم ترانس کرانانیال یا tDCS کمک کند. TMS شامل استفاده از یک آهنربا برای هدف گیری و تحریک برخی مناطق مغز است، در حالی که tDCS به جریان الکتریکی برای ارائه درمان کمک می کند. هر دو به عنوان درمان های احتمالی برای ASD مورد بررسی قرار می گیرند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ارتباط مغز غیر طبیعی در پیش دبستانی با اوتیسم دیده می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4197

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *